Britská Kolumbie. Lesnická společnost zasahuje do genetické skladby stromů, aby měla co největší těžební výsledky. Jejich ilegální pokusy vedou k mimo-řádně hrůzným následkům. Místo stromů se počínají měnit v hladové zombie zaměstnanci a ekologičtí aktivisté, kteří les brání. (oficiální text distributora)

Recenze (62)

messi@h

Docela dobrý zombi film (o horroru bych raději nehovořil). Je tedy pravda, že strachu ani gore si v něm moc neužijete, ale to pro mně osobně není zas tak rozhodující. Masky nemrtvých jsou dobré, ale co mě hlavně příjemně překvapilo, byly slušné herecké výkony a dialogy dávající smysl. Film navíc s lehkostí a nenuceně vystřihl něco, o co se Romero opakovaně, ale ne moc přesvědčivě a úspěšně pokouší - totiž studii člověka v mezní situaci, kdy se z něj často stane horší stvůra, než jsou jeho nepřátelé. ()

Lhurgoyf

Slušné. V dnešnej dobe šprintujúcich zombies je príjemné opäť zas vidieť tie pravé klátiace sa mŕtvoly... a kvalitné gore. Neviem čo videl Jenda, ale v mjojej (očividne uncut) verzii neboli žiadne zatmievačky, a grafické vyobrazenie zombie-festov bolo vždy plne v zábere. Výhrady (ako to obvykle pri low budget zombie filmoch býva) smerujú k nepríjemnej predvídateľnosti a miernej prihlúplosti deja, no a k ešte jednej veci. Akonáhle sa na scéne objavia živé mŕtvoly, kamera sa začne neúnosne klepať. Chápem že kvôli väčšej dynamičnosti je trasenie kamery nevyhnutné, tu to však vyzerá tak, ako keby mal kameraman Alzhaimera... a ja po filme epileptický záchvat. ()

Gilmour93

Noc oživlých drvoštěpů aneb zářný příklad toho, že zatímco kůrovec ekologické aktivisty a dřevaře rozděluje, krvelačné zombie je spojují.. Vcelku obstojná atmosféra hlubokých lesů zavražděná dějovou bezradností a kameramanem, kterému i přes tuhou zimu nebyla dopřána deka (na zahřátí). Abych dovršil trilogii filmů sponzorovaných Lesy ČR (zatím Stmívání a todlencto), zůstává mi ke zhlédnutí 3,5 hodiny trvající Opus Magnum Terrence Malicka, jenž pojednává o bývalém premiérovi objímajícím po celou dobu stopáže vzrostlý dub někde na Vysočině (distribuční název: Strom prognostika). Nejsem si však jist, jestli k tomu najdu někdy odvahu.. ()

MickeyStuma

Svým způsobem se jedná o ekohoror v tom nejjednodušším podání. Máme tu ekology přímo v lese demonstrující typickým způsobem proti nadnárodní dřevařské společnosti, která těží dřevo jak utržené ze řetězu a nikdo nemá ani tušení, že zároveň experimentuje s genetickým inženýrstvím kvůli zrychlení růstu stromořadí k vyššímu výnosu. A jak už to tak většinou bývá, experiment se vymkne kontrole a začnou se dít věci. Ponurý zombie apokalyptický videobiják hovořící vším možným i nemožným za sebe. Že by to dokázalo vyvolat nějaké divácké nadšení se bohužel říci zrovna nedá. Žánrově na toto téma již bylo v ṕodstatě řečeno vše, tudíž je doslova vyčerpané a tak scénáristé tápou a stále se snaží vymýšlet něco originálního. Ale že by geneticky upravená pryskyřice ve dřevě začala proměňovat lidi v zombie... No budiž. I nadále platí, že ve filmu a v hororovém žánru obzvlášť se fantazii meze nekladou. Kdyby to alespoň bylo natočené tak, aby to diváka alespoň něčím zaujalo. Nehledě na fakt, že znalci snímků o zombie rozpoznají kopírování určitých situací a scén ze známých velkorozpočtových snímků. To je sice u těch nízkorozpočtových běžné, ale když je k tomu slabý scénář, nejen že je to více okatější, ale ani tomu nijak zvlášť tento fakt nepomůže. Námět v jistém smyslu sice má svůj potenciál, ale ledabylé zpracování veškerou filmovou naději pohřbívá. Na druhou stránku, u nízkorozpočtových snímků je to zcela běžné, tak na druhou stranu, jaký div. ()

obitus

Pomineme-li zápletku a vysvětlení původu zombie, vedle kterého je jakýkoli meteorit nesoucí nebezpečný virus dokonalým vědeckým vysvětlením, je Severed překvapivě živoucí zářez do oblíbeného subžánru. Postavy jsou příjemně reálné a jejich chování, stejně jako vzhled a žravost zombie, v sobě mají lecos z Romera. Gore je slušně oldschoolové, bohužel se uatoři snažily nízký rozpočet schovat za kameramanovu třesavku, která sráží hodnocení někam na průměr. Tak jako tak jsem byl příjemně překvapený, v rámci poloamatérských zombiáren je Severed rozhodně tím lepším. ()

• Když se Tyler (Paul Campbell) v čase 01:11:00 vzbudí, tak nemá ruku pod přikrývkou. V následujícím střihu už ji ale pod ní má. (Duoscop)
  • Jako distribuční společnost k tomuto filmu je ironicky uvedena "Forest of the Dead Productions Inc." (která zatím žádný jiný film na kontě nemá). (ČSFD)
  • Během proslovu, který má Ramon (Zak Santiago) na plošině na stromě, mu něco projede za hlavou. (Duoscop)