Režie:
Adrian GrunbergKamera:
Benoît DebieHudba:
Antonio PintoHrají:
Mel Gibson, Peter Stormare, Dean Norris, Bob Gunton, Kevin Hernandez, Scott Cohen, Patrick Bauchau, Stephanie Lemelin, Gustavo Sánchez Parra (více)Obsahy(3)
Ten den pro Portera (Mel Gibson) nebyl jedním z nejlepších. Nejdřív se mu podaří ukrást slušný balík peněz, který by mu stačil na báječné doživotní prázdniny strávené na pláži s dostatkem vína, žen a zpěvu. Ale pak už se mu situace poněkud vymyká z rukou. Dostává se do šílené honičky s pohraniční stráží, na jejímž konci končí jeho auto na kapotě těsně za mexickými hranicemi. Pak už je zadržen mexickými úřady a po peprné výměně názorů je vržen do podivně drsného a nebezpečného světa zvaného El Pueblito, což rozhodně není pětihvězdový hotel, který si představoval pro svou zaslouženou dovolenou. Je to místo, které je symbolem násilí, korupce a promiskuity. V El Pueblitu Porter potká malého chlapce, který se ho snaží naučit přežít v tomto zvláštním světě. A díky němu nejen přežívá, ale potká i jeho krásnou maminku. Situace se však začíná vyhrocovat, všichni se dostávají do více než velkých potíží, protože gangsteři chtějí zpět své peníze. O tom, jestli se Porter se situací plnou honiček a přestřelek popere, a navíc si zachová i svůj pověstný sarkastický humor, se již brzy přesvědčíte v kinech. (oficiální text distributora)
(více)Videa (7)
Recenze (452)
Po začáteční honičce na americko-mexické hranici se Gringo (Mel Gibson) dostává i s ukradenými penězi přes hranice do Mexika, kde je zavřen bez řádného soudu do velmi zvláštního vězení a jeho peníze si užívají tři policisté. Gringo ví jak se o sebe postarat a při svých obhlídkách vězení se seznámí s desetiletým chlapcem, který má zvláštní postavení, protože je vhodným dárcem jater pro místního bosse. Gringovi jde po krku nejen Frank (Peter Stormare), kterému ukradl peníze, ale musí se vypořádat i s dalšími protivníky... Gibsonovi role sedne a byl jsem spokojen více než u snímku Na hraně temnoty (2010). Mel se také podílel na scénáři a byl producentem. ()
Distribučný názov asi veľa dvákov do kina nedotiahne, ale inak presne vystihuje pohodovú atmosféru filmu... Mel, ako ho máme radi, slušné hlášky, dobrá práca s akciou, zaujímavý námet. Celé je to také príjemné, že som sa celú dobu usmieval. Ja som zniesol aj NA HRANE TEMNOTY, ale toto je presne také, aké boli Gibsonovky koncom deväťdesiatych rokov... Po dlhej dobe som videl originálny film so zaujímavým hrdinom... ()
Mele, Mele, co sis to jen semlel do scénáře? To byla komedie, parodie nebo drama? Prostředí mexické věznice bylo sice exotické, přeci jen je to oproti všem těm nápravným zařízení v USA jiná liga, ale to bylo tak vše. Ještě kdyby tam byl Mel sám za sebe a pro své melounky..on ale do toho musí vstoupit ubohý hošík s čerstvými játry se snědou mamkou.. Závěrečná mlata mezi mafiány a bossy sice byla efektní, ale neuvěřitelná, stejně tak obrácení se na správnou cestu zlé sekundatky při operaci... Mel je pořád sympaťák, ale nějak na ty akční hrdiny už prostě nejni. A nakonec všeho špatného ani nepřiletěl ten Eastwood :-) !!! Takže já dávám za dvě tašky s prachama, protě mně to zrovna nějak moc neoslovilo. * * ()
Postmoderně komunikativní, vyzněním ale velmi klasický (chilli) western. Bezejmenný gringo se dostává do cizího prostředí, což mimo obraz komentuje s podobnou nadsázkou jako Anthony Bourdain své cizokrajné výlety v No Reservations, a kvůli vlastnímu prospěchu uvede do chodu konflikt mezi dvěmi znepřátelenými frakcemi. Hrát hlavní roli namísto Gibsona Eastwood, jistě by díky svým „italian jobs“ věděl, co dělat. Údernost jasně čitelného westernového schématu je bohužel narušena sebezáchovnou snahou Gibsona (coby scenáristy) vrátit se do první herecké ligy rolí, která plně neodpovídá kategorii cynický hajzl (kam si ho v mimofilmovém světě mnozí zaškatulkovali). Byť rodinná linie vykazuje nezvykle vysoké procento scén, v nichž je pácháno násilí na ženě či dítěti (podobně jako se ve filmu nekorektně často kouří), přejímání úlohy náhradního otce nejde s ranařským jádrem snímku moc dohromady. Od začátku nečitelný hrdina, který přišel odnikud a měl by tamtéž odejít, se začíná citově angažovat a totéž se náhle očekává také od nás. Jenže proč fandit chlapíkovi, o němž vlastně nic nevíme? Také vzhledem k počtu lidí, které chladnokrevně zabije, bych raději zůstal u počátečního přesvědčení, že jde o stejného zmetka jako jsou ostatní, akorát malinko vychcanějšího. V nehollywoodských westernech dle italského vzoru to fungovalo skvěle, nač tedy nově do hry tahat emoce? 60% ()
Keď si človek myslí, že už nikto nemôže vymyslieť väčšiu stupiditu v podobe "sám vojak v poli vs armáda tisícich bojovníkov", príde niekto kto to úplne tromfne. A samozrejme, Američan v mexickom väzení okráda všetkých a každého spôsobom vreckára, ako na nejakom Baníckom jarmoku v Prievidzi. Porazí všetkých a všetko. Ujde, vráti sa, ujde, vráti sa. Predtým stihne udrbať niekoľko miliónov. Mafiáni sa samozrejme, ako úplní kreténi vyšľahajú medzi sebou, v base, aj mimo nej. Dr. House zas zastaví v katastrofálnych hygienických podmienkach prebiehajúcu operáciu - vyberú ľadvinu, vložia ľadvinu, vyberú, vložia. A to nehovorím o tom voľnom pohybe do basy a von, do basy a von. TAK TAKÉTO FILMY MA UBÍJAJÚ a keby som išiel nato do kina, ako ma pôvodne prehováral brat, zaplatil to nehorázne vstupné, plus kola, plus pukance - 15 € v p...i!!! - cestou domov by som zatiahol auto niekde do tmavej uličky a prerezal mu achilovky!!! ()
Galerie (66)
Zajímavosti (7)
- Filmové El Pueblito vzniklo podle skutečné předlohy v podobě el Centro de Readaptacion Social de la Mesa, které vzniklo v roce 1956 v Tijuaně jako experiment, kde 2000 vězňům bylo dovoleno vzít se s sebou do vězení své ženy, děti, přítelkyně a celé své rodiny a integrovat je do prostor věznice, čímž vzniklo tzv. vězeňské ghetto. [Zdroj: Bontonfilm] (Krouťák)
- Většina záběrů byla pořízena ve věznici Ignacio Allende ve městě Veracruz v Mexiku. (ssfan)
Reklama