Kimssi pyoryugi

• Jižní Korea 김씨 표류기 (více)

V dluzích se topící Kim se pokusí spáchat sebevraždu, což ho přivede do „divočiny" uprostřed velkoměsta, kde je nucen přežít jako opravdový trosečník. Tato událost změní nejen jeho život navždy. (hunty)

Recenze (272)

Chrustyn

Asijská produkce byla a je v mnoha směrech o dlouhé kroky dopředu oproti americké a to především co se originality týče. Stejně tomu je i v tomto případě, kdy je možná vidět inspirace Zemeckisovým "Trosečníkem" ale přesto je film v mnoha směrech jiný a možná právě díky tomu, tolik poutavý a zábavný. Jak to může dopadnout, když se zhýčkaný městký mladík ocitne mimo civilizaci, ačkoliv je ve své podstatě na dosah. ()

FlyBoy

[ArtFilmFest 2011, Trenčín] Ojedinelé neprijatie od pár sebaistých frfľošov si vysvetľujem iba na základe môjho hypotetického odhadu týkajúceho sa ich nezdravej predpojatosti-averzie vôčí ázijskému filmu, pretože iný dôvod mi pri pohľade na túto nevtieravú "feel good" romancu nenapadá. Pred premietaním odznelo niečo v zmysle-uvidíte to, čo v súčasnosti vymaňuje Juhokorejský "mainstream" z pretrvávajúcej stagnácie a ja sa bez dostatočnej znalosti tohto zázemia pripájam k tým, ktorí "Kimssi Pyoryugi" považujú za víťazný. Ako kľúčový ťah sa mi vidí zvolená taktika rozvrhnutia čerstvej a multifunkčnej premisy, ktorá popri sladkoústom vystavaní "unconventional-love" zápletky pokrýva aj viacero potlačovaných/ignorovaných tém. Či už je to neschopnosť/nemožnosť odpútania/oslobodenia sa od každodenných sterotypov ústiacich niekedy až do zdánlivo neriešiteľných hlavolamov alebo (ne)plánované uviaznutie vo vzduchoprázdne virtuálneho imaginéria v ktorom vládnu fiktívny dvojníci, komótne lži a prebdené noci. Tieto zlovestné výpady racionality sú tu-prostredníctvom uveriteľných hercov-ukázané ako závažné, no zároveň iba dočasné zábrany nevysvetliteľnej existencie ktoré možno odbúrať za podmienky absorbovania a zúročenia netušených impulzov. Za kamerou nestojí amatér, koncept natáčania má logiku (proporčné obmieňanie pečlivých detailov a celkov), zábery sú navzájom previazané-vývojovo na seba nadväzujú a v konečnom dôsledku vrcholia v (sic) odhadnuteľný, ale za to veľavýznamný (SPOILER) "happyend". Inými slovami, totálne snové znázornenie liečiteľnosti japonského fenoménu "Hikikomori." P.S. Aj keď sa to zdá prísne, tak za tie (SPOILER) eskrementy bod uberám, kritizujem za to aj fulminantný "South Park"+iných "fekálistov" a nerád by som robil výnimky-nejde o akúsi moju precitlivenosť, ale o obyčajnú výhradu vôčí prehnanému (mikroskopickému) zaobchádzaniu s výkalmi, ktoré pokiaľ nemajú extra opodstatnenie ("Black Book") alebo nie sú zakomponované s rezervou ("Mammuth"), patria do žumpy a nie na plátno. P.P.S. Ku koncu som mal nutkanie si pospevovať úryvok z piesne mojej čo raz viac favorizovanej kapelky: "Run, whirlwind run, further and further away, into the sun"... ()

FFilipCZ

Znáte ten pocit, kdy se po konci nějakého filmu tak blaženě pousmíváte - ten pocit, že jste z toho filmu fakt nadšení?...Nestává se to moc často, jen hrstka filmů tohle umí a pokud se jim to poštěstí, je to max jednou (právě na konci). U tohohle filmu se mi toho dostávalo snad každou půlhodinu!! Výborné vtipné scénky, které vůbec netlačí na pilu, vaše břišní svaly nejspíše nerozpohybují, ale je radost na to pohledět. Jsem rád že jsem na tento film narazil, v tu ránu se stal jedním z mých nejoblíbenějších. Po skončení jsem litoval že ještě dál nepokračuje a nejradši bych ho zhltnul ještě jednou. ()

JFL

Kdo by to byl řekl, že v Jižní Koreji může vzniknout romantická komedie, která nebude afektovaná ani se neplahočí ve vleku schémat ustanovených po komerčním úspěchu "My Sassy Girl" a nadto ještě bude mít naprosto originální a dokonce aktuální zápletku? "Kim’s Island" je i v dalších ohledech v rámci domácího mainstreamu zjevení: nekřiklavé herecké výkony, užívání velkých detailů a dlouhých záběrů, maximální vytěžení slibné a mnhovrstevnaté premisy. ()

Hellboy

Na korejské filmy koukám poslední dobou docela často, obvykle jsou si pohříchu dost podobné, co se týče zápletky, obsazení, rozuzlení a vlastně i všeho ostatního. V naprosté většině filmů se objevuje zaostalá postava a i do komedií obvykle zasáhne smrt někoho blízkého.... nic takového tu ale není! Už proto na mě působí Kimův ostrov tak svěžím dojmem. Skutečně malý filmový zázrak a to už jsem pomalu chtěl nad celou jihokorejskou kinematografií zlomit hůl. PS: Kimův ostrov. ()

• Režisér filmu Hae-Jun Lee zvolil příjmení Kim pro oba hlavní hrdiny z toho důvodu, že se jedná o nejčastější korejské příjmení. Chtěl tak naznačit, že se příběh může týkat jakéhokoliv osamělého člověka v moderní společnosti, která je charakterizovaná čím dál větší anonymitou. (LilinkaW)
  • Kim Seong-geun měl původně nosit trojúhelníkové spodní prádlo, to ale bylo změněno na čtvercové spodní prádlo, protože Jung Jae-young se toto prádlo bránil nosit. (Emo-haunter)
  • Herec Jung Jae-young (Kim Seong-geun) musel zhubnout 7 kg po dobu tří měsíců a nestříhat si nehty na rukou i nohou, rovněž si nestříhal vlasy, aby ztvárnil vzhled člověka, který se vydal na neobydlený ostrov. (Emo-haunter)