Reklama

Reklama

Michael McCauley žije spokojeně nudný rodinný život bez jakýchkoliv výkyvů. Prodává pojištění, s rodinou žije za městem, a do práce a zpátky dojíždí pravidelným vlakem. Každý den, už deset let, co odešel od policie. Dnešní den se moc nepovedl a stejně jako vždycky nastupuje do vlaku a těší se domů. Zdraví známé průvodčí i známé tváře. Dveře se zavřou, vlak se rozjede z nádraží a nic ještě nenasvědčuje tomu, že tahle cesta bude úplně jiná a že postava Liama Neesona si během ní sáhne na dno fyzických i psychických sil. Po chvilce jízdy si k němu přisedne atraktivní žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchou, trochu znepokojující otázku: „Co jste za člověka?” Pod vlivem jejího osobního kouzla i obálky s penězi se Michael nechá vtáhnout do zvláštní a smrtící hry. Musí ve vlaku najít někoho, kdo tam nepatří. Když neuspěje, přijde o rodinu, pokud uspěje, dostane odměnu. Odmítnutí se nebere jako odpověď. Vlak uhání, tajemný vládce hry sleduje každý jeho krok a vzdálenost do cílové stanice se krátí. Než zastaví, šílená situace ve vlaku se promění v horečnaté pátrání, rvačky a střelbu. Je to hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajemný cizinec ve vlaku a proč ho má najít? (Bontonfilm)

(více)

Videa (11)

Trailer 2

Recenze (497)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Som veľký fanúšik Neesonoviek a vedel som, že nebudem sklamaný. Škoda len evidentného a toľko spomínaného vykradnutia Non stop. Polovica filmu pôsobí klasicky veľmi dobre, super zápletka, hľadanie páchateľa, nejasnosti v tom, čo sa vlastne deje. V tom sme u Neesona na to zvyknutí. Nanešťastie to v poslednej tretine dramaticky trochu upadá, hoci tam by to malo práve gradovať. U hlavného protagonistu už vidno, že čas postúpil, ale hýbe sa stále skvele, aspoň teda pred kamerou. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Když se podíváme do filmografie Jaume Collet-Serry, zjistíme, že se jedná už o čtvrtou spolupráci s nebezpečným Liamem Neesonem. Já od toho režiséra viděl skoro vše, takže mám přesné porovnání s ostatními Neesonovkami. Nejvíce se mi asi líbilo Run All Night, ale tématicky by se to dalo nejvíce připodobnit k Non-stop. Opět se jedná o precizně natočený thriller, s až překvapivě povedenou harmonickou hudbou, s několika silnými momenty, které zarazí do sedačky, ovšem film ničím extra nevyčnívající a lehce nadprůměr v podstatě ve všech směrech. A digitální závěr je vyloženě špatný, nebýt jeho, tak bych to spíše doporučil rodičům, ale takhle to nejspíš dovolit nedokážu. optimálních 6/10, ale upřímně jsem čekal méně. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Ten Liam má ale smůlu, jak nastoupí do nějakého dopravního prostředky, hned se to začne mydlit. Na jeho místě bych si pořídil kolobrndu, fakt že jo, ale protože zatím je blbej a pořád jezdí dopravou, tak se v tom koupe. V případě Cizince ve vlaku je paradoxně nejlepší ta neakční část resp její počátek. Když Liam chodí vlakem sem a tam a okukuje lidi a já jako divák okukuju s ním a házím tipovačku, po čase se zapojuje akce a příbývá píčovin, ale u podobného filmu by to nevadilo, kdyby film neztrácel na aktraktivě a napětí. Musím totiž říct, že někdy 20 minut před koncem mně to celý bylo uplně u prdele, přitom ze začátku luxus. Možná v dnešní době bych ocenil, kdyby digitální efekty nebyly tak do očí bijící, že jsou digitální. Nebudu jen hanět, film má určitě svůj šmrnc, Liam je pořád charismaťák i když si myslím, že návrat k "činohře" by mu prospěl, protože jeden typ postavy recykluje až příliš často a to herec jeho formátu nemá zapotřebí. Škoda, že nebylo víc Very, protože na ní se pořád dá příjemně koukat. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pokiaľ sa tu hrá na trilerovú strunu a akcia sa drží gitary a sekerky, všetko je v absolútnom poriadku. Akonáhle zistíme, že sme pred zeleným plátnom a začnú nám lietať vagóny nad hlavami, je zle nedobre. Ale povedzme, že sa budem tváriť, že som bol počas týchto pasáží na vécku a ono to nakoniec nevyznieva vôbec zle. Ľudia v modernej skorumpovanej a neprehľadnej dobe sa už nemôžu spoliehať na políciu a vôbec už nie na tých, ktorí nám vládnu, preto záštitu nad ľudstvom preberá silná stredná vrstva. Len škoda, že sa scenáristom nepodarilo k tejto myšlienke napísať aj chytrejší scenár. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Neeson je sice pořád držák, ale v Commuterovi působí, že už toho má plné zuby. Jeho hrdina se sice trochu adaptoval situaci, tedy již to není ten neochvějný stroj na zabíjení jako v Taken, ale udýchaný 60ti letý pardál, který má co dělat, aby doklopýtal do divokého digitálního finále. Finále akčního thrilleru, který je posledním zvratem ukrutně předvídatelný, nicméně v jednotlivých slepencích momentek má slušné grády a jednu dvě opravdu dramatické a nápadité scény. Serra si evidentně jeden pořád to svoje a trilogii drží na vyšším standartu, než tomu bylo u Liama třeba v těžce degresivní Taken trilogy. I tak je toho ale už potřetí celkem dost a zatímco z kraje se obstojně daří budovat napětí a Vera Farmiga působí v těch femme fatale 5ti minutách jako zjevení z jiné planety, přehoupnutím do druhé poloviny se už vaří z vody. Ke konci pak jen na scénu poslušně přiskáčou ty zdánlivě nenápadné postavy, aby rozsekly scénáristické utrpení. Dá se to zmáknout, protože prostředí vlaku je jedndoduše atraktivní prostředí, to by Steven Seagal mohl vyprávět. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (15)

  • 16 osobnostných typov zmienených Joannou (Vera Farmiga) je 16 osobnostných typov MBTI od psychologičiek Katherine Cook Briggsovej a Isabely Briggsovej Myersovej. (ČSFD)
  • Keď ku koncu filmu mieri Michael (Liam Neeson) na zradcu pištoľou, tak sa v jednotlivých záberoch mení jeho úchop. Keď sa pozeráme z jeho pohľadu na zradcu, tak jeho ľavý palec je na zbrani položený veľmi vysoko. Keď sa však pozeráme z pohľadu zradcu naňho, tak má ľavý palec na zbrani podstatne nižšie, vôbec sa ním nedotýka záveru. (ČSFD)

Reklama

Reklama