Zapálený policista Mike (John Cusack) je na stopě vraha řádícího v ulicích Buffala. Po té co Mikovi zmizí dcera, se tento případ stává osobním. Mike je ochoten udělat vše pro nalezení své dcery a ví, že pokud svou dceru nenajde do 48 hodin, tak už ji pravděpodobně nikdy neuvidí. (Intersonic)

Recenze (153)

JASON_X

John Cusack je policejní detektiv, pracující právě na případu záhadně mizejících pouličních šlapek. Cusack má ženu, syna a drzou a protivnou pubertální dceru. Ošklivou dceru. Příšerně ošklivou dceru s příšerně ošklivým účesem. Je to druhá nejošklivější filmová dcera, kterou jsem kdy viděl, hned po Fantozziho Mariangele. Ale tu hrál vlastně chlap, takže je to první nejošklivější filmová dcera s prvním nejošklivějším filmovým účesem. Tu dceru mu unese úchyl, který unáší a porcuje ty mizející prostitutky. Je to fakt hodně vyšinutý úchyl, když unese tak ošklivou dceru. No a Cusack pak po ní (i po tom úchylovi) pátrá a o tom je ten film. Tedy - já mít tak ošklivou dceru, byl bych rád, kdyby mi jí někdo unesl. Samozřejmě bych naoko dělal jako že mě to děsně žere a jak po ní jako usilovně pátrám, ale když by se nikdo nedíval, radostně bych se chechtal a výskal a tleskal, že jsem se té příšery zbavil. Cusack ale ne. Spolu s ním pátrá i jeho policejní kolegyně, kterou hraje Dexterova ségra. Ta je sice taky příšerně ošklivá, ale taky je mi (v Dexterovi) příšerně sympatická. A na konci přijde tak nečekaný zvrat, že jsem ho nečekal ani malilinko. On se totiž čekat ani nedal, protože je totálně přitažený za vlasy. Je tak moc přitažený za vlasy, že kdyby někdo někoho tak moc přitahoval za vlasy, tak ho skalpuje. Ale jinak se mi ten film celkem líbil, slušná zimní zasněžená kriminálka. Ale nemůžu dát víc jak tři hvězdy filmu, ve kterém hraje tak příšerně ošklivá dcera, kdo se má na takovou hrůzu sakra koukat, castingový výběrčí by zasloužil/-a přinejmenším nevybíravě a sprostě vynadat. ()

Pítrs85

"Old-schoolový" kriminální thriller, jehož největším lákadlem pro mě byla přítomnost Johna Cusacka, mého oblíbence, kteréhož jsem v nějakém tom lepším filmu už dlouho neviděl (The Frozen Ground vyloženě zklamalo). The Factory je víceméně tuctový film, se kterými jsem měl tu čest už hafo mockrát, ale nedá se mu upřít řemeslně zvládnutá atmosféra (čemuž dopomáhají krásně zasněžené noci), celkem zajímavý příběh a už zmiňované obsazení (kromě Cusacka tu byla fajn i Jennifer Carpenter a vlastně i Dallas Roberts v roli úchyláka). Jediná větší výtka tak míří na ten závěrečný "šokující" twist, když jsem i já, kdož má sílu dedukce nula, odhadl co, kdo, jak a proč už někdy před půlkou filmu. Ale tak aspoň jsem se zas jednou mohl poplácat po rameni, jaké že to mám silné detektivní schopnosti... :-) 3,5* ()

dopita

Na můj vkus velmi pozvolna odvyprávěný příběh. Tak pozvolna, že mi to připadá jako film ze sedmdesátých let, ovšem bez tradiční atmosféry. Závěrečné "překvapivé rozuzlení" na mě působilo jako pěst na oko, čili mě nesedlo a otrávilo mě. No on mě vlastně film otravoval už předtím, takže závěr byl už jen třešnička (spíš bobek) na dortu. ()

Psycho.R

V jeden den jsem shlídnul Zmrzlou zem a Únos. Oba filmy inspirované skutečnou událostí, oba mrazivé, v obou hraje Cusack, jen tady ho najdete na světlé straně síly. Od filmu, jež čestí distributoři pojmenovali Únos, jsem nečekal nic. Zkrátka naštvanej tatínek si jde pro dceru. Ale po postupném odhalování skutečností jsem se fakt divil, že mě tenhle film minul. Ta jedna hvězda navíc je za konečné rozuzlení, které jsem rozhodně nečekal. ()

Martpod

Od začátku taková klasická detektivka založená na ještě klasičtějším krimi klišé, obsazení nepotěší neurazí, Cusack je šedý průměr, Robertsovi sedne role úchyláka jak prdel na hrnec a díky Jennifer Carpenter z toho mám pocit, že tam každou chvíli musí objevit Dexter. Atmosféře hezky nahrává setmělé zasněžené ulice. Drobný plus za ujetý, ale zajímavý závěr. ()

• Inšpirované sériovým vrahom Gary M. Heidnikom. (Real Tom Hardy)
  • Aj napriek tomu, že film bol natočený v roku 2008, k divákom sa dostal až v roku 2012. (Real Tom Hardy)