Konec světa se blíží…
21. 12. 2012 – pro staré Maye konec světa. Pro čtyři vědce z NASA je to den, kdy dojde k posunu zemských pólů. Ti se musí vydat do starého mayského chrámu, aby rozluštili záhadu a zachránili lidstvo před katastrofou. (oficiální text distributora)

Recenze (163)

Ragdoll

Bože, proč? Proč jsi dovolil, aby další nudná a příšerná patlanina spatřila světlo tohoto světa? Celá pointa je v podstatě o ničem, vše tvoří nehorázně hloupé a nepromyšlené dialogy, hrozné scény, které ničím nezaujmou a banda pitomců, co jedou do nějakého chrámu bez žádného důvodu, nebo ehm, vlastně mají takový pocit, že dělají správnou věc a.. a že zachrání svět a.. ehm bla bla bla. Nechápu, jak může někdo natočit něco tak příšerného, i já, naprostý amatér bych se nikdy neodvážil tohle vyprodukovat. Jedna hvězda za vcelku povedený soundtrack, ale jinak by hodnocení odpad! ani zdaleka nevyjádřilo můj skutečný názor... ()

lennyd

Rok 2012 - konec světa dle Mayského kalendáře se blíží, což samozřejmě v lidech vyvolává jisté obavy. Ty jsou ještě podpořeny horšícími se klimatickými podmínkami (sníh v Mexiku), častějšími zemětřeseními a vůbec. Naštěstí skupince lidí (nezávisle na sobě) dojde, že aby Soudnému dni zabránili, tak se musí všichni odebrat do chrámu v Chitzen-Itza, a zde porodit dítě (minimálně jedno), čímž si usmíří nebese a Země bude zachráněna .... Uh. Tak toto se opravdu nepovedlo. Nutno říct, že až do spuštění filmu jsem tak nějak čekal, že je to Emmerichova vize konce světa, nicméně (kromě titulků) už první scéna mne z tohoto omylu vyvedla. Jednotlivé postavy se chovají tak přitrouble, každý ví přesně, co má dělat ("Myslím že Bůh chce, aby šel semhle". "A teď támhle") a ještě ke všemu mají stále přitroublé poznámky. Nevhodné postavy jsou buď nečekaně usmrceny (takové kroupy to jsou svině) nebo v lepším případě prostě zmizí (a diváku, nějak si s tím poraď). Vizuální efekty jsou docela tragické (např. reřisérovi se podařilo natočit asi pěti vteřinový kus filmu, jak auto projíždí mezi kroupami - a pak jej, v prostřihu na interiér auta pustil aspoň čtyřikrát). Ptáte se zač ta jedna hvězdička? Za původní myšlenku, která - dána do rozumnějších rukou- mohla skončit docela dobrým filmem... ()

MickeyStuma odpad!

Nudnější Mockbuster aby divák pohledal. Očekávané alespoň sebemenší drama o příchodu konce světa se tady prostě nekoná. Po celou stopáž se tu jen tlachá a tlachá a tlachá. O čem? Kupodivu o Bohu. Jestli tohle mělo být filozofování, tak už nevím co potom je hysterické nekonečné žvanění s přetvářky o vážnosti a podstatě problému. Katastrofa skutečně nakonec přijde a k tomu stačí jen několik vteřin na konci filmu. Do té doby si divák čekající na tuto událost může v klidu hodinku a půl zdřímnout. Zaručuji, že vůbec o nic nepřijde. ()

mrakoplasH

První "dílo" od Everharta co jsem zatím shlédl a hned toto. Jediné co bylo snesitelné bylo prvních 5 minut (možná míň), letecké záběry nad krajinou. Pak už měl film drastickou klesající tendenci plnou lidí s přesvědčením a vírou. Kamera byla dramatičtější než herci a střihy rychlejší než dialogy. Ubohý konec už jen dokreslil nesmyslné situace a setkání všech zůčastněných. Opravdu nevím jestli byl snímek natočen nějak vážně nebo jen jako komedie. V obojím to nemá na víc než na odpad. ()

Acrobat odpad!

Priam tristným spôsobom sa tu odďaľuje koniec sveta. Ono keď sa pozriete naokolo nemôže vám ho byť ľúto. V honbe za potrebou (sexuálnou ??, vrodenou ??) točiť záchranu ľudstva, neváha impotentný režisér dofarbiť do scény niekde v teple poletujúci sneh, sťaby hrubú múku. Kdesi hlboko v minulosti uviazol celý štáb, prestal mať zábrany točiť toto svinstvo a čo sa týka napätia, tak vám môžem zagarantovať, že väčšie napätie vyvolá španielsky arkebuznik, ktorý musí znova rýchlo nabiť, lebo proti nemu už smeruje karibský „Indián“. My môžeme ďakovať len účinkom medovky lekárskej, ktorá umožní pomerne kvalitne zaspať aj po takejto tehotenskej zhovädilosti. (videné 09.04.2018, Barandov) ()

• Film se z části natáčel ve středoamerickém státě Belize, konkrétně ve městě San Ignaciov v přírodní rezervaci Chaa Creek a v historickém areálu Caracol, který je v současnosti významnou i vyhledávanou destinací s archeologickým nalezištěm a památníkem mayské kultury. (topr harley)