Režie:
Mark RomanekScénář:
Mark RomanekKamera:
Jeff CronenwethHrají:
Robin Williams, Connie Nielsen, Michael Vartan, Dylan Smith, Erin Daniels, Gary Cole, Nick Searcy, Eriq La Salle, Andy Comeau, Clark Gregg, Mark Romanek (více)VOD (4)
Obsahy(2)
„Když listujeme albem fotografií, vidíme jen šťastné chvíle našeho života. Nikdo nechce mít snímek události, na niž by rád zapomenul,“ říká hlavní postava filmu Sy Parris. Už dvacet let dělá fotky v místním obchodním domě a vede dost smutný a osamělý život. Ti, co se sem přijdou vyfotit, si sotva všimnou muže za pultem. Jen Nina Yorkinová se na něho vždy usměje, pozdraví ho a odnese si další snímek šťastné rodinky. Yorkinovi jsou jeho nejlepší zákazníci - Sy sledoval před hledáček lásku Niny a jejího manžela Willa, viděl, jak jejich nyní devítiletý syn Jakob vyrůstá z plenek, ví všechno o jejich rodinných prázdninách. A protože svou práci dělá zodpovědně a dokonale, ve svém archivu schraňuje i fotografie, které vypovídají mnohem víc o osobním životě těch druhých. Jak rád by se stal součástí Yorkinovy rodiny, která z jeho pohledu má všechno, co on postrádá. Jenže pak zjistí, že není zdaleka tak dokonalá, rozhodne se, že s tím musí něco udělat a jeho záchranná mise končí bizarní konfrontací... Film režíroval Mark Romanek, v hlavní roli uvidíme Robina Williamse. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (249)
„Jenom jsem fotil“ Fotografie – uchovatelé našich vzpomínek. Těch dobrých především, jak správně podotýká Seymour Parrish. Jenže naše životy tvoří i události méně líbivé. Ty, na které chceme zapomenout, ne si je prohlížet v rodinném albu. Seymour Parrish podobné fotky v tom svém rozhodně mít nechce. Námět hodný krvavého thriller přetvořil Mark Romanek v „přesymbolizované“ psychologické drama o rodině a svědomí. Robin Williams je trochu jako klaun, který odhodil všechny masky. Dokáže v jedné scéně bezbolestně přejít od milujícího strýčka k zákeřnému pedofilovi. Škoda, do jak nenápadité formy byl tvárný materiál jeho kvalit nalit. Závěrečné moralizování naštěstí patří do řádu těch cyničtějších a matný dojem z mizivé gradace zachraňuje sice nijak objevné, přesto působivé „sdělení“. 70% Zajímavé komentáře: Tom Hardy, genetique ()
Slušný, komorně laděný psychothriller, který staví na charakterním herectví Robina Williamse. Všichni ostatní herci jsou zaměnitelní, ale díky Williamsově virtuozitě se zrodil znepokojivý, temný snímek o osamělosti a ztrátě životních cílů stárnoucího zatrpklého muže uprostřed velkoměsta. Hranice mezi podivínstvím a sociopatií je někdy velice tenká... Scénář není až tak nápaditý a tak zůstane jen u tří, byť silných hvězdiček. Celkový dojem 65%. ()
Rodinné fotografie zobrazují usměvavé obličeje. Narození, svatby, dovolené. Lidé fotí šťastné momenty ve svých životech. Nikdo nefotí to co chce zapomenout. Seymour Parrish je hodný strejda z fotolabu. Trošku nesympatický, ale každému je jasný, že až mu hrábne..... . R.Williams tyhle uchyláky umí. Nádherný barvy všeho, zajímavé architektonické prostředí. Celkem solidní psychoanalýza smutného člověka. ()
Vlastně mě nikdy nenapadlo přemýšlet nad postupem, jakým vznikají ve Fotolabu naše dětinské a rozjívené manželské momentky s latexovými králičími oblečky, katetrem a trojitou koženou plácačkou. Poté, co jsem viděl tohle psycho se slizkým tátou v sukni, necítím se zrovna rozjařený z varianty, že usměvavá laborantka Regina s prsy pevnými jako dva igelitové pytlíky sulcu po večerech slintá nad negativy a svá žhavá ústa chladí v ustalovači. Od teď už si tam nechám vyvolat tak maximálně fotky naší potkanice Kateřiny a želváka Ignáce. Vážně nestojím o to, aby Regině hráblo, zatoužila po naplnění snu o těsnějším kontaktu s mou rodinou, přihnala se nám kázat o morálce a fotit Zenitem 11 garniže. ()
Strašná rutina, ktorá vôbec nerozvíja potenciál námetu. Ten, hoci nie je nejako extra originálny, je sám o sebe znepokojujúci. No spracovanie ide po pomerne predvídateľnej línii a druhá polovica (a hlavne klimax) stojí na deus ex machina zvratoch, po ktorých sa hlavnému antihrdinovi začne zrýchlene meniť charakter. Nehovoriac o iritujúcom mizernom storytellingu. Úvodná scéna začína nasledujúcu retrospektívu - v oboch má rozprávač zásadne odlišný hlas, nehovoriac o tom, že už prvá scéna rozprávania sa odkláňa od jeho subjektívneho videnia a vidíme veci, čo on nevidel. Nejde pritom o nedôveryhodného rozprávača, len o mizerný scenár. Čo sa týka Robina Williamsa, mal už aj lepšie role a lepšie výkony (aj v rámci žánru). ()
Galerie (44)
Zajímavosti (18)
- Robin Williams si již jednou postavu s příjmením Parrish zahrál, a to ve filmu Jumanji (1995), kde ztvárnil Alana Parrishe. (DannyJ)
- Přibližně v 15. minutě Sy (Robin Williams) sleduje na 2. epizodu 5. série seriálu Simpsonovi (od r. 1989) "Mys hrůzy", kdy chce Levák Bob zabít Barta. V atmosféře a pojetí postav scény seriálu lze nalézt paralelu s excentricitou hlavního hrdiny filmu. (dokec)
- Sy (Robin Williams) sleduje v televizi scifi snímek Plán 9 (1959). (campa)
Reklama