Režie:
Martin ScorseseKamera:
Michael BallhausHudba:
Howard ShoreHrají:
Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson, Mark Wahlberg, Martin Sheen, Ray Winstone, Vera Farmiga, Anthony Anderson, Alec Baldwin, Kevin Corrigan (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Oba pocházejí z chudinských bostonských čtvrtí, oba vystudovali policejní školu, každý však má jiný původ a jinou motivaci. Zatímco Colin Sullivan vyrostl pod ochranou psychopatického gangstera Franka Costella a k policii se dal proto, aby měl přístup k informacím a mohl ho včas varovat, Billy Costigan pochází z rodiny, kde byl každý nějak zapleten do podsvětí, a k policii nastoupil, aby se z tohoto prostředí vymanil. Dostane nabídku, aby jako tajný agent infiltroval zločineckou síť a pronikl až ke Costellovi. Když přijme, je po fingovaném prohřešku vyhozen od policie. Poté co si odsedí trest, upoutá na sebe gangsterovu pozornost. Podaří se mu projít všemi nástrahami a dostat se do jeho blízkosti. Problém je, že Costello zjistí, že má ve své blízkosti policejního informátora, a pověří Sullivana, aby ho našel. Costigan vypátrá, že gangster má u policie informátora a je odhodlán ho odhalit. Oba stoupají v kariérním žebříčku, snaží se odhalit jeden druhého a současně chránit své utajení. Navíc je ve hře ještě někdo, kdo hraje na obě strany. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (1 598)
Duševní Benjamin Button Scorsese o krysách a volavkách převezených z hongkongské ZOO do výběhů té bostonské. Nepřekvapil scénami, které se aranžují hodiny, aby jim pak ve filmu patřilo pár sekund či stylem vyprávění, který připomíná papírovou loďku stahovanou vodním vírem. Trochu mě zarazilo, že navzdory zvyklostem stál tentokrát spíše na straně zákona a taky, že nevyždímal z hvězdné sestavy dokonalé výkony. Leo dobrý, stejně jako Wahlberg, který v roli lektora etikety používal v krajních případech invektivy jako „mizera“ či „licoměrník“. Damon sice postavil výkon na své přirozené nesympatičnosti, ale nešlo mu uvěřit, Farmiga v hloupě napsané roli jen mohla valit oči a sám velký rozcuch Jack vypadal, že je pořád v roli psychiatra Buddyho Rydella z Anger Management. Nic to však nemění na tom, že spojení Scorsese - Gangster Movie je stále spolehlivou značkou a toho hlodavce na pozadí Massachusetts State House berte jako rozverné mrknutí na diváky, kteří ji vyhledávají.. ()
Scorsese je PAN režisér. Na remaky si moc nepotrpím a na remaky mých oblíbených filmů už vůbec, ale on to umí natočit tak dobře, že mi to vůbec nevadilo. Takže plné hodnocení nedávám jen za Nicholsona (nemohla jsem si pomoct, ale jako ústřední padouch mi tam prostě neseděl) a za závěr, který mi přišel velmi zbytečný. ()
POZOR, MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY !!! Musím se rozplývat nade vším - režií a hereckými výkony počínaje a střihem či kamerou konče. Jeden z těch filmů, u kterých není na škodu zastavit se i vícekrát. 5* dávám už jen za ten antihollywoodský závěr (čili ten vůbec nejlepší možný závěr, který bych čekala ze všeho nejméně) - obě hlavní postavy zemřou na chlup stejně, bez zbytečných keců, bez protahování, prostě prásk a jdou k zemi. Potěšující je i fakt, že tu vlastně nenajdete jedinou klasicky kladnou postavu, každej má nějakej ten škraloup a nikdo nehraje čistě, jediná fungující politika je já na tebe - ty na mě. Bohužel, neviděla jsem původní "Volavku", ale tipla bych si skoro na jistotu, že to bude podobná bomba. A jestli tentokrát akademici nedají Mistrovi toho vytouženého plešounka, tak by si pomalu, ale jistě měli najít ty nejlepší bodyguardy... ()
(1001) Tohle je film doslova a do písmene z minulého století, jak tématem, tak zpracováním. (A protože nebyl vyroben v minulém století, tak to je špatně, jen pro upřesnění.) Z nějakého důvodu jsem ten film hned po jeho uvedení strašně nenáviděla a z nějakého důvodu jsem se na něj potom tak alespoň jednou ročně dívala, abych přišla na to, proč ho tak strašně nenávidím a také abych pochopila, proč se tak líbil kritikům (kromě toho, že si Akademie řekla, že je na čase, aby Scorsese aspoň jednou tu cenu dostal a na filmu samotném vůbec nezáleželo). Při letošním pravidelném sledování mě "the faithful departed" nachytali při nějaké vstřícné náladě a konečně jsem ocenila tu roztomilou infarktovou hru, kterou předvádějí pánové Leonardo a Matt. (Ačkoliv největší místečko v mém srdci si překvapivě ukradl Marky Mark.) A taky jsem konečně pochopila, co mě na tom filmu tak šíleně iritovalo, a je to samozřejmě postava Jacka Nicholsona. Nicholson tu postavu snad někde popsal jako "inkarnaci čistého zla", jenomže to mu vážně musí strašit na věži, pokud se tak v tom filmu doopravdy vidí. Nejenže jeho buranský mafián dostává o mnoho víc prostoru, než ta postava skutečně potřebuje, ale hlavně působí jako karikatura z úplně jiného žánru a rozhodně ne jako nejzlejší zlo. V porovnání s koncentrací svých kolegů působí vysloveně směšně a to rozhodně nikoliv v dobrém slova smyslu. V souvislosti s tím si taky myslím, že zařazení prologu nebylo nutné, protože se zbytkem filmu a jeho pointou má pramálo společné. A jakmile jsem si tohle uvědomila, cítím se osvobozená a už tento film doufám nikdy neuvidím. (Ale budu se teď muset podívat na ten hongkongský originál, protože chci vidět Andyho Laua a Tonyho Leunga, jak se častují nenávistnými pohledy.) -"Maybe. Maybe not. Maybe fuck yourself." ()
"Už se nemůžu dočkat až ti do toho úsměvu šlápnu." Já jsem býval policajt, který se infiltroval do gangu, který mě pak vyslal infiltrovat policii a od té doby se udržuju ve fázi pernamentního zmatení. To se hlavním postavám tohoto snímku stát nemůže, protože skrývat pouze jednu falešnou identitu není tak složité. Nicméně mě to celkem bavilo rozmotávat, chvílemi mě to i napnulo, ale přesto mi tam něco chybělo. Nevím přesně co, ale sex Homera Simpsona s mámou Škopkovou to určitě nebyl. ()
Galerie (204)
Zajímavosti (65)
- Martin Scorsese chtěl nejprve pro roli Madolyn nějakou známou herečku jako Kate Winslet, Hilary Swank nebo Jennifer Aniston, ale nakonec se přeci jen rozhodl pro relativně neznámou Veru Farmiga. (don corleone)
- Ve scéně, kdy Colin Sullivan (Matt Damon) stojí před policejní budovou a chystá se na pohovor u zvláštní vyšetřovací jednotky, je možné najít jistou záběrovou podobnost s filmy o Jamesi Bondovi. Tím myšleno úzký kruhový záběr, který se postupně rozšiřuje. Tento druh záběru je použit téměř u všech úvodu Jamese Bonda a je jakousi „ochrannou známkou“ této série. (LucasAbelle)
- Když se Colin Sullivan (Matt Damon) sprchuje, jedná se o parafrázi s filmem Psycho (1960). (Sherlock Holmes)
Reklama