Režie:
Alfred HitchcockScénář:
John Michael HayesKamera:
Robert BurksHudba:
Franz WaxmanHrají:
James Stewart, Grace Kelly, Wendell Corey, Thelma Ritter, Raymond Burr, Judith Evelyn, Ross Bagdasarian, Georgine Darcy, Frank Cady, Jesslyn Fax, Rand Harper (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Fotograf J. B. Jeff Jeffries (James Stewart) je kvůli zlomené noze odkázán na kolečkové křeslo. Jeho společníkem se v dlouhých chvílích stane okno vedoucí přímo do dvora, odkud má Jeff výhled do bytů svých sousedů. Sledování osudů nájemníků z protějšího domu ho pohltí natolik, že začne podezřívat jednoho z nich z vraždy své manželky. Jeffries se spolu se svou elegantní přítelkyní (Grace Kelly) pustí do odhalování zapeklitě složitého řetězce událostí... Událostí vedoucích k senzačnímu a strhujícímu konci. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (687)
Snímku dominují dobré herecké výkony, hustá atmosféra a slušná dávka napětí. I romantická linka je zajímavá. Hodnotím však pouze 4*, protože konec filmu, přes všechno napětí, mi prostě přišel nelogický a nejasný (jak našel pan X byt pana Y, když ho předtím jenom zahlédl v okně a nikdy předtím v tom domě nebyl, nemluvě o tom, jak se do toho bytu vůbec dostal? ; kdo byla žena Z, která oné inkriminované noci odcházela s panem X a jaký byl její osud, když o ní pak už nepadla ani zmínka?). ()
Dnes již klasický thriller od mistra Alfreda Hitchcoka, který ani tentokrát neobdržel Zlatou sošku za režie. Tento film je zdárným příkladem jak se dá z naprosto jednoduché pointy vykřeset kvalitní, napínavý film se skvělými dialogy. Na závěr bych ještě pochválil povedenou kameru a výborné herecké výkony v čele s Jamesem Stewartem. ()
Narazila na absolutnu spicku ci uz hereckeho alebo rezijneho predstavenia. A to prosim pekne u 55 rokov stareho filmu!!! Neuveritelne. To bola teda fantazia, vazeni... A Grace Kelly bola fakt kus nadhernej zenskej. A Thelma Ritter ako Stella? Perfektne stvarnena postava, s uzasnymi hlaskami a zmyslom pre humor. Vobec by mi nevadilo, keby malo Okno do dvora este dalsie 3 hodiny. Uzasne sa na to pozeralo... Skvele! (Videne 23.9.2009) ()
"I'm not much on rear window ethics." Moc bych si přál napsat k "Oknu do dvora" nějaký moudrý a zároveň krásný komentář, protože jenom takový a žádný jiný, by si tenhle mistrovský thriller zasloužil. Obávám se ale, že vzhledem k mým omezeným spisovatelským schopnostem, bych ho nedokázal stvořit k mé úplné spokojenosti. Spokojím se tedy pouze s konstatováním, že jde o jeden z mých nejoblíbenějších Hitchcockových filmů; že J. Stewart je jako příležitostný šmírák neodolatelný; a že G. Kelly je tak nadpozemsky nádherná, že jsem to nevydýchal dodnes :-). Právě kvůli ní, a jí podobným kráskám z let dávno minulých, tak moc miluju staré filmy. ()
„Are you interested in solving this case or in making me look foolish?“ - „ Well, if possible, both...“ Nač šmírovat v protějším okně zcela nahou sousedku s pohupujícími se čtyřkami, jak smyslně lízá nanuk válcovitého tvaru, když mnohem vzrušující je jiná vyhlídka. Vyhlídka na vraždu.. Hitch se tentokrát rozjíždí z kopce pozvolněji, ovšem jakmile se zatěžká ironií, břitkým humorem a voyeurským napětím, letíc jako střela se zastaví až o druhou sádru dřímajícího Jamese Stewarta a jeho děvče Pátek se v "povinné četbě" může zase poklidně vrátit od Himalájí k Harper´s Bazaaru.. Ostatně, co se jí týká, slyšel jsem příběh a já tomu věřím, že na konci zimy roku 1929 se v jednom filadelfském baru potkali Šarm s Elegancí. Přeletěla jiskra, on ji pozval k sobě, vyspali se spolu a za devět měsíců přišla na svět Grace Kelly.. A kampak se nám poděl MacGuffin? Že by to bylo ono pejskovo tajemství v záhonku? V odborných kruzích se povídá, že tam byla zakopána hlava skladatele Franze Waxmana, jediného skřípajícího kolečka v tomhle jinak perfektně namazaném stroji.. ()
Galerie (132)
Zajímavosti (67)
- Porážka Thorwalda predstavuje v krajnej miere naplnenie Jeffriesovej (James Stewart) túžby po zbavení sa Lisy (Grace Kelly). Táto porážka odpovedá jeho potrebe túto túžbu potlačiť. V scéne, v ktorej si Lisa prehliada Thorwaldov byt a je pri tom pristihnutá, ju divák sleduje opäť raz z Jeffriesovho bytu s pocitom neschopnosti zasiahnuť. Toto je zlom aj v ich vzťahu. Jeffries nadobúda rešpekt pre jej odvahu a iniciatívu, o ktorej nevedel, že jej je schopná. Lisa sa do riskantnej záležitosti pustila len kvôli nemu samému, aby mu to dokázala a nie kvôli všeobecnej túžbe po spravodlivosti. (Biopler)
- Alfred Hitchcock se z bytu L.B. 'Jeffa' Jefferiese (James Stewart) prakticky nehnul. Herci byli ve vedlejších místnostech, měli sluchátka a Hitchcock s nimi tímto způsobem komunikoval. (Kulmon)
Reklama