Student práv z Yalu se vrací do rodného města v Appalačském pohoří, vzpomíná na minulost svojí rodiny a přemýšlí o vlastní budoucnosti. (Netflix)

Recenze (147)

Kaluž

Moc nerozumím tomu nízkému mezinárodnímu ratingu. Předlohu jsem nečetl, takže nedokážu plně docenit kvality sepsaných memoárů, ale adaptace je to po herecké stránce epesní, výprava s režií více než obstojná, po narativní stránce je to možná mírně kostrbatá mozaika flashbacků s lehce tendenčními postranními úmysly, ovšem na slabší čtyři je to určitě. ()

Pavlínka9

Film má pro mě velice poutavých prvních 10minut, kdy jsem seděla jak opařená, protože přechody mezi generacemi mě totálně vtáhli a zatáhli do situace. Zároveň hudba, má v tomhle filmu významné místo. Tenhle film má něco do sebe, protože jsem u něj velice neobvykle - dělám to opravdu málokdy - chytla totálního nerva, protože se tam děly situace, které absolutně nesnáším a nedokážu vystát a snad poprvé jsem si přála, aby měl film šťastný konec, protože by mě to extrémně na*ralo a dokonce jsem to pomalu, když se schylovalo k nejhoršímu, nechtěla ani dokoukat, protože Amy Adams byla v té roli tak skvěle strašná.....Netušila jsem, že je to na základě knižní předlohy podle skutečnmé události... ()

ScarPoul

Nudné a nezáživné. To je celé. Oceňujem, že v záverečných titulkoch majú zábery reálnych ľudí blízko k tomu ako ich stvárnila Hollywoodska elita. A tiež niekoľko Zimmerových tónov a Glenn Close, ktorá jediná to hrá na istotu a možno by som k tomu dodal ešte krásu Freidy Pinto ( mrzí ma, že ju nevidím viac). Ale vo svojej podstate je to veľmi prvoplánová báchorka bez presahov, významu a invenčnosti. Viem, že Howard nezvykne ohurovať. Ale tu absencia niečoho výrazného doslova zamrzí. Prvých desať minút je naozaj krásnych. Zvyšok je len hlučný a prostoduchý paškvil, ktorý pozorný divák prekukne po pár minútach. Neprináša to nič nové. Ale čo vadí viac, nedáva to von ani žiadne emócie. Ono to chce umenie spraviť zo správnych ingrediencií bezvýrazné jedlo. Dr.Horrible...kukol som a žilo by sa mi dobre aj bez toho. Takže ty si na rade s An elephant sitting still. Enjoy! ()

pepo

Na svoju drsnú tému je to až príliš user friendly. Ale to je asi tak jediný "problém". Howard netočí žiadnu depresívnu festivalovku ale divácke kino so silným príbehom. Proste sa pohybuje na pôde, kde je najsilnejší. Absolútne profesionálne urobená záležitosť, ktorej nasadzujú korunu herecné dynamity Amy Adams a Glenn Close (tu sa pôjde po Oscaroch). Tie zničujúce americké recenzie nechápem. 8/10 ()

Martrix

Aby jste tento typ filmu ocenili, musíte mít zkušenost nebo prožitek, který vám pomůže osudy této rodinky aspoň částečně sdílet. Nebo být trpělivý a počkat si, jestli vám aspoň v závěru naskočí, co se tvůrci snažili předat dál. Za mě to byl příběh o tom, že i když krev není voda a rodina a prostředí mají zásadní vliv na to čím a kým se stanete, lze toto "prokletí" prolomit. Ale nezvládnete to sami a může to být cesta plná obětí a bolesti. Příběh je to podle memoárů člověka, který si tím prošel a v závěrečných titulcích se dozvíme nejen jak všichni vypadali, ale také jak ve skutečnosti dopadli. Nepochybuji o tom, že tvůrci si příběh upravili, ale to mu na autentičnosti neubírá. Naopak působí i díky vynikajícím hercům velmi civilně. Ze začátku to může diváka i odradit. Zvlášť pokud ho nebude zajímat, jak to s Vancem dopadne. Překvapivě nespočívá síla tohoto počinu v nějaké zásadní scéně, nebo události, ale právě v tom sdělení. Disfunkční rodina je fenomen, který se velmi často dědí; děti z takových rodin mají blízko k opakování podobného vzorce. A ne z každého takového "letadla", se dá vystoupit. ()

Zajímavosti (10)

• Slovo „hillbilly“ označuje obyvatele žijícího na odlehlém místě či v horách na východě Spojených států. Často má pejorativní význam a dalo by se přeložit jako křupan, venkovský balík. (Jolinar)
  • Zfilmováno podle autobiografie J. D. Vance. V roce 2016, kdy kniha byla vydána, se v USA stala bestsellerem. (Jolinar)