Patrick Bateman je mladý ambiciózní finančník, který je tam, kde chtěl být. Žije na Manhattanu, má snoubenku, pracovní postup. Co ho však vede k tomu, stát se krvavým zabijákem, ví jen on sám. (oficiální text distributora)

Recenze (827)

Indiana

První půlka byla super, hlavně vnitřní monology ústředního hrdiny, když třeba nasraně komentoval, že má někdo něco lepšího než on. Pak to bylo už nějaký divný a vlastně už jsem ani moc nevnímal, jak má do sebe co zapadat, proto sem to úplně asi nepochopil. Každopádně Christian Bale byl fakt super, scénu jak tam klátí dvě prostitutky a u toho se v zrcadle narcisticky prohlíží, si budu ještě nějakou dobu pamatovat, soundtrack byl fajn a vizuální stránka filmu vypadala docela pěkně na to, jak to bylo nizkorozpočtový. Jo a Reese Witheerspoon tam měla asi nejzbytečnější roli ve svý kariéře, fakt mi tam připadala úplně jalová. 60% ()

Anderton

Keď už nič, tak sa režisérke podarilo vzbudiť svojím filmom veľkú pozornosť. A hlavne kontroverznosť, čo znamená, že film mal ako záporné, tak aj výrazne kladné hodnotenia a mnohí v ňom videli umenie a psychologickú hĺbku. Ja nie, ale nemôžem povedať, že som sa nudil a že som bol z filmu negatívnym sôsobom zhnusený. Raz asi stačilo, skutočné kontroverzné perly americkej nezávislej kinematografie vidím niekde inde. ()

Djkoma

Toto je pořádné a nejen Americké psycho!!! Bateman na jednu stranu klidný, bohatý, úspěšný a hezký. Na druhou naprostý maniak, vrah a fanoušek prostitutek. Zabití recepčního kvůli tomu, že si sám splete hotel. Bušení do prostitutky a sledování svého vypracovaného těla v zrcadle. Hrátky s motorovkou. Machrováním se svojí "skvělou a novou" vizitku, kterou ostatní po chvíli obdivování zatratí kvůli jiné. Někdy opravdu pochybují o tom co všechno mělo znamenat a jestli výsledek byl účelem, ale jinak jde o opravdu slušnou psychárnu. ()

JohnnyD

„Surface, surface, surface was all that anyone found meaning in... this was civilization as I saw it, colossal and jagged.“ Toto je citát z famóznej Ellisovej novely a vystihuje aj tento film. Kým kniha je postavená na monotónnom prijímaní akýchkoľvek zážitkov, či ide o mučenie alebo výber jedla v reštaurácií, Mary Harron vyberá situácie z knihy a skladá koláž. Na jej obranu treba povedať, že kniha je veľmi ťažko sfilmovateľná, no zameranie sa na "príbeh" je paradoxne to kĺzanie po povrchu, lebo sa zaoberá tým, ČO sa deje a nie AKO to Bateman vníma. Ide o sprostredkovanie "šoku" a "kontroverzie" na plátno, nie života yuppies, kde odtiene prejavov bohatstva a moci boli to jediné, čo ľudí odlišovalo. Mary Harron adaptovala to nepodstatné na American Psycho - príbeh. Mala zadaptovovať funguvanie mysle Patricka Batemana, čo je ale takmer nemožné. ()

boshke

I když závěr Amerického psycha nepobírám, má pro mne zvláštní kouzlo. Je to pro mne zajímavá společenská satira se skvělým Balem v hlavní roli, kterému zdatně sekundují Leto s Defoem. Například scéna s porovnáváním vizitek je naprosto perfektní a i díky ní bude mít Americké psycho své místo v mém srdci a budu se k němu rád vracet... 90% ()

Zajímavosti (54)

• Nad záchodem v Patricově (Christian Bale) bytě visí zarámovaný plakát k muzikálu "Bídníci". "Nemůžu, jdu Bídníky," je zároveň první z výmluv, kterou ve filmu pronese. (Moena)
  • Ve „vizitkové scéně“ je několik chyb, resp. nesouladů s tím, co je v této scéně řečeno: Písmo na Batemanově vizitce není „Silian Rail“ (jak Bateman sám ve filmu říká), ale font z rodiny Garamond, patrně „Garamond Classico SC“ od společnosti LinoType – verze z roku 1994. Batemanova vizitka má v názvu firmy Pierce & Pierce mezeru před ampersandem, ale ne za ním, což lze považovat za typografickou chybu. Navíc ampersand samotný je z nějakého důvodu menší velikosti než zbytek názvu. Písmo na vizitce Davida van Pattena není „Romalian“, ale je to verze fontu „Bodoni“. Písmo na vizitce Timothyho Bryce není extrudované/vyvýšené, ale naopak vtisknuté (jako na všech vizitkách). Vizitka Paula Allena nemá žádný vodotisk – ten se aplikuje na papír, který je alespoň částečně průhledný, což Allenova vizitka není. Slovo „acquisitions“ je na všech vizitkých uvedeno chybně – chybí v něm písmeno C. Na všech vizitkách je uvedeno stejné telefonní číslo; pro danou společnost a pozice postav v ní se dá předpokládat, že by každý měl vlastní telefonní linku. Jména barev papíru jsou ryze fiktivní a neodpovídají názvu žádnému používanému typografickému barevnému vzorníku. Pro úplnost k písmům: Allenova vizitka je vytisknuta písmem Copperplate Gothic z roku 1901, které je také použito v úvodních a závěrečných titulcích filmu; Bryceova vizitka používá obyčejné písmo Helvetica, které – oproti reakci postav ve scéně – lze považovat za běžné a nijak impresivní. (kriplozoik)