Ve 14. století se Robert Bruce zmocní skotského trůnu a vede houževnaté povstání ve snaze vymanit se z nadvlády Anglie a získat zpátky nezávislost země. (Netflix)

Recenze (410)

Malarkey

Netflix v roce 2018 dokázal, že mu nejsou cizí i vysloveně vysokorozpočtový historický filmy, pro které si sežene dobré herce a kvalitního režiséra. Jedním takovým důkazem je i film Outlaw King, který tak nějak zhruba začíná tam, kde Statečné srdce skončilo. No a ač jsem ze začátku měl chvíli problém se zorientovat v postavách, nakonec to tak složité nebylo. Skoti bojovali o nezávislost a Chris Pine opět dokázal, že čím je starší, tím jsou jeho role kvalitnější a daleko lépe se na něj kouká. Skvělý! Outlaw King je asi nejlepší historický film, který v roce 2018 vznikl. Některé scény jsou, řekl bych, až na pomezí geniality. ()

H34D

Zpočátku nadšení z povedeného spin-offu Hry o trůny bez magie, později trochu rozvolnění v podobě mírně zkratkovitého sestřihu velkého množství událostí, ale nakonec solidní satisfakce v podobě nefalšované, krvavé bitevní vřavy, která svému pomyslnému předchůdci - Statečnému srdci - neudělá ostudu. 7/10 ()

DwayneJohnson

Pokud chcete nějaké opravdu dobré, historické drama je Outlaw King přesně pro Vás. Nevím a ani se mi nechce hledat, jak je to historicky věrné, či přesné, ale po filmařské stránce skoro nemám, co bych vytkl. Výprava je výborná, bitvy a souboje taktéž a Chrise Pine v tomhle filmu opět dokázal, že bych s ním kromě mnoha bitev(Star treků a přepadávání pošt), šel snad i do pekla. Pokud bych byl Skot, tak hodně jsem mu v téhle roli věřil. No a postava Douglase, to by bylo možná na samostatnou recenzi, nebo spíše psychologickou studii a na to fakt dneska nemám čas a ani náladu. ()

Xmilden

Kdepak bojové scény se nepovedly, jsou hodně nepřehledné a Chris Pine se první polovinou snímku tak nezúčastněně proplíží. Skvělý výkon opět podal jako vždy vyšinutý Aaron Taylor-Johnson. Čekal jsem bezesporu lepší film s uvěřitelnějším příběhem. Statečné srdce 2 se opravdu nekoná. Netflix se mohl více vyřádit. Asi stačilo kdyby hlavního hrdinu hrál nějaký mega bourák. PS: Při druhém sledování hlásím vše v pořádku :) 70% ()

Stanislaus

Nejsem zrovna fanouškem historických válečných filmů, nicméně jsem se nechal ke zhlédnutí Krále psance zlákat skrze obsazení - viz Florence Pugh a Chris Pine - a zároveň mě zaujala postava Roberta Bruce, která není až zase tolik známá. Zobrazení středověku se všemi jeho neblahými atributy se tvůrcům vcelku povedlo, nicméně jsem měl pocit, že je to celé takové ploché a bez emocí - a to jak ve válečně-historické, tak i životopisně-romantické linii. Možná to ale bude prostě jen tím, že nejsem vyloženě cílový divák. ()

Zajímavosti (13)

• Celosvětová premiéra proběhla 6. září 2018 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (ČSFD)
  • Iba 4 kamery boli dostačujúce na natočenie celého filmu. (MikaelSVK)