VOD (1)
Obsahy(1)
Martin Scorsese sleduje v magické směsi skutečnosti a fantazie turné Boba Dylana Rolling Thunder Revue z roku 1975 a zemi zralou na pořádnou změnu. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (14)
Proč má tenhle dokument skoro dvě a půl hodiny? Odpověď je snadná - méně by bylo moc málo. Film totiž potřebuje nějaký čas, aby diváka zavedl do té prazvláštní atmosféry, nechal ho nasáknout na jedné straně uvolněnou a na druhé straně pevně sešňěrovanou Amerikou sedmdesátých let, seznámil ho se společností lidí, kteří filozofují po snídani/obědě/večeři LSD a jako účinkující nebo diváci jedou s Bobem Dylanem turné, které možná ani neexistovalo (i když spíše ano) a možná mělo úspěch (i když spíše ne) Díváte se na to, cítíte, že to bylo něco neopakovatelného, a chcete tam být. To je to velké kouzlo Rolling Thunder Revue. Kolem charismatického Dylana v klaunských líčidlech se točí velké množství postav, některé z nich jsou velmi bizarní lidé prožívající velmi bizarní příhody, o zkouškách i na koncertech to šlape, z Dylanovy tvorby cítíte přesně tu váhu, kterou měla a má stále, no a nakonec... Nakonec je vlastně úplně jedno, jestli je většina z toho pravda, skoro pravda či výmysl, protože jde o to, že i to, co se nestalo, se v tomhle Scorseseho-Dylanově světě klidně stát mohlo. Čekal jsem trochu tradičnější dokument, dostal jsem spíše něco ve stylu Pátrání po Sugar Manovi. A ani v nejmenším mi to nevadí. ()
Očakávania od Scorseseho sú stále veľké a to bol zároveň aj hlavný dôvod zhliadnutia tohto dokumentu. Vhodný je však primárne pre skalnejšieho fanúšika Dylana, keďže celá téma je o turné z roku 1975. Avšak Scorsesemu klobúk dole, zábery sú unikátne, autentické, dobové. Rovnako sa mu podarilo pred súčasnú kameru dostať kľúčových aktérov turné, z rôznych oblastí (od interpretov cez tourmanagerov až po promótorov). Veľkú časť, snáď aj vyše 50%, tvoria dobové zábery z vystúpení, zostrihané do jednotlivých piesní, ku ktorým sa zväčša viaže konkrétny príbeh. Ako inak, keďže sa jedná o jedného z najznámejších pesničkárov. V týchto momentoch sa tak fokus dokumentovania presúva z turné na Dylanovu tvorbu. ()
To sa nedalo dopozerať. Ospravedlňujem sa všetkým priaznivcom tohto kreténa, ktorý je presný obraz amerikánov. Úlisný, uvedomelo falošný, obmedzený, dokonale prefíkaný, ktorý sa dokázal vždy a v správnom momente zorientovať, tam kde to zabralo. Inak jedno veľké lajno, na ktoré su amerikáni hrdí a nevedia sa dočkať, kedy otrčí kopytá, aby po JFK mali znovu kým na seba upozorniť a koho pred svetom ospevovať. ()
Natahované jako vařená nudle. Opět. Dylana mám rád, jeho osobnost je v kulturním žebříčku nesmazatelně zapsaná a z toho důvodu jsem se těšil, že nahlédnu a dozvím se víc o tomto samotáři. No, a ono nic. Výpovědní hodnota víceméně nulová. Za mě slabota. U posledních počinů Scorseseho nepokrytě trpím. ()
Chcete-li dokumentárně zpracovat nějakou událost a máte pro to k dispozici akorát její zestárlý aktéry, kteří si na ní pamatují jen matně, blekotají, zavádějí nebo si prostě vymýšlejí a lžou, můžete se buď v krvi potu snažit dopátrat objektivní pravdy, nebo prostě začít lhát s nimi. Spolknul jsem to celý i s navijákem, protože mě vůbec nenapadlo, že téměř osmdesátiletý Scorsese dokáže být pořád takhle drzý spratek. Neříkejte mi, že neviděl předtím Rok ďábla. ()
Zajímavosti (2)
- Martin Scorsese v rozhovoru pro Criterionskou edici filmu Rolling Thunder Revue z roku 2019 uvádí Abbase Kiarostamiho jako svůj hlavní vliv. (classic)
- Po snímku No Direction Home (2005) jde o druhý film o Bobu Dylanovi režírovaný Martinem Scorsesem. (WernerDMZ)
Reklama