Bývalý detektiv se ujme vyšetřování záhadné vraždy, ke které došlo na americké vojenské základně. Pomáhat mu přitom bude mladý kadet z West Pointu jménem Edgar Allan Poe. (Netflix)

Recenze (322)

Algernons

Příjemné krimi, kterému nadržuji skrze zasazení, jak v historické éře, ve které mě baví krimi, tak v zimě se skvělou atmosférou. K tomu tu máme skvělé herce v hlavních rolích. No a ikdyž výprava, kostýmy a zachycení éry je perfektní, tak tomu chybělo silnější tajemno, atmosféra i hutnější zápletka. Neurazí to, člověk si to užije, ale asi vzpomínat na to nebude a to díky standardní režii a scénáři. Oboje je solidní, ale nijak to nevybočuje a nijak to člověka neuhrane, nenadchne, nepohltí a ani emocionálně nestrhne. Přičemž se držíme neustále v jednotvárné náladě. Vyvrcholení potěší a překvapí. Pokud má někdo chuť na podobnou žánrovku, ať si to z radostí pustí, ale zázraky ať nečeká, potom bude možná i mile překvapen. ()

mzss1

[65%] Na mě to působilo docela dobře. Jasně, není to žádná velká pecka, stopáží to bylo dlouhé, ale délce bych problém asi moc nevyčítal, spíš to mohlo mít výraznější scénář, a ještě bych atmosférou víc přitvrdil, protože z počátku mi ta atmosféra přišla hodně dobrá, k tomu spojená s dobrou hudbou od skvělého skladatele – Howard Shore, kterého mám rád především z Pána prstenů.  Takže prvních asi 45 min mě hodně bavilo, pak se to umírnilo a až posledních 30 min mě víc opět vtáhlo o děje. Největším kladem zde byla rozhodně dvojice herců Bale a Melling. Ani nevím, kdo mě bavil víc, jinak by to byl horší film. Finále v poslední cca půl hodince má dvě pointy. Ta první mi přijde taková předvídatelná a docela nezáživná. Ta druhá – tu jsem teda nečekal, a i je pěkně podána. Takže na 1 vidění to bylo docela obstojné dílo, ale mohlo to být i lepší. ()

Frajer42

Kdo tady snad toužebně očekával horor jako já, ten bude stejně jako já velmi zarmoucen. Nicméně se jednalo o Poeovsky temnou kriminálku. Snímku hodně pomohlo hvězdné obsazení. Zejména Christian Bale byl tradičně božský. Moc mě bavila i ponurá atmosféra vojenské akademie. Škoda, že byl do tak skvělé atmosféry zasazen poměrně nezajímavý a nechutně utahaný příběh. Závěrečné šokující rozuzlení bylo fajn. [65 %] ()

Omnibus

"Ó mysterióznosti vznešená, smrtelně poetická i lidsky morbidní, v kterém temném zákoutí naší mysli, ve sklepení které budovy West Pointu se ukrýváš? Na dně které flašky a v které knajpě tě mám, spolu s Mistrem, hledat?" Protože v tomhle filmu se mysterióznosti neukrývá ani co by se za zmodralý oběšencův nehet vešlo. Polovinu stopáže uspávací dialogy, líné a táhnoucí se jak mlha nad nehybnou hladinou a k tomu strašidelná castingová chyba - do role mistra hrůzy E. A. Poe obsazený čulibrk Hally Meling, s divně podmalovanýma očima a věčně neustrojen (Captain Hitchcock neřeší, Superintendent Thayer hořce pláče), vhodně doplněný Christianem Bale s obličejem strnulým dvě hodiny v rigor mortis. Zíval jsem nudou: "Aha, někoho oběsili... No bóže. Zajímá mě, kdo to udělal a proč? Nezajímá. Je mi to buřt." Teprve v závěru, kdy se dramaturgie chopily dvě dívky, jedna mrtvá a druhá (až moc) živá, a kdy se k pár srdcím, z těla vyřezaným, přidalo i pár srdcí zlomených a pár tragických motivů, jsem pookřál, hrůzou rukama zalomil a zaštkal: "Hle, jaký to ohavný zločin!!!" Na divákovi. Tak temný a zajímavě propletený příběh a tak suchopárné podání. Kolikrát ještě Omnibus to oko bledé zhlédne? A havran děl: "Už víckrát ne!" ()

Morien

Dávám dvě hvězdičky, i když vlastně nevím proč. A tak přemluvila jsem se, snížím na jednu. Film se tak strašně vleče, až ve skutečnosti stojí na místě, a žádné vnitřní napětí ten vykolejený kolos nedrží pohromadě. Snad to chtělo být mysteriózní slow burn detektivkou, ale asi tak jenom první třetinu, potom se najednou pátrat přestane a veškerou stopáž opanuje Edgarovo randění a vyšetřovatelovy halucinace, a potom se hodinu už jenom čeká na konec, který se nám polopatě staticky vysvětlí. Kde jsou ty časy, kdy jsem každou Baleovu slzu na plátně ronila i já jako divák z pohnutí nad jeho hereckými schopnostmi. P.S.: Když v detektivce někoho ukážete, jak si myje ruce v potoce, tak jako byste mu pointu filmu napsali na čelo. ()

• Hoci sa film odohráva v USA a postavy sú americké, väčšinu obsadenia tvoria Briti. (Arsenal83)
  • Film sa natáčal v Pittsburghu, New Wilmington a Moraine State Park (Pensylvánia, USA). Obdobie natáčania trvalo od 29. novembra 2021 do 25. februára 2022. (Arsenal83)