Režie:
André HunebelleKamera:
Marcel GrignonHudba:
Michel MagneHrají:
Jean Marais, Louis de Funès, Mylène Demongeot, Françoise Christophe, Jean-Roger Caussimon, Robert Dalban, André Dumas, Max Montavon, Rita Renoir (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Fantomas vymyslel další pekelný kousek: nejbohatším lidem světa dá na vybranou - buď život, nebo tzv. daň z práva na život. Všichni ohrožení boháči se sejdou ve Skotsku, v přepychovém zámku lorda MacRashleye. Nechybí ani novinář Fandor, jeho snoubenka Helena a komisař Juve se svým pomocníkem. Nikdo však netuší, že na zámku je i Fantomas, který díky svému přestrojení a umění ve zhotovování dokonalých masek se stane dokonce samotným lorde Rashleyem. Snaží se získat diamanty v ceně miliónu dolarů, ale v patách má Fandora s Helenou a komisaře Juvea s celou jeho suitou. (Intersonic)
(více)Videa (1)
Recenze (312)
Tady tohle je podlě mě nejdokonalejší Fantomas. Tady v tomto díle mi přišli herci jako vyspělejší a uměli to kvalitně zahrát. Hudba, ta byla u mě skoro na prvním místě, co se týče hodnocení, protože byla skoro dokonalá, hlavně při scéně, jak honili lišku. Efekty, ty byly dobré, hlavně na hradě. Atmosféra mi přišla hodně bojovná, až tajemná. Celkový dojem:Kvalitní, dokonalé, prostě skvělé.96%Přístupnost:Přístupné ()
Fantomas tentokrát vyrukuje s krajně levicově orientovanou daňovou politikou a nebýt společných okamžiků komisaře Juva a jeho v zcela jiném kmitočtu pohybujícího se podřízeného Bertranda, zůstal by nenápaditým scénářem zapříčiněný propastný rozdíl oproti dvěma předchozím dílům. Co však nelze legendárnímu netvorovi s nazelenalou maskou rozhodně upřít je užití prozatím nejdůmyslnějšího únikového prostředku. Primitivní, ale účinný, stejně jako celá série. ()
Od dětství můj nejméně oblíbený Fantomas: a) nesnáším, když má někdo pravdu a ostatní mu nevěří a/nebo se mu vysmívají, v tomto případě navíc opakovaně b) hon na lišku mi připadá podobná zábava jako topení koťat. No, abych tenhle vážný úvod něčím vyvážil, budu se teď věnovat své oblíbené činnosti – tj. vysmívání se vzhledu a/nebo výkonům herců ve filmech. Takže coby prvního pána na holení si vezměme Maraise. Ten je v tomto ohledu nejvděčnějším objektem k posměškům, neboť není nad to, když se padesátiletý chlap snaží působit jako pětadvacetiletý mladík. K tomu účelu oplývá velmi energetickými, vzteklými gesty, které mi bohužel připomínaly majora Zemana, když má dva dny do menstruace. I obličejem je Brabcovi celkem podobný (doufám, že si to Brabec nepřečte, by puknul pýchou, zato Marais má štěstí, že už je mrtvý, ten by to asi prožíval naopak). Mimochodem, právě tvar tváře byl příčinou Fándorovy neporazitelnosti. Jak jste si jistě všimli, žádný padouch se ho nesnažil uhodit do ksichtíku, neboť dobře věděl, že by se nepěkně pořezal o jeho ostře řezané, mladické rysy. No a pod pulovrem nosil tento novinář nikoli noviny proti větru, ale patrně plech. U Fantomase mě zase v tomto díle fascinovaly jeho stavitelské schopnosti. Zatímco u nás poznají řidiči v okruhu stodvaceti kilometrů, když se silničáři snaží opravit nějaký ďůlek na cestě, on klidně předělá lord mekrašlejemu před nosem jeho zámek na bajkonur, aniž by onen lord cokoli zpozoroval. Funés tradičně překypoval svou energií, vzít dva takové a zapojit je do série a temelín se nemusí dostavovat. ()
Plánovala sa aj štvrtá časť, ale trojka je viac bež dôstojným zavŕšením nakoniec trilógie, ktorá síce neodhalila Fantomasa, čo bolo kritizované, ale hlášky ako "v mém pokoji je oběšenec" alebo "dej sem tú masku" sú nezabudnuteľné. Vtipné bolo aj to, že tučný maharadža hovoril po rusky. ()
Povedal by som, že atmosférou jednoznačne najsilnejší Fantomas. Už tá podzemná skrýša a všetko okolo Fantomasa je nesmierne atmosférické, keď sa k tomu pridá ešte britský strašidelný dom niekde na vidieku, režisérovi stačí doplniť toto kombo zopár vydarenými scénkami, v ktorých je Funés za toho najväčšieho blbca. V druhom desaťročí môjho života jedna z najzásadnejších komédií, ktoré v obľube dávali naše televízie. Pozretie po rokoch: Až teraz som plne docenil metaforu Fantomasa ako francúzskej vlády: "Tej oblude platím každý rok vysokú daň", "Ak nezaplatíte, zvýšia sa vám úroky", "Plánujem vytvorenie človeka, ktorý by žil bez hlavy", atď. Hm hm hm hm.... ()
Galerie (66)
Zajímavosti (39)
- Veľmi krátky záber nám ukazuje budovu novín "Le Point du Jour", kde pracujú Fandor (Jean Marais) a Hélène (Mylène Demongeot). Tento istý záber bol použitý už v predchádzajúcom filme Fantomas sa hnevá (1965). (Arsenal83)
- Fantomasovi muži unesou Hélène (Mylène Demongeot) a utečou v letadle. Fandor (Jean Marais) je pronásleduje na koni a skočí na palubu před tím, než letadlo vzlétne. Podobná scéna se objevila o 17 let později ve filmu Chobotnička (1983). (Jan.Kanak)
- Když Fantomas (Jean Marais) sedí na koni a diriguje svoje lidi jakousi podivnou vysílačkou, sestávající jen z výklopné antény, je anténu dobře vidět. Když pak koně najde a začne používat komisař Juve (Louis de Funès), po anténě není ani památky. (pjotri)
Reklama