Kriminální drama, které brilantně splétá historická fakta s fikcí, vypráví příběh třech přátel, kteří se ocitnou uprostřed jednoho z nejvíce šokujících spiknutí v americké historii. (Falcon)

Recenze (112)

kenkaku

Chápu, že většině diváků je to jedno, ale u mě to byla obří blikající kontrolka: tady něco smrdí. Děj filmu se opírá o skutečný pokus o převrat v USA roku 1934. Nicméně jména skutečných postav nahradil (?!). Př. Robert De Niro hraje skutečnou postavu, ale pod jiným jménem… a na konci před titulky se k tomu film hrdě přizná. Později jsem se dozvěděl, že děj filmu odpovídá historii asi tak z 10%. Ano, opakuji, jsem si jist, že většině je to jedno, ale u mě se ten film tím neskutečně shodil. Pokud by na konci nebyla ta “vysvětlování scénka”, bylo by to jiné. Prostě “volně inspirováno”. Ale takhle, si říkám sakra proč? Film jako takový je rozporuplný úplně stejně. Ta BRUTÁLNĚ dlouhá šňůra známých herců na jednom místě je něco dlouho nevídaného. Jeden by čekal pecku. No a ono nic. Je to zbytečně rozvleklé a nudné. Za sebe tedy dám ještě filmu šanci a dám 3 hvězdy. Po druhé projekci případně přehodnotím. ()

Marrdaa

Amsterdam snese srovnání se souběžně vydanou ódou na film, Babylonem. Ne kvůli Margot Robbie, která je i tady skvělá, ale kvůli zdlouhavému scénáři, kde se sice neustále něco děje, ale z celkového kontextu už Vás to vlastně ani nezajímá. Stejně tak jako v Babylonu jde o hvězdný cast, jehož potenciál nebyl využit pro nic záživného a to je podle mě škoda. Tedy alespoň ve smyslu, že film by Vám měl nabídnout buďto zábavnou nebo jinou emoci a nebo alespoň informace z historického hlediska. Tady se nestalo ani jedno, podobně jako v Babylonu. ()

D.Moore

Je to krásně natočené i zahrané (Christian Bale mě nepřestává překvapovat, tentokrát tou proměnou čerstvý rekrut/válečný veterán, a velmi dobře hraje i Taylor Swift, tak snad dostane více příležitostí), i díky hudbě Daniela Pembertona to má atmosféru krásného snu, který se vám zdá před probuzením, ne nepodobnou Leoneho Tenkrát v Americe. Jenže ten příběh, ten příběh. Něco tak banálního, plytkého a nezajímavého jsem dlouho neviděl a po slibné úvodní třičtvrtěhodině se zvolna začalo dostavovat zklamání, až se nakonec dostavilo úplně. Přitom potenciál tam rozhodně byl, takoví bratři Coenové by ho určitě vytěžit dokázali. Davidu O. Russelovi se to nepodařilo. ()

William_

Hvězdně obsazený film s otřesným scénářem a režií. Asi tak by se dal v jedné větě pojmenovat nejnovější snímek patlala Davida O. Russella, kterému se povedlo do filmu narvat opravdu největší filmové špičky současnosti, a zároveň ten film neuvěřitelně zk*rvit svým neumětelstvím a neschopností napsat a natočit dobrý film. Přitom děj ani zasazení nezní vůbec zlé, ale i já jsem film musel dokoukávat na dvakrát, protože ta příšernost v podobě scénáře se nedala vydržet celých 135 minut v kuse. Je skutečně záhadou, jak se Russellovi povedlo do tohoto filmu sehnat tak skvělé herce/herečky a vlastně mi jich je docela líto, když se podívám na to, jak film (ne)dopadl. Když si například vezmu Margot Robbie, která v porovnání v jiném filmu vydaném ve stejný rok (Babylon) absolutně vynikala, tak tady jí i neschopnost režiséra absolutně zazdila, ale v žádném případě to není její chyba. Pokud jste masochisti jako já, co se rádi trápí, tak Vám film doporučuji. Slouží totiž jako uvědomění si, že si máme vážit těch dobrých filmů a především kvalitních režisérů a scénáristů co své řemeslo skutečně ovládají. 2/10. ()

Fr

„Z BĚLOCHA V BEDNĚ KOUKAJÍ POTÍŽE“…  Spousta slov, krásný hérečky a Christian Bale. Noir krimi, smrtelně ukecaný a komplikovaný, ale ne úplně nezajímavý. Chybí tomu jednoduchej tah na bránu. Prostě jen takový zajímavý nakouknutí do americký historie. Ovšem ta filmařina mě bavila! ///   -------------- POD ČAROU: ------------------------------------------------ 1.) Film je volně založen na spiknutí nazývaném „Wall Street Putsch“, jehož cílem bylo v roce 1933 svrhnutí prezidenta Roosevelta. 2.) Jistou inspirací k příběhu poskytl i dokument „A Night at the Garden“. 3.) Thx za titule „Kateřina Hámová“.  ///                         PŘÍBĚH  ****  HUMOR  ne  AKCE  ne  NAPĚTÍ  * ()

• Název filmu se objeví až během závěrečných titulků. (noelcoward73)
  • Natáčení probíhalo v americkém státě Kalifornie na místech Los Angeles, Pasadena a Santa Clarita. (noelcoward73)