Film je natočen podle skutečného příběhu těžebního skandálu Bre-X Mineral Corporation na počátku 90. let. (Freeman Ent.)

Videa (15)

Recenze (300)

Happens

Poslední karta, kterou otočíte, je ta jediná, na které záleží. Film o hledání, nikoliv nacházení, o nevzdávání se, nikoliv vyhrávání. Film o závislosti - o vnitřní síle hnát věci za hranu možného. Zázrak se dějí, no a když ne, tak se prostě vytvoří. Matthew McConaughey vykouzlil hereckým umem neskutečný výkon. ()

Kaka

Tradičně skvěle přípravený McConaughey, který do své role ždíme jako obvykle svých 100 procent. Jinak ale vcelku nezáživně podaná podívaná inspired by true story, která jde svojí retro stylizací ve stopách American Hustle, avšak je to málo živé a málo vášnivé. Kromě dvou, tří emocionálně povedených situací je to defacto prozívané. ()

honajz2

Ten film stojí a padá na geniálním hereckém výkonu Matthewa McConaugheyho (od kterého bych takový výkon fakt nečekal), protože jen jeho um dělá ze Zlata něco víc, než jen nudná průměrnou podívanou. On to ale průměrný film je tak jako tak - nenápaditá kamera, žádné reálně působící emoce, žádná silná scéna, žádný zvrat nebo překvapení, žádný výraznější moment, prostě nic, co by z toho udělalo zapamatovatelnou záležitost. Navíc to celé má dvě hodiny, takže se to i drobet táhlo a žánr thriller mi k tomuhle filmu taky vůbec nesedí (dobrodružný asi trošku jo, ale sakra slabě). Kdyby to režíroval nějaký pořádný režisér, mohla to být pecka, jenže to režíroval průměrný řemeslník a i když ukočíroval McConaugheyho, i tak z toho nemohlo vypadnout víc, než průměr. A taky že vypadl. 3* ()

Othello

Po Syrianě bylo pro mě těžké představit si lépe naservírovanou tabuli než tu, ke které mě opět zve s úsměvem Robert Elswit se Stephenem Gaghanem, navíc ještě s v pozadí pokuřujícím McConaugheym, jehož herecká metoda sundavání triček během filmu je zde obzvláště drastickou zkušeností. Leč právě tento přetlak eg způsobil, že Gold je sice prvotřídně nasnímaná, dynamická a zábavná podívaná, leč na rozdíl od Trafficu, Syriany či třeba There Will Be Blood postrádá na jakémkoli sociálně-ekonomickém přesahu a nedokáže překlenout postavu slizkého malého človíčka, který sice není zlý, ale ve výsledku ani kdovíjak zajímavý. Jediné, co z něj dělá výraznou postavu je právě McConaughey svou metodou "Slizkej hnusec ve třech bodech; kapitola Zuby, pleš a panděro". Elswitovo bravurní snímání i prostých dialogových scén, ve kterých se nikdy nespokojí s třemi přestřihy na mluvící busty, postavy vcházející do záběru z netypické blízkosti či kamera svým pohybem postupně odhalující stavbu scény, po tom se mi, přiznám se, stýskalo. Ale zasadit to do většího celku než je oskarové blbnutí herce v příběhu na motivy skutečné události, usínalo by se mi lépe. ()

emma53

Jsem v rozpacích, z které strany na tenhle film jít a jak ho hodnotit. Já mám Matthewa ráda, jeho filmy jsou vždy něčím poutavé, ale tady jsem to nějak nemohla vstřebat. Téma mně bylo bytostně neznámé, ale dobře, zase jsem o vlas chytřejší. Problém byl v tom, že jsem se místy nudila a to je něco špatně. Buď ve mně a nebo je to filmem. Abych se přiznala, tak mě nebavilo stále zírat na věčně zlitého Matthewa i když to hrál wow. Jak sebou plácnul do toho bláta, to bylo super, zub už byl horší, ale snaha o podobu je chvályhodná. Asi se na to budu muset mrknout ještě jednou jinýma očima a bez chřipky. ()

Zajímavosti (9)

• Matthew McConaughey, predstaviteľ Kennyho Wellsa, sa v rozhovore pre televíznu stanicu ESPN priznal, že ide doposiaľ o jeho najobľúbenejšiu postavu, akú mohol na filmovom plátne stvárniť. (MikaelSVK)
  • Fiktívna filmová americká ťažobná spoločnosť Washoe Mine, bola v skutočnosti kanadskou spoločnosťou Bre-Ex. (MikaelSVK)