Úplné bezvětří

Thriller podle románu Charlese Williamse se odehrává v Tichém oceánu a téměř celý na jedné lodi. John a jeho žena Rae chtějí strávit nějaký čas sami, daleko od lidí. Avšak jejich samotu nečekaně naruší trosečník, kterého zachrání. (NFA)

Recenze (200)

Prochy38

Vcelku příjemný thriller. Netradiční prostředí tomu dodávalo i trochu klaustrofobických stavů. Zápletka sice není nic světoborného. Zdálo se mi, že Ray mohla Hugieho kdykoliv čímkoliv praštit a bylo po problému, ale když to muselo být takové, proč ne. N. Kidman jako mladičká a opravdu krásná dívka. Díky B. Zaneovi za její absolutní odhalení :). Film mi trochu pokazil už hodně zbytečně přehnaný závěr, ale asi to bývalo moderní. Kvalitní hudba! ()

Merkin

Přemíra drastičnosti(vraždění neviňátek a pejsků), kýčovitá kamera a výprava(voskové figuriny na každém rohu polorzpadlé kocápky, poťouchlé vrahovy tanečky) a nadbytečnost příběhové linie manžela(Nicol všechno zmákla sama), ubírá snímku na brutální kráse. Scénáristé zřejmě vědomi si zbytečnosti Sama Neila mu pak nuceně dávají do rukou světlici, aby svým způsobem sympatického zvrhlíka sprovodil ze světa dost nevybraným způsobem, což mě také zklamalo. Kdyby se jen ,,ztratil" ve vlnách s kapkou naděje.... ()

HateBreeder

Překvapivě dobrý thriller s Nicole Kidman, Samem Neillem a Billy Zanem. Musím říct, že jsem čekal průměr, ale film mě mile překvapil, protože nabídnul vskutku napínavou podívanou, a taky báječného šílence - Billa Zanea. Zaujalo mě, že zde nebyla žádná velká předehra, a hned se šlo na věc, a za slabší půlhodinku už začal nervy drásající boj o život jak Johna tak i jeho ženy Rae, kterou unese ztroskotanec Hugie. Nicole Kidman tak jak ji neznáte, ale přesto velice, velice pěkná :) ()

peetriss

Komorní thriller s dobrým nápadem - psychopat uprostřed oceánu (tudíž není úniku ani dosahu pomoci) a manželé v podobě dobře hrajících Sama Neilla a Nicole Kidman bojující o holý život. Phillipu Noyceovi se povedlo z minima vystavět poměrně slušnou atmosféru, které však pro větší účinek chybí stabilnější míra napětí. Billy Zane se do role hodí, místy má však sklony až k téměř sebeparodujícícmu přehrávání. Další kaňkou je podivné vyvrcholení souboje. ()

Ad4mson

Naprosto strhující minimalistický thriller s excelentními hereckými výkony. Postav se ve filmu sice vyskytuje asi tolik, kolik je prstů na dvou rukách nešikovného pyrotechnika, ale to filmu jen prospívá. Po krátkém úvodu jsme takřka ihned vrženi na moře a záporák Billy Zane je opravdu skvělý. Hudba od Graema Revella je úchvatná a při závěrečném titulkovém "funícím" songu budete mít ještě dlouho husí kůži. ()

Zajímavosti (18)

• Natáčalo sa 14 týždňov vo Whitesunday Passage, Veľký bariérový útes, Austrália. (Danny88)
  • Sam Neill se seznámil se svou ženou (Noriko Watanabe) při natáčení tohoto filmu. (Chatterer)
  • Oproti filmu kniha obsahuje niekoľko ďalších hlavných postáv (vrátane Hughieho (Billy Zane) manželky a pozostalých, ktorých John nájde na Orfeovi) a predstavuje Hughieho ako asexuála. Zachádza tiež do ďalších podrobností o tom, čo spôsobilo Hughieho psychické zrútenie. (Arsenal83)