Architekt ze San Francisca Max Klein (Jeff Bridges) vidí najednou věci zřetelně. Už ví, že život je dar a čas příliš krátký pro všechny zanedbatelné malichernosti a zlobu, která doprovází naše všední dny. Změnil se od doby, kdy pohlédl smrti zblízka do tváře - a zjistil, že se nebojí. (Warner Home Video CZ)

Recenze (111)

VanTom

Hutné psychologické drama se pustilo do hloubkové psychologické analýzy posttraumatického stresu (samozřejmě včetně polemiky s Bohem a nutkání vlastního "mesiášství"), vzhledem k výborným hercům a Weirově režii však i přes zadumané tempo celkem uteklo. Bohužel vyrovnání v závěrečné půlhodině mě příliš nezasáhlo, naopak od podbarvení silného katarzního okamžiku odrhovačkou od U2 jsem jej vnímal už jako liturgickou estrádu. Nerozhodně mezi 3 a 4*. ()

Shaqualyck

Co to bylo? Katastrofický snímek? Z časti. Zfilmovaný psychoprůvodce posttraumatickou stresovou poruchou? To taky. Ale především nikoliv nezajímavé skoro až filozofické pojednání o tom, jak moc jsou naše životy ovládány strachem, a že ten, kdo se najednou bát přestane, je pro ostatní za devianta. On neví, co se sebou, svět neví, co s ním. K něčemu tak musí zákonitě dojít... Peter Weir opět dokazuje, že on prostě točí standardní cestou hodně nestandardní filmy. Takové, které obsahují ono neuchopitelné "cosi", co se Vás dokáže dotknout někde uvnitř. P.S.: z vynikajícího výkonu Jeffa Bridgese by si měly vzít příklad všechny ty ubrečené primadony, co si stěžují, že dostávají jen samé nevýrazné role, kde nemají co hrát. ()

pepo

Peter Weir (Spoločnosť mŕtvych básnikov, Master and Commander) dokázal stále obdivuhodne striedať žánre a zaujímavo pracovať s ich klišé. Inak tomu nebolo ani v prípade tohto filmu. Príbeh muža, ktorý prežil leteckú haváriu a stratil strach zo smrti je ďalším originálnym zárezom do jeho filmografie. Po každej stránke vynikajúca filmárčina a hlboká psychologická dráma, ktorej najväčšími tromfmi sú Jeff Bridges, na Oscara nominovaná Rosie Perez a nádherný záver. ()

Phobia

Po havárii letadla povstane novodobý Ježíš Bridges, co vyvede ovečky z útrob pekla na světlo boží. Trošku mu z toho ovšem hrábne ve velíně a začne svůj život "jemně" kořenit adrenalinem: pro začátek sežere potravinu, na kterou má alergii, silnice začne přecházet způsobem, jaký odkoukal od českých chodců (já JDU a vy všichni za volantem se třeba poserte, hlavně na mě dávejte pozor, já ho totiž dávat NEHODLÁM!), sem-tam si zatancuje na okraji střechy vysoko nad ulicemi, v autě musí mít cihlu na plynu a občas v rámci terapie jiných psychoušů napálí plnou rychlostí do zdi. Tenhle život na hraně však kupodivu zneklidňuje a děsí jeho okolí. Zajímavý film, zvláštní, přemýšlivý, ale kratší stopáž nebo dynamičtější tah na bránu by mu vůbec neuškodily. Udělených 70% v tomto případě není úspěch, "Fearless" měl totiž našlápnuto do vyšších pater a k těm 4 cípatým ho dotáhl v první řadě perfektní Jeffův výkon. ()

malylada

Jeff Bridges předvádí jeden ze svých parádních výkonu a ztvárnění přeživšího letecké katastrofy, hrdiny nebo šílence v jednom, je místy hodně nepochopitelné a je to menší ukázka, co dokáže trauma udělat s člověkem. Samotné chování psychiky zlomených postav mě příliš nebavilo, zvlášť proč jednají, tak jak jednají. Vlastně to není nijak zábavná podívaná a většinou jsem si říkal, proboha proč. Hlavní hrdina necítí strach po tom, čím si prošel a jedná za hranu vůči svému okolí, což ho nedělá příliš sympatickým člověkem. Weir si s dramatem pohrává, ale osobně mě nedokázal ničím zasáhnout. Poslední desetiminutovka nad uvědoměním si daru života, tenkou hranici smrti je však neskutečně působivá, ale takových scén ve filmu chybí.......5/10 ()

• Aby se lépe vžil do postavy Maxe, požádal Jeff Bridges o radu svého kamaráda Gary Buseyho, který po nehodě na motorce zažil kóma. (D3VIL)
  • Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu, který napsal Rafael Yglesias. (Terva)