Reklama

Reklama

Batman

  • USA The Batman (více)
Trailer 2

Dva roky slídění po ulicích jako Batman, který nahání strach zločincům, zavedly Bruce Waynea hluboko do stínů Gotham City. Mezi zkorumpovanou sítí městských úředníků a vysoce postavených osobností má osamělý mstitel jen několik důvěryhodných spojenců - Alfreda Pennywortha a poručíka Jamese Gordona - a mezi svými spoluobčany se stal jediným ztělesněním pomsty. Když se vrah sérií sadistických machinací zaměří na gothamskou smetánku, stopa záhadných indicií pošle Největšího detektiva světa na vyšetřování do podsvětí, kde se setká s postavami jako Oswald Cobblepot, Edward Nashton, Carmine Falcone a Selina Kyleová. Jakmile důkazy začnou vést blíže k domovu a začne být jasný rozsah pachatelových plánů, musí Batman navázat nové vztahy a odhalit pachatele, aby se stal symbolem naděje Gotham City. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (1 258)

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Film se zcela záměrně snaží být co nejméně akční a co nejvíce atmosférický, zároveň je to nejvíc dějový Batman za celou jeho celovečerní kariéru od 80. let – napětí skutečně plyne z toho, na co hrdina musí přijít. A jako ve správné neonoirové detektivce musí podrobit zkoumání i sám sebe. Pomalu se to už blíží tomu, co pro Jokera učinil snímek s Joaquinem Phoenixem, ale nejde o portrét psychické nemoci, jež postavu rozloží, „jenom“ traumatu, které hrdina musí zpracovat tím, že se mu postaví naplno. Jde o potvrzení toho, že v současnosti je možné dělat poměrně osobní a umělecky odvážná díla v rámci komerční žánrové zábavy. Kameraman Greig Fraser (30 minut po půlnoci, Rogue One, Duna) opět čaruje a hlavně si mnohdy dovoluje rozostřovat části obrazu nebo snímat postavy přes různé clonící objekty. Vůbec tu nejde o pompézní kompozice, ale spíš o pocity klaustrofobie a špíny.   Robert Pattinson je absolutně vynikající, dokonalé ztělesnění křehké síly, plný emocí, jež probublávají na povrch jen lehce, toužící po dokonalosti a čistotě. Zoë Kravitz ztvárnila nejvíc sexy kočičí ženu všech dob, aniž by jí z toho vyšla parodie drsňačky. Tříhodinová délka nenudí a člověk si ji uvědomí až někdy u epilogu, kdy vydechne napětím. Jako mnoho jiných blockbusterů dnešní doby je i tento společensky aktuální – zlem tu jsou zapšklí mladí muži (zjevně incelové) a politickou nadějí mladé barevné ženy. Celá stylizace ale nutí přemýšlet, o jaké USA se vlastně jedná – celé to připomíná spíš 80. léta než současnost, kdyby tu nebyly mobily a internet. Taky kombinace „monzunových“ dešťů, zimy a věčné tmy z něj dělá něco, co se nachází mezi různými podnebnými pásmy. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Město Blade Runnerů, Vran a vytrvalých dešťů a v něm Bruce Holmes, Alfred Watson, inspektor Jim Lestrade a Riddler Moriarty. A nebo jinak. Město stejného podnebí a v něm zkušený Jim Somerset, napružený Bruce Mills, jeho starostlivá žena Alfred a John Riddler Doe. Jeho hříchem je Závist, trestá Pýchu a Lakotu, nechává se zavřít, aby dokončil svůj plán a aby toho Finchera nebylo málo, dělá to jako Zodiac. A nebo snad variace na motiv Strachu, když Nolanův rytíř začínal? Reeves svému „Nocturnal Animal“ dodal od všeho něco a jediné, co mu lze vytknout, je na sílu tlačené párování kočičky a netopejra a absence nějaké opravdu kulervoucí scény (záběr vzhůru nohama z Penguinova nabouraného auta mi nestačí). Tvůrci komiksových adaptací už evidentně ví, že čím autentičtější rozměr dostanou postavy (i ty směrem k fantasknu), tím intenzivnější je svět, kterého jsou součástí.. Apropo, u Colina Farrella si nejsem jist, jestli za tím vzhledem stojí kvalitní práce maskérů, a nebo se po letech stagnace konečně začíná měnit v Lanthimosova humra.. ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Komorní, skličující, gotické noir emo, které místy vypadá jako noční můra světloplachého sociopata, na jednu stranu osamělého, na druhou stranu vrženého do klaustrofobického prostoru, kde se právo a zločin objímají tak těsně, že je nejde rozlišit. Na skoro fincherovský thriller je navěšené chytře upravené origin story a příběh o člověku sežraném pomstou. Je to pomalé, místy hnané na maximální efekt, opřené o famózního Riddlera… tři hodiny mi nepřijdou jako problém, Reeves to totiž valí precizně, těžkotonážně a narozdíl od Snydera to není maškarní na spodek mrtvých manekýnů, ale pořád lidské drama - i když třeba proti Nolanovi zjednodušené. Patyzón do role sedí skvěle, hlavní deviza je ale Paul Dano jako král incelů. Reeves doručil podobně svéhlavý autorský projekt jako nedávno Villeneuve. Pro mě stokrát lepší než komicky depresivní šaráda Joker a o několik levelů nad DC zmetky poslední dekády. Konečně ta temnota dejchá, jizvy se nehojí a krysy hryžou do masa. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Matt Reeves a jeho temný neo-noir detektivní Batman!Doufal jsem, že nový Batman se okamžitě zařadí do top 10 filmů, které jsem kdy viděl a to se bohužel nestane, některé jednotlivosti mi úplně nesedly, ale to neznamená, že se nejedná o solidní film, který by každý měl v kině navštívit. Moc si totiž nedokážu představit vidět film doma a neusnout.Matt Reeves nás vtáhne do 3 hodinového špinavého a temného Gothamu, kterému zločin a korupce není cizí. Herecky velmi přesné. Pattinson v roli Batmana perfektní, Zoë Kravitz nejvíc sexy Catwoman vůbec, Jeffrey Wright v roli Gordona velmi solidní a Paul Dano jakožto záporák Riddler povedený ( byť místy mi přišlo, že dost přehrává, ale nic, co by rušilo). Pochválit je potřeba i Collina Farrela v roli Penguina, který i na malém prostoru dokázal zazářit taktéž. Atmosférou film opravdu připomíná Fincherovo Se7en a v pár scénách se mi vybavil i Saw ( za což nejspíš můžou hádanky) a jako detektivka je Batman velmi poctivý, crime investigation v nejlepší formě, ale trochu mě mrzí, že samotné akce se moc nedočkáme, vzhledem k tak dlouhé stopáži, to chtělo minimálně velkolepější finále ( krom pár přízemních fightů ve tmě, tu fakt nic wow bohužel z mé strany není), což se bohužel podepíše na tom, že na druhou projekci úplně spěchat nebudu. Chvála patří i hudbě, která je na správném místě a především kamera a technická stránka je na nejvyšší možné úrovni. Husí kůže nastala 2x a to při jednozáběrovém batmanovém vzletu a taky při nastartování Batmobilu ( byť ten tu byl využit překvapivě jen jednou!!).Ve výsledku ty 3 hodiny byly fajn, je zde spousta dobře a kvalitně odvedené práce v mnoha směrech, ale je to tak vyčerpávající, že ten zážitek není vynásoben euforii, jak jsem doufal.Možná při druhé projekci si film užiju ještě víc, možná ten zážitek musí dozrát, ale každopádně spokojenost převládá.Příběh 4/5, Akce 4/5, Humor 2/5, Násilí 3/5, Zábavnost 4/5 Hudba 5/5, Vizuál 5/5, Atmosféra 5/5, Napětí 3/5, Emoce 3/5, Herci 5/5. 8/10. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Ak prekročíš hranice, budeš ako oni.“ To, čo teraz napíšem, asi bude znieť divne. Filmy pozerám od cca piatich rokov, ale väčšinou si hudbu ani kameru nevšímam. Samozrejme viem, že to tam je. Nie som idiot. Ale mám pri pozeraní iné priority. Tu som si hudbu a kameru všimol od prvých minút. To, čo predvádzal hudobný skladateľ s kameramanom, bolo neskutočné. Nemám slov. To, že Greig Fraser nezískal ani len oscarovú nomináciu, je obrovská krivda. Pattinson je absolútne bez problémov, ale toto je film o Batmanovi; Bruce Wayne je okrajový. Priznám sa, že ma stále udivuje, ak niekto Batmana považuje za superhrdinu. Jasné, teoreticky ním samozrejme je, ale v komiksoch odnepamäti bol predovšetkým „najlepší detektív na svete“ (samozrejme nemám problém rešpektovať ani tých, ktorým sa najviac páčilo stvárnenie Adamom Westom, ja medzi nich každopádne nepatrím). Ako odveký fanúšik Lisy Bonet som rád, že herecká generácia nielenže pokračuje, ale že pokračuje takto. Jeffrey Wright sa snaží, skutočne sa snaží, ale Gary Oldman bol Gary Oldman. Paul Dano (Čierna krv, 12 rokov otrokom) robí postave Riddlera obrovskú službu. Colin Farrell. Vždy som podozrievavý, keď vidím krásneho herca (napr. Charlize Theron v Monštre) na nepoznanie zamaskovaného. Spravidla vždy vidím masku, ruší ma to. Takéto hladké splynutie s rolou som u tak extréme zamaskovaného herca videl za posledné desaťročia len párkrát a potvrdzuje sa (opäť), že Colin skutočne patrí k najtalentovanejším hercom svojej generácie. Turturro si rolu čertovsky užíva. Je ale škoda, že filmári viac neposilnili mafiánsky motív; Batman v komiksoch najlepšie funguje práve v príbehoch, v ktorých bojuje proti mafii a nie magorom, ktorí do Gothamu nabehli až neskôr. Andy Serkis za istých okolností mohol byť lepším Alfredom, ako Caine, bohužiaľ má len cameo. Je to škoda, lebo jedinú príležitosť, ktorú má, chytá radikálnym spôsobom za pačesy. Reč je samozrejme o nemocničnom lôžku, čo je mimochodom scéna, v ktorej sa režisér ponára do riadne temných (hoci v komiksových predlohách notoricky známych) vôd, ktoré môžu diváka, ktorý Batmana pozná len z filmov, šokovať. Osobne si myslím, že takto vystavaný príbeh by časom mohol smerovať k Soviemu tribunálu. Niektoré veci zostávajú divné, asi pozostatok trochu chaotického natáčania (komorníčka alebo Batmanov monológ, ktorý je len na začiatok, potom bez vysvetlenia zmizne a čosi je zas až na konci), alebo sa o ne scenár obtrie temer až nepostrehnuteľne (naozaj Batmana vycvičil iba Alfred?). Na konci si pár náznakov mohli odpustiť (viete, akého pána s divným účesom mám na mysli). Páčilo sa mi, že tvorcovia spracovali motívy, ktoré boli doteraz vo filmových batmanovkách väčšinou ignorované (výbušné napätie medzi Batmanom a gothamským policajným zborom). Akcie je málo a neoznačil by som ju za lámucu stoličky (až na solídnu autonaháňačku, v ktorej to buráca vskutku excelentne), ale ako svojho času Nolan, aj Reeves sa snaží. Miestami príde s brutálnym momentom (výťah, diskotéka, skinhedi), problém je v tom, že to nie sú opulentné akčné scény, ale skôr akčné okamihy trvajúce pár sekúnd. Oceňujem, že sem prepašovali štipku humoru (geniálny running gag s prítomnosťou Batmana na miestach činu: "Poručík, vám to ozaj nevadí? Siaha na dôkazy." - "Veď má rukavice."). Reeves a spol. mali zjavne načítané všetky batmanovky a vďaka tomu do šialenej trojhodinovej (!) stopáže rozsypali chuťovky (napr. Catwoman + Falcone = ?). Gotham ako veľkomesto vyzerá úchvatne (tie denné scény!), je to mesto, ktoré požiera samo seba a raz možno už nebude čo zachraňovať. "Mesto je veľké. Nemôžem byť všade. Ale oni nevedia, kde práve som." () (méně) (více)

Galerie (83)

Zajímavosti (55)

  • Při natáčení se místo klasických kulis v některých scénách používá tzv. „virtuální plac“, kdy obrovské LED obrazovky „promítají“ okolní prostředí v reálném čase za živými herci. Technologie umožňuje zpracovat dříve efekty, minimalizovat cestování, náklady na stavbu kulis apod. (JORDY)
  • Zavražděný novinář Edward Elliot je příbuzný Batmanova padoucha Hushe pocházejícího z komiksu „Batman: Ticho“. Přímou referenci můžeme najít v jednom z Riddlerových (Paul Dano) videí pojednávajícího o tutlání pravdy, když se objeví přes obrazovku právě nápis „Hush“ neboli „tiše“ či „ticho“. (Mikahu)
  • Inspirací pro roli Riddlera (Paul Dano) byl známý sériový vrah Zodiac, který zabíjel v Kalifornii v šedesátých letech dvacátého století. (NiWi)

Související novinky

HBO plánuje další dračí spinoff o Aegonovi

HBO plánuje další dračí spinoff o Aegonovi

13.02.2024

Spinoffů, prequelů či přímých pokračování jsme se měli ze Západozemí dočkat už několik. V současnosti je jisté, že se letos v srpnu dočkáme druhé série Rodu draka. Dále pak s určitostí vzniká série A… (více)

Hollywood hodlá prioritizovat jistoty

Hollywood hodlá prioritizovat jistoty

28.09.2023

Stávka scenáristů oficiálně skončila, v následujících dnech a týdnech se musí ještě vyřešit stávka herců, pomalu ale jistě to už vypadá, že se Hollywood ještě před koncem roku vrátí naplno do práce.… (více)

Jak se Ahsoka vyhnula problémům s Volume?

Jak se Ahsoka vyhnula problémům s Volume?

27.08.2023

Jedním z důvodů, proč se vůbec povedl vznik seriálu Mandalorian, byl tehdejší technologický průlom zvaný StageCraft, jenž byl od té doby použit v řadě dalších filmových i seriálových produkcích. V… (více)

Reklama

Reklama