VOD (1)
Série(2) / Epizody(18)
Obsahy(1)
Neo-noir fantasy seriál. Na kontinentu zvaném Tirnanoc žily víly. V mnohém byly podobné lidem, ale měly křídla a uměly létat. Poté, co o jejich zemi svedly válku dvě mocné země, pokusila se většina z nich uprchnout do země, která válku prohrála - Republiky Burgue. V hlavním městě této země vykonávají s ostatními nelidskými rasami převážně podřadné práce, stále je to však lepší, než život v okupovaném světě. Jednou z těch, která prchá (a současně organizuje útěk ostatních), je Vignette Stonemoss (Cara Delevingne). Kdysi měla vztah s burgueským vojákem jménem Philo (Orlando Bloom). Domnívá se, že je mrtev, on však žije, je policistou a snaží se vyšetřit sérii krvavých vražd, které v hlavním městě kdosi páchá. (Jirka_Šč)
(více)Videa (7)
Recenze (108)
Ďalší seriál, podobne ako napríklad Fremvandrerne (2019), ktorý si za námet svojej nosnej kostry príbehu vzal aktuálny problém migrácie. Len si išiel svojou vlastnou cestičkou - máme tu fantazijný svet veľmi pripomínajúci dobovú Prahu z 19. st., s pochmúrnymi temnými uličkami, v ktorých na vás číhajú všelijaké čudá - od lietajúcich víl, panov (napol cap napol človek), kentaurov až po škriatkov a čo ja viem čoho ešte. Dohromady to vydalo na celkom slušný obrázok fantasy sveta, ktorý umocňovala aj pekná kamera a výprava. Príbeh síce miestami škrípal, ale na druhú stranu je tu množstvo zaujímavých situácií spojených s krimi pátraním a pár dobrých gore záberov. Hlavný páchateľ bol síce od istého času, jasný, no našťastie to k záveru začalo naberať slušné obrátky. Som veľmi zvedavý čo autori vymyslia do druhej série. Slušný nadpriemer. 80/100 ()
Skvělá atmosféra naprosto vévodí a přebíjí vlastně téměř vše v seriálu. Herci jsou fajn, svět je to drsný a zajímavý, příběh má svoje trhliny, jak v logice, tak v jednání postav coby scénaristické berličce. Místy brutální záběry s množstvím sexuálních scén, u obojího si občas říkáte, že to tam je hlavně účelově, aby seriál "šokoval" nebo přilákal víc diváků. Přesto je to jeden z těch seriálů, kde mě rozhodně zajímá, jak to bude dál. V daném žánru mě vlastně dlouho nic takhle nebavilo, vyjma Zaklínače. 80% ()
Ve fantazijní Praze 19. století s přefotošopovanými Hradčany spolu žijí lidé, negromufloni a masařky. Ubohé masařky musely qůli válce uprchnout ze své vlasti, která samozřejmě, než ji napadl zlý ISI…, tedy pardon Pakt, jen vzqétala, vůbec tam neměli 13. století a masařky se nyní jen zoufale a mírumílovně snaží asimilovat do společnosti, plně respektují její kulturu, dřou do úmoru, ani trochu neparazitují na podporách a nesnaží se, kam vlezou, bezohledně transformovat své okolí na Masařkochalifát. Negromufloni přitáhli či byli importováni ještě před masařkami odněkud hodně z jihu, samo sebou jeden renesanční vzdělanec a intelektuál vedle druhého, poctiví, pracovití a naprosto oddaní své nové vlasti, ale chudáci mají rohy, a tak mohou vykonávat jen ty nejhnusnější práce. No a lidé jsou vypatlaní xenofobní zmrdi a rasistické kurvy, jejichž jedinou kratochvílí je sužovat a týrat ty nešťastníky s tolik otevřeným srdcem. Naštěstí se i mezi nimi sem tam najde i nějaký ten vyjebaný sluníč…., tedy pardon, chtěl jsem samozřejmě říct soucitný filantrop, altruista a správňák, v tomto případě jako vždy zoufale nehrající homokapitán a panenka pro teplouše Orlando Blow, jeden z mála uvědomující si tu hloupou omezenost, maloměšťáctví a republikánské šosáctví svého druhu a do roztrhání análu bojující za lepší, multikulturně prosluněné zítřky Sdružených barev Benettonu. V jeho spravedlivém snažení mu neméně hamletovsky kunduje, zoufalost kástingu podtrhujíc, prkenná odpornost napřesdržku, způsobující mi svědivou kopřivku mezi půlkami, kdykoliv ji vidím, nejslizštější ze slizkých štěrbin a vizuální královna septiků - Kára de Hnus. Po technické stránce je to mimo tu strašlivou kástingovou minelu hezky natočené, výpravné, odsejpající a s atmosférou, jako by Karel Ocasník napsal Nadějné vyhlídky na zakázku multikulti překorektnělé BBC, minimálně na pěkné tři hvězdy. Satanžel však ve mně zvítězily, jistěže hlubokou nevzdělaností a naprostou absencí sociálních zkušeností zapříčiněné, xenofobní malost a bigotní rasismus, tudíž to prohlásím za odporný demagogický výplach, patologickou agitku pro formující se degeneraci nových ovcí a Majora Zemana světopořádek reorganizujícího korporátního kapitalismu, na místě se pobliju se a pošlu to na úplné dno té nejsmrdutější manipulativní žumpy. ()
Noirová krimi, viktoriánské období a fantasy svět plný nadpřirozených tvorů, žijících v nelehké symbióze s lidmi. K mé velké spokojenosti mi tam šoupli všecko, co mám ráda a bylo by nevděčné to neocenit. Snadno jsem se v příběhu orientovala, ztrápený Orlando se mi snad poprvé líbil a potěšily mě i pražské lokace. ()
Ripper Street s migranty. Uprchlící jsou v tomto případě "pohádkové" bytosti. Jenže pohádkové kouzlo i skutečný fantasy rozměr to postrádá, stejně jako uvěřitelný svět. A na politickou/sociální/humanistickou paralelu náladu nemám, i když už vím, jak se chovají víly při orgasmu (nebo aspoň ty, co jej předstírají v bordelu). ()
Galerie (104)
Zajímavosti (13)
- Seriál se natáčel v České republice, kromě studií na Barrandově probíhalo natáčení např. i na zámku Kačina. (Vanilla77)
- Orlando Bloom se nechal slyšet, že pro něj nebylo příjemné natáčet milostnou scénu s Carou Delevingne. (Duoscop)
- Na přelomu února a března 2018 Orlando Bloom natáčel na zámcích Sychrov, Frýdlant a na vlakovém nádraží v Liberci. (rakovnik)
Reklama