Ahsoka je konfrontována se svou minulostí, zatímco její spojenci podnikají záchrannou misi. (Disney+)

Recenze (74)

clump

Fanservis, ale dobře udělanej a smysluplnej. Jako u většiny dílů (a ostatně u většiny Star Wars) i tady by se samozřejmě daly najít určitý neduhy – a mnozí je bezpochyby budou rozmazávat. Ale co se mě týče, prostě to válcuje, důležitý momenty fungujou a jsem v podstatě šťastnej, že se mi konečně dostává pravých sequelů Lucasových Star Wars (ke kterým nedokonalosti a nutnost benevolentního přístupu patří taky). Ano, dialogy by mohly být delší a mohlo by jich být víc, ale i ta strohost má leccos do sebe. Pro fanoušky předchozích Filoniho seriálů je každá věta plná významů a každá promluva spouští řetězec asociací a emocí. Anakin vypadá nakonec fakt dobře, po konci minulý epizody jsem se trochu bál, ale zbytečně. Vidět Anakina v brnění a s fešnym sestřihem z Klonových válek v podání Haydena Christensena je velmi specifickej typ požitku, kterej asi běžnej divák nedokáže plně ocenit. Ale pro nás, co jsme s animovanym Anakinem Matta Lantera strávili roky a vždycky měli rádi i Haydenova, je to elektrizující a zásadní moment našich životů. Kruh se uzavřel. V ohozu z Pomsty Sithů pak Anakin působí, jakoby vystoupil přímo z roku 2005. Dobrá práce a pro mě asi zatim nejmíň rušivý digitální omlazení, co jsem viděl. Jen škoda, že ty pasáže s Anakinem byly vlastně celkem krátký. Chci víc. A přiznám se, že mě dost baví i ty novorepublikový politicko-byrokratický intermezza. Jo a Carsonovi Tevovi a jeho letce dejte proboha vlastní seriál! Ahsoka je prostě nacpaná skvělýma postavama, takže by se to dalo říct i o řadě dalších (Baylan a Shin, kde se po smrti Raye Stevensona nabízí animovaná podoba; Mon Mothma vs. Senátní dozorová komise; dobrodružství Huyanga během tisíců let; pohádky o lothkočce…). ()

tomik99

Smíšené pocity. Jednak hezké flashbacky a easter-eggy. Ale od setkání s Anakinem jsem přeci jenom čekal více. Ahsoka a Anakin spolu utrousili pár vět a mám v sobě nenaplněný pocit z jejich setkání. Zbytečně se točilo okolo Hery a Nové Republiky, jejíchž úloha byla v této epizoda naprosto zbytečná. Musím se na to podívat ještě jednou, ale podobné pocity jsem měl při seriálu Obi-Wan Kenobi, když se Vader po letech setkal s Obi-Wanem a taktéž si nic moc neřekli. Chválím ale závěrečný odlet s Purrgily. ()

kyjo

Konečně aspoň trochu kompetentní bojová choreografie - ve "flashbacích" z bitvy o Mandalor, kde paradoxně pár minut Ahsoku hraje jiná herečka. Rosarii Dawson mám sice rád, a ta role jí docela sedí, ale stejně bych radši viděl víc podobný akce z Klonových válek. Zbytek dílu je skoro nekoukatelnej. Jalový dialogy. Hloupý nesympatický postavy a naprosto nesmyslný chování. Speciálně zelená generálka je něco mezi narcisistním adolescentem a otravnou "Karen". Neuposlechnout rozkaz a vydat se na riskantní misi - ok - to do SW tak nějak patří. Např. v Rogue One to zvládli parádně, vč. motivačního proslovu. Ale udělat si z neposlouchání rozkazů ctnost ve stylu "heč, já jsem generál, a ty ne, můžu si dělat, co chci"? Cringe! A kterej voják - natož generál - si proboha vezme sebou na misi svoje malý dítě? Jejich diskuse v kokpitu navozovaly dojem, že jedou spíš někam na výlet, nebo na nákup do obchoďáku. Celkově z toho čiší taková naivní hipsterská představa o tom, jak asi funguje armáda a válka.. Což je bohužel známka dneší doby, v porovnání třeba s produkcí ze 70-80tých. Na tři ★ je to hlavně díky propracovaným kostýmům a výpravě. Tam je kvalita vidět. ()

SamVimes

Kdybych chtěl kritizovat za každou cenu, mohl bych tady v souvislosti s Christensenem a s přítomností soubojů na světelné meče v každé epizodě mávat pojmem fan service. Kdyby neexistovala nová filmová trilogie, mohl bych se nespokojeně ošívat nad světem mezi světy a kosmickými velrybami. Jenže Anakin jako největší nedořešené téma Ahsočiny psychologie naprosto dává smysl, stejně tak časté scény šermu v akčním seriálu o Jediích. Že je něco fanouškovsky vděčné to ještě automaticky nedegraduje na fan service. A seriálová Ahsoka je daleko důstojnějším pokračováním Hvězdných válek než to, co jsme dostali v kinech. ()

Veskoslav

Vidět 1. generaci klonových vojáků ve skutečném brnění a ne CGI je něco, co člověk chtěl vidět už hodně ale hodně dlouho. A ten zbytek? Lahůdka:) A lidé jako krvinka skutečně dokazují, že bez znalostí předchozího seriálu Rebels a CW Vám to absolutně hovno řekne a budete akorát za hlupáka, když nevíte, co je to Purrgil:) ()

Zajímavosti (9)

• Poprvé můžeme naživo vidět Kapitána Rexe, CT-7567. Během druhého flashbacku jej vidíme v modifikované zbroji, která se skládá z Phase I a Phase II. Hlas mu propůjčil herec Temuera Morrison. (Veskoslav)
  • Meče Ahsoky (Rosario Dawson) vycházejí z klasického japonského stylu Daishō, kdy jeden meč je menší a kratší než „hlavní“ měč uživatele. (Veskoslav)
  • Veškeré zboje klonových vojáků jsou vyrobené. Poprvé se tak nejedná o CGI a pokračuje se tak v trendu, který zavedl Obi-Wan (od r. 2022) s 501. oddílem v rámci Chrámu Rytířů Jedi. (Veskoslav)