Last Sentinel

• Velká Británie Gateway 6 (pracovní název) (více)
všechny plakáty

Banda žoldáků přežívá na vzdálené vojenské základně uprostřed oceánu a čeká na vystřídání či na nepřítele, ale ani jedno nepřichází. (cerdax2)

Recenze (24)

JASON_X

Nadprůměrně dobrý námět na psychologizující sci-fi povídku/novelu. Ale jako bezmála dvouhodinový celovečerák myslím tenhle snímek u diváctva příliš neobstojí. Rozvláčný, utahaný, nepříliš záživný, a to nejenom kvůli nepříliš šikovně vystavěnému scénáři, ale hlavně "díky" nepříliš přesvědčivým hercům. Když už si produkce na tuhle práci najala estonského rejžu, mohla se zkusit v tamních končinách porozhlédnout i po nějakých zajímavých a typově vhodnějších hercích i herečkách. Ale výprava je slušná, omšelé interiéry plošiny vprostřed oceánu mě bavily, a přitom byly zjevně za pár šupů. ()

Marze

Dost hutny film s jednoduchou zapletkou. Ve svete nekonecneho proudu filmu a televiznich show si muzete udelat laskavost a pustit si neco jineho nez Last sentinel. Je to nizkorozpoctovy thriller s velkymi ambicemi. Melancholicka a meditativni prace s filosofickymi dialogy. Je tu par zvratu a celkem zajimave postavy. Poselstvi o humanite zvrhnute do paranoji sebedestrukce. ()

redsparrow odpad!

Chápu, že se asi režisér snažil hlavně o autenticitu, stísněnou a zoufalou atmosféru ubíjejících dní posledních přeživších, ale to bohužel samo o sobě nestačí na to, aby to byl koukatelný film. Výsledkem je příšerně rozvleklá a natahovaná nuda, která by se dala sestříhat do dvouminutového klipu. Film má nulový děj, tedy logicky postrádá jakékoliv napětí, postavy se jen hádájí, chodí sem a tam, po schodech, ze schodů, z místnosti do místnosti, koukají do blba, přísně se mračí, vedou pseudofilosofické debaty o h**ě a u toho se neděje vůbec nic. Navíc nemám rád, když se film tváří realisticky, ale už počáteční model světa je naprostý nesmysl. Těžko by asi zůstaly po zaplavení celé zeměkoule dva ostrůky, na kterých by se dalo žít, když by to logicky byla naprostá pustina v obrovské nadmořské výšce. Nešlo to dokoukat ani na rychlost přehrávání 3x => odpad. ()

DexMASTER094

Zajímavá zápletka nestačí. Nejdříve jsem si říkal, že to bude zajímavá podívaná, jenže množství bezpředmětných dialogů a ke konci nutnost přebíjet zvrat zvratem dělají z celého filmu obskurní podívanou. Posledních třicet minut jsem již prakticky přetrpěl, jelikož mě zajímal konec. Jeho myšlenka není vůbec nejhorší, ale konec jako takový je otevřený. Jako divák si musím zase vše domyslet a to mě opravdu nebaví. 2* ()

pornogrind

Last Sentinel je postapokalyptickým psychologickým dramatem. Měsíce izolace bez pomoci a nevědomí toho co se děje a co bude dál si muselo někde vybrat daň. Nastupuje strach, nervozita a paranoia. Světlo naděje svitne když se na obzoru objeví loď. Je to záchrana? Nebo snad nepřítel? Akce od filmu moc nečekejte. Film staví spíš na dialozích a vytasí pár zvratů. Že by to bylo ale nějak extra napínavý říct nemůžu. Možná by tomu prospělo rapidní zkrácení stopáže, protože na můj vkus je snímek zbytečně dlouhej. Podívat se na to určitě dá ale na víc jak 2lepší hvězdy to u mě není. ()

• Väčšina vnútorných scén bola natočená v Tallinne, Linnahall, teda v rovnakej budove, ktorá slúžila ako záskok pre kyjevskú operu počas natáčania celovečerného filmu Tenet (2020). (Arsenal83)