• Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (5 943)

plakát

Občanská válka (2024)

Garland si hezky pohrál s diváky. Nejen že nás hodil přímo doprostřed konfliktu o kterém nám vůbec nic neřekl, ale místo válečného blockbusteru nám přinesl road movie o novinářích, válečných zpravodajích a fotografech, kterým tímto vzdává poctu a zároveň ukazuje že jsou to všichni tak trochu magoři. I když sem zpočátku čekal trošku jiný film, tak nakonec na mě tahle cesta napříč americkým snem ve kterém se můžou všichni postřílet dost zafungovala. Ano, chybí tu ta špinavá epičnost Potomků lidí, ale Garland tady zvládá skvěle kombinovat intimitu s velkými bojovými scénami a krásu s permanentně nepříjemným pocitem, kdy se to divákovi (mě) líbí, ale tak nějak tuší/ví že by nemělo. Ještě pár let zpátky by byla Civil war považována za sci-fi, ale vzhledem k událostem nedávno minulým asi tušíme že to až takové sci-fi být nemusí...80%

plakát

Star Wars: Klonové války - Série 1 (2008) (série)

jako rozjezd dobrý. Animace je sice nehezká, ale jako něco co doplňuje mezery a dává prostor postavám, které se ve filmech víceméně jen mihly je to ok. Navíc to přidává další postavy (které už dnes známe) a třeba Ahsoka je tady fajn...65%

plakát

teleRevize - Série 1 (2023) (série)

snaha o pohled na dávnou tvorbu (nejen) ČT dnešní optikou. Občas to vyjde a je to celkem vtipné, většinou to ale dost drhne a přidaná hodnota je prakticky nulová. Chápu co tím chtěli tvůrci říct, ale je to zhruba stejné jako hodnotit středověk podle dnešních "pravidel"...40%

plakát

Poolman (2023)

Pine je dobrý herec a u toho by měl zůstat, protože jako režisérovi mu to moc nejde a Poolman je takové cvičení pro nadšence, které by chtělo být vším, ale není ničím. Respektive je to jen nuda a lehká vykrádačka Chinatown…40%

plakát

První znamení: Přichází satan! (2024)

na to jak měla debutující režisérka Arkasha Stevenson relativně omezený manévrovací prostor se jí nakonec podařilo vytvořit překvapivě dobrý a funkční prequel, který nesází na prvoplánové lekačky, ale plíživou a lezavou atmosféru buduje hezky postaru prostřednictvím kamery a hudby. Současné publikum odkojené blumhouse horory to možná úplně neocení, protože tempo je tu hodně pomalé, ale mě to až nečekaně sedlo. Ne všechno tu sice funguje úplně dokonale, ale už jen za to že takhle hezky starosvětský horor tu nebyl už roky sem mu ochoten leccos odpustit...70%

plakát

Back to Black (2024)

kdo by snad čekal vrstevnatý životopis, který se nebude bát kontroverze tak ten bude solidně zklamaný. Back to Black totiž není nic víc než standardní plochý prefabrikát (podobně jako nedávno životopis Boba Marleyho) a pomníček o který by velmi pravděpodobně sama Amy úplně nestála. Už jen to, že je tu její postava zjednodušená do nejzákladnějšího klišé nešťastně zamilované dívky mi přijde dost málo a i když sem s ní neměl dvojdomek tak bych od jejího životopisu čekal víc. Na druhou stranu pokud někdo čeká film jenž je obhajobou a očištěním jejího otce, který je tu vyobrazen jako chápavý a vždy nápomocný, tak ten bude naopak spokojen. Alespoň že ne zrovna známá Marisa Abela tu odvedla dobrý výkon...40%

plakát

Respondér - Série 2 (2024) (série)

už první série honila příliš mnoho zajíců, ale ve vší své roztříštěnosti na mě zafungovala. Druhé série si ukousla ještě o něco větší krajíc a bohužel už to docela drhne. Freeman je stále vynikající a drsňák Chris je v jeho podání někdo komu přes všechny ty průsery celkem chcete fandit, ale to kolem je větší guláš než napoprvé a potvrzuje jen okřídlené rčení že méně je někdy více...60%

plakát

Geek Girl (2024) (seriál)

klasický popelkovský příběh v modernějším hávu, který bude slušně fungovat na cílovku a tou já nejsem. Náctiletá děvčata (a třeba i někteří chlapci) si každopádně můžou hvězdu přidat. Humoru tu sice tolik není, ale jinak to má všechny potřebné atributy neurážející teen romance/oddechovky...60%

plakát

Eric (2024) (seriál)

koktejl detektivky, rodinného dramatu a sociálního dramatu kde ale ani jedna přísada nefunguje naplno a z vod podprůměru to nahoru táhne akorát standardně dobrý Cumberbatch. Už je to taková mantra, ale i u Erica by klidně stačil celovečerák, protože na víc jak pětihodinovou sérii tu toho je celkem málo...60%

plakát

Barvy zla: Červená (2024)

Dobrá polská kriminálka, která se sice nakonec stane tuctovější než sliboval začátek a pachatele se mi povedlo uhodnout už v prvních dvaceti minutách, přesto mě ale bavila celou dobu. Na vyšší hodnocení to sice není, protože originalitou Barvy zla úplně nepřekypují a Poláci to umí ještě o něco lépe, ale ztráta času to určitě nebyla...70%

Časové pásmo bylo změněno