Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Joanna Eberhartová (Nicole Kidmanová) je úspěšná televizní producentka, která však kvůli násilnému incidentu, vyvolanému jejím kontroverzním pořadem, dostane v prestižní televizní společnosti výpověď. Když se následkem toho zhroutí, přestěhuje se s manželem Walterem (Matthew Broderick) a dvěma dětmi z Manhattanu do dokonalého moderního městečka Stepfordu. Všechno zde se zdá tak perfektní, že to je až neuvěřitelné. Zdejší ženy se skvěle starají o své protějšky, o domácnost, a dokonale plní své manželské povinnosti. Joanna si společně se svými přáteli - spisovatelkou a vyléčenou alkoholičkou Bobbie (Bette Midlerová) a extravagantním homosexuálem Rogerem (Roger Bart) – záhy uvědomí, že zde něco není v pořádku. A že nic není takové, jak se na první pohled zdá… (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (374)

Dudek odpad!

všechny recenze uživatele

No tedy, vážení, já čumím jak blázen. Knihu Stepfordské paničky znám velmi dobře a proto jsem absolutně nechápal, jaký film z ní mohl vzniknout. Abyste to špatně nepochopili, nemám s novým zaměřením téhle adaptace žádný problém, jen jsem to prostě nečekal. Dusná atmosféra a veškeré zajímavé poznatky a myšlenky, které Ira Levin do knihy vložil jsou eliminovány na úkor komediálněji laděnému příběhu. Identita paniček je odhalena až příliš brzy a celý snímek tak čerpá pouze z odlišností mezi robotickými obyvateli a normálním člověkem. Samotná podstata knihy je podána odlehčeně a jednotlivé složky nám tvůrci servírují rovnou pod nos. Snímek postrádá jakoukoli gradaci a nedaří se jej stmelit dohromady. Samozřejmě, v běžné stopáži se tu neustále něco děje, tvůrci dobře zaměřili ladění jednotlivých scén a rozdělili snímek na krátké - a vcelku dobře provázané - segmenty, které jsou různě uspůsobeny, tak aby se neustále něco dělo. Pokud to vezmu hned od začátku, musím se přiznat, že jméno režiséra absolutně ladí k počátečnímu ladění snímku, který má nádech jisté retrospektivy v současné moderní kinematografii. Nebereme-li v potaz jen úvodní titulky, pak je nutné si všimnout zejména hereckému vedení, jednotlivým výrazům hlavních hrdinů a i jednotlivým žertíkům, které jasně plynou z minulosti a zároveň docela překvapivě nepůsobí vzhledem k modernosti vůbec jako pěst na oko. Stepford je příjemný, přesně jak se zmiňuje Claire Wellingtonová, jedná se o městečko, které zůstalo uvězněno v minulosti. Tohle autoři zvládli na jedničku a knihu jsem opravdu z jednotlivých propriet cítil. Snímek celkově postrádá pevný scénář, který sice dodal několik velmi dobrých vtípků, ale zároveň staví na trapném kýči a pouze minimální invenci. Kupříkladu taková postava Roger, jedná se o typický obraz homosexuála, se všemi těmi zženštilými rysy, tady jsem opravdu rád za Rogera Barta, který roli ztvárnil opravdu neskutečným způsobem a byla radost se na něj dívat. Scénář však ostatním nedává příliš prostoru a většina známějších tváří /Kidman, Walken/ zaniká utopených ve vlastní roli. Významnou chybou je obsazení Matthewa Brodericka do hlavní role, tomuhle herci totiž chybí všechno, co by tahoun filmu měl mít, je absolutně nevýrazný a jistým způsobem nedává filmu možnost více vyniknout. Scénář má však i své klady, například jasné vyprofilování rozdílů mezi paničkami a muži, názory na ideální život a díky rychlému ději i tempo. Pokud by se příběh zdržoval na jistými motivy stejně jako kniha, stal by se absolutně nudný a pochybuji, že by se na něj dalo vůbec dívat. Takhle je jistým způsobem snesitelný a nebudu mít problém jej za jistou dobu zhlédnout znovu. Frank Oz tápe a já těž, neboť nevím jak film ohodnotit. Není to nejhorší, nenudil jsem se, ale zároveň jsem měl pocit, že je celý film za výlohou a nedokáže mě pustit ke svému jádru. Za tuto odtažitost nakonec hodnotím slabším průměrem. "Muži, ovládněte své ženy!" [TOP 19/6 67%] ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Knihu jsem nečetl a až dosud neviděl ani původní filmovou verzi ze 70. let. Nemusím tedy řešit věčný problém jak hanebně a přímo svatokrádežně naložil scénárista a režisér s posvátnými vzory. Odklonit se od původního žánru a natočit sci fi komedii považuji za velmi rozumný nápad, podobný námět se dnes už vážně brát nedá. Otevřeně se přiznám, že jsem se bavil víc, než u většiny současných komedií, což ovšem nutně neznamená, že by paničky byly plné originálního, jiskřivého humoru. Spíš se projevuje můj kladný vztah ke sci fi a co se rádo mívá, to se taky rádo shazuje. Ozova režie je v rámci jeho možností v pohodě, slabiny jsou spíš ve scénáři. Herecké obsazení slušné a v případě Nicol Kidmen dokonalou trefou do černého. Celkový dojem 55 % ()

Reklama

Nathalie 

všechny recenze uživatele

Jak najít dokonalou ženu? Co si člověk neudělá sám, to nemá......Ozova vykostěná adaptace trpí jednou nevyléčitelnou nemocí- amnézií. Chvilku si hraje na komedii, pak na to šťastně zapomene, chvilku si hraje na thriller...znovu na to zapomene...vyzkouší si drama....opět zafunguje porucha paměti...aby se na konci oslím obloukem vrátila ke komedii s hloupým závěrem. Thriller není dechberoucí, drama stojí na hliněných nohách a komedie není vtipná___ Mnoho psů zajícova smrt, která má podobu krátkozraké a zoufale průhledné žánrové matlanice s občasnými rádobydramatickými momenty a snaživou Nicole Kidman. Prchavé kouzlo Levinovy satiry a mrazivé napětí je v Stepfordu nedostatkové zboží. Pokud vás něco vyděsí, tak nejspíš to, že tahle komedie není černá, ale nudně šedivá. (50%) ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že původní The Stepford wives jsem neviděl a rozhodně se to chystám napravit. Protože s tímto - sice trochu feministicky laděným - zajímavým tématem si Frank Oz ne zcela poradil. Udělat komedii nebyl zrovna ideální nápad..a nezachránila to ani Nicole Kidman. "'I'm going to use a pinecone as the baby Jesus this year.' 'And I'm going to attach a pinecone to my vibrator and have a really merry Christmas!'" ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Celkom zbytočná druhá adaptácia knižnej predlohy. Oz totiž neponúka žiaden aktualizovaný pohľad na feminizmus, resp. postfeminizmus a jeho balenie látky je príliš nevzrušivé a fádne. Mám dojem, že jediný, kto by možno aj tento scenár dokázal nakrútiť skutočne zžieravým spôsobom, by bol Paul Verhoeven. Paničky tak pôsobia príliš uhladene, akoby ani tá vzbura mužov proti utláčaniu zo strany žien a ich štylizácie do ich úloh vodcov nebola úprimná. Chceli ste byť nami, tak my sme sa rozhodli, že budeme bohmi. Táto myšlienka by si zaslúžila na plátne odvážnejšie prevedenie. ()

Galerie (79)

Zajímavosti (16)

  • Keď Walter (Matthew Broderick) vstúpi do laboratória, kde sa Stepfordské paničky transformujú, dostane ako člen klubu poradové číslo "1956". Rovnaké číslo vyťuká ako kód na predných dverách ich domu, aby mohla Joanna (Nicole Kidman) odísť. (misterz)
  • Na začiatku filmu, keď ženy cvičia, zaznieva pieseň "1975", čo je odkaz na rok vydania pôvodnej verzie Stepfordských paničiek. (misterz)

Reklama

Reklama