Rosie se skupinou jsou vysláni na venkov, aby si odpočinuli. Crosby se v Oxfordu setkává s neobvyklým britským důstojníkem. Egan čelí podstatě nacistického zla. (Apple TV+)

Recenze (19)

Jozka7

Tak pro dvě z hlavních postav “vláda nebes” skončila, ale jméno zajateckého tábora v Saganu slibuje “veselo” i na zemi. Hrstka přeživších příslušníků posádek “Krvavé Sté” se v Anglii zotavuje z utrpěných ztrát, což zjevně některým krvelačným divákům, kteří peklo války znají jen z obrazovek, není moc po vůli. Hvězda dolů za Rüsselsheimský masakr, který se stal až o rok později a v Eganově příběhu nemá co dělat. Připomínka faktu, že nesledujeme historický dokument, ale uměleckou licenci. Mimochodem, známý masakr zajatých amerických letců se stal koncem války i v Čechách. Tvůrci potěšili Clevenovou vítací hláškou v Saganu, která skutečně zazněla. ()

kenkaku

Pokračujeme, kde se minule končilo "Buckyho" sestřelením (10.10.1943), po pás minutách hop do Anglie za Harry Crosbym (náš “vypravěč”) a “Rosiem” (z té neokoukané posádky “Royal Flush!” minule) na jejich R&R a já pochopil otřesný koncept (a důvod) epizody. Skákání v ději nechutnou kadencí (změna co pár minut). Ta Anglie je nečekaně super otravná a nudná (hlavně že můžeme představit “silnou ženskou postavu”). Jediné co zafungovalo dobře byl Stalag Luft III (kde o týden později epizoda končí). Čekal jsem, že se sestřelem ve čtvrté epizodě se bude pracovat. Každopádně jde o nejslabší epizodu série (zatím) a to díky debilnímu konceptu vyprávění. ()

fabecc1222

Z upoutávek i intra bylo jasně patrné, že příjde dějová linka odehrávající se na zemi, a podle upoutávek se máme ještě na co těšit. Už teď tu máme dost možná nejlepší scény z celého seriálu (město, nádraží). Do kontrastu pak jdou linky z mírové oblasti, ať už s navigátorem, tokajícím s kolegyňkou, či stíhačem, tedy zřejmě novou hlavní postavou, u které si zatim vůbec nevybavim, kdo to je a jestli se objevil už dřív. ()

warrenur

Vitam, ze ukazali i pohlad "zostrelenych" pilotov a pohlad na trpiace domace obyvatelstvo. A tiez i na "mentalne zdravie" pilotov. Co, mierne povedane, pristup lekarov, mimoriande idealizuju. Ano, ti co sa vracali, prichadzali s traumami, ale rozhodne vacsina z nich nemala take moznosti rekreacie. Mame o tom historicke pramene...meh. Bel Powley zahrala vsak mimoriadne zivu a vtipnu Irku. :) Bola dokonala. "here's mud in your eye!" frazicka pobavila. Viac vsak uhladeny ss-acky vysetrovatel a to bol asi highlight epizody, hoci mi ani zdaleka neprisiel autenticky.....snahu pripodobnit sa genialnemu Christoph-ovi Walz-ovi z Tarantinovho z Inglorious Basterds bola uplne zjavna. Pomerne zabavny a iny diel, ako sme videli doteraz.  70% ()

Remivsremi

Tři linky se celou dobu krásně doplňovaly. Epizoda, kde se bilancovalo, žilo i přežívalo. Nejvíc to připomíná Leckieho ozdravný pobyt z čtvrté epizody. Poprvé v tomto seriálu jsem si výrazně užil práci s kamerou. Všechny ty sledovací záběry mě neskutečně bavily. Zatím se i pravděpodobně jednalo o nejvíc semknutou epizodu, protože se ke slovu dostal menší počet postav, které se od sebe výrazně odlišují. Kdyby se v podobném duchu nesly i poslední tři části, budu vděčný. ()

• Zajatecký tábor na konci epizody, tedy Stalag Luft III, je tentýž tábor, ve kterém se odehrál takzvaný „Velký útěk“, podle kterého byl natočen stejnojmenný film z roku 1963. (Joskarakoska)