Watcher

• Velká Británie Watcher

Mladá žena se nastěhuje se svým snoubencem do nového bytu, ale trápí ji pocit, že ji ve vedlejším domě sleduje neviditelný pozorovatel. (tribican)

Recenze (101)

Aljak

Podľa popisu to vyzeralo celkom nádejne, a takéto thrill-mystery filmy ma zvyknú celkom zaujať. Watcher ma spočiatku bavil, ale postupne to strácalo svoje čaro a akosi to zostalo v tom istom móde, ktorý sa točil stále dokola. A keď už to konečne znovu chytilo spád, tak sme sa dočkali skôr očakávaného vyvrcholenia s hororovým žánrom, ktorý mňa osobne absolútne nenadchol. Mimochodom, Bukurešť tu pôsobí ako nejaká temná stoka, kde takmer ani slnko nezasvieti. Chápem, že to bolo účelové pre potreby "mystery" atmosféry, ale mne to aj tak akosi celý čas prekážalo. ()

kingik

Do rodiny pronásledovatelů mladých žen a jejich následné dekapitace přibyl další zvrhlík.Maika Monroe mocně vrtí zadnicí, aby fádní průběh filmu alespon něčím pozvedla. Vyznavači těch nejutahanějších filmů, se pomějí. Dvě ženy tedy ty své hlavičky ztratí, s divákem to ale nikterak nezamává. A nějaký triumf v podobě tajemné identity vraha se už vůbec nekoná. Odhalení, které je od určité sekvence naprosto zřejmé, nikoho do kolen nedostane. A navíc je děj zasazen do málo atraktivní Bukurešti. Monroe má nicméně dar pozvednout svojí účastí průměrně vyhlížející snímek. Režisérka Chloe Okuno se spojila se scenáristou Zackem Fordem, přičemž bych očekával, že jim z jejich spojení vyjde něco řízného a hutného (viz Scar). Film si ale kladl poněkud jiný cíl. A v jistém ohledu se ta hra na tajemno i daří, jenže ta převládající utahanost si mě fakt nezískala. Film se v druhé polovině pokusil o gradaci. Když už to začalo vypadat slibně, dostavilo se finále s nesmyslným vyústěním/završením. Neškodilo by taky, kdyby se režisérka pokusila o více údernější napětí. Ukázkové mrazení vyvolala snad jen sekvence, kdy ústřední hrdinka zamává za tmy na pozorovatele do protějšího okna, načež ten její zdravici opětuje. Takových sekvencí bych uvítal povícero. Nedá se nic dělat. Maika Monroe se činila a divák ji svlékal pohledem. Z průměru se tento thriller s hitchcockovskými proporcemi ale nevymanil. 5/10 ()

Marceloo

Žena sa so svojím manželom presťahuje do Rumunska. Oboch rozhodí správa o tom, že sa v okolí pohybuje sériový vrah, ktorý vraždí mladé ženy. Naviac sa zdá, že ich obyvatel z bytu, ktorý stojí naproti, neustále pozoruje. Julia začne mať pocit, že niečo nie je v poriadku a nie je ďaleko od pravdy. - Šesť rokov trvalo, než tento film vznikol. Vôbec sa tomu nedivím, pretože neviem, aký šialenec mohol zafinancovať takýto generický nezmysel, v ktorom sa deväťdesiat minút nič nedeje. Maika Monroe je samozrejme bezchybná, ale problémom je to, že tu nie je čo hrať. Horor to vôbec nie je a ako thriller to tiež vôbec nefunguje. A tá zúfalá práca s lingvistickou bariérou, to už je fakt vrchol. Velké sklamanie, ale dúfam, že Maika sa ešte niekedy v nejakom horore objaví, pretože je to excelentná herečka. ()

Xmilden

Bukurešť město kde to nežije (a to v něm žijí necelé 2 miliony lidí). Nicméně tvůrci nám jej ukazují jako nejosamělejší místo na světě. Takové místo, ve kterém jste jedno i svému partnerovi, přestože jste cizinkou v cizí zemi. Hlavní hrdinka je chudera, našla si hrozného blbce, který ji táhne na druhý konec světa a pak na ni nemá čas. Celý film jsem se potýkal s ukrutnými nelogičnostmi. V doprovodu policisty hrdinka raději nikam nejde, aby pak na druhý den sama vlezla prakticky kamkoliv. Musím říct, že jsem si tyto krátké jednoduché kousky docela oblíbil. Není to nic složitého, vlastně se divák jen usadí a počká až se to NĚCO začne dít a ono se vždy dít začne. Když to má navíc jen 90 minut o to lépe. Jenže tady se toho zase tak moc neděje a poměrně dlouhou dobu. Nakonec se finále smrskne na nějakou slabou desetiminutovku. Škoda že naše hrdinka neodstřelila i toho vola co ji do té Bukureště vzal. Hodně slabý zástupce žánru. 40% ()

BoPo

Po x rokoch som zasa narazil na Maiku Monroe. Po výbornom Neutečeš (2014) ju zasa vidím v hororom prostredí. Treba uznať, že jej tento žáner rozhodne pasuje. Kulisy zaujímavé, zápletka sa dlho tvárila hitchcockovsky, Burn Gorman dodal potrebný efekt znepokojivosti, ale finále? Neuspokojivé, obyčajné, nezodpovedajúce vytvoreným očakávaniam. ()

• Podle původního scénáře se měl děj odehrávat v Brooklynu v New Yorku. (LUKICKK)
  • Původní scénář Zacka Forda se v roce 2016 objevil na hollywoodském Black Listu, každoročním seznamu nejoblíbenějších nerealizovaných scénářů. Ford napsal scénář pod pseudonymem „Carl Young“. (LUKICKK)
  • Sériový vrah „The Spider“ („Pavouk“) byl ve scénáři znám jako „Headhunter“ („Lovec hlav“). (LUKICKK)