Snivokraj

• USA Slumberland (více)

Mladá dívka Nemo (Marlow Barkley) s pomocí velkého stvoření, napůl muže a napůl netvora, cestuje do mystické země ve svých snech, aby hledala svého zmizelého otce. (TommyZR)

Videa (6)

Recenze (115)

sedm.1

Snivokraj je vizuálně působivá, atmosférická a především v mnoha ohledech nápaditá fantasy pohádka, disponující fungujícími emocemi, sympatickými postavami, obsazené výraznými herci, no a přesto všechno nemohu tvrdit, že bych se u toho bavil, a vinu bych viděl nejspíš asi hlavně v zápletce, která je tedy skutečně originální, ale prostě tak nějak úplně nefunguje. Z celého toho filmu mám totiž opravdu neobvyklý pocit, že tam toho tvůrci napěchovali víc, než byly schopné ty dvě hodiny vůbec unést, a tak i když v naprosté většině jiných snímků vítám, pokud mají strhující spád a jsou doslova vším napěchované až po okraj, tak zde toho bylo zkrátka už fakt příliš, a celé to tak jen zcela bláznivě skáče z jednoho dobrodružství do druhého, a to tak rychle a bezohledně na ostatní prvky filmu, až jsem vlastně ve výsledku zjistil, že jsem si z toho nic nedokázal pořádně užít. Navíc bych měl i zmínit, že to zde jinak docela skřípalo i po technické stránce, tedy co se kvality efektů týče, přeci jen na poměry v dnešní době tam totiž pár scén vypadalo fakt levně, a přestože jsem o něco výše chválil celkové obsazení, tak trochu nevím co si myslet o výkonu Jasona Momoa, který mi chvílemi připadl až nepatřičně moc utržený ze řetězu, či jinými slovy, zbytečně přehrával, a k získání lepšího dojmu to rozhodně nepřispělo. Je to zkrátka s celou touto podívanou dost na vážkách, jelikož toho sice nabízí opravdu hodně působivého a výrazného, jenže to nejzásadnější v tomto typu filmu mu chybí, a to zábavnost. ()

BOURQUE

Mnohonásobne známa koncepcia v podaní režiséra Francisa Lawrence. Zvláštne efekty (a CGI) sú na prijateľnej úrovni. Celkový výsledok však zbytočne prekonáva dvojhodinový pasáž – niekedy menej je viac. Jason Momoa svoju rolu užíva a nepochybujem o tom, že nad ponukou na účinkovanie vo filme dlho rozmýšľal. Osobné hodnotenie: 69% (**) ()

Martrix

Francis Lawrence má s trikovými i akčními filmy dostatek zkušeností a protože se Netflix plácnul přes kapsu, tak je to opravdu vidět. Vizuálně bez výtek. Co se příběhu týká, tak jde o klasické rodinné fantasy, kde život vzal, aby jinde mohl dát... . Ztráty a nálezy v oblasti rodiny, vztahů a citů. Asi to mohlo být míň přeplácané a víc vtipné, ale pořád si Snivokraj vede oproti jiným vyumělkovaným slátaninám vcelku dobře. Předlohu neznám, ale trochu mi evokuje mix seriálového Sandmana a Lokiho. Ovšem vzhledem k datu vzniku knihy se nabízí, že se "inspiroval" spíš Gaiman. ()

Eterninox

Faunův Labyrint pro mladší cílovku. Barevnější, akčnější, doslovnější a američtější. Náročnější diváky budou iritovat nedovařené greenscreeny, a kdo se těší na neochvějného sympaťáka Momou, potěšen taky nebude. Otravnost jeho postavy nicméně dává smysl z hlediska zápletky, a ve výsledku je vlastně středobodem narativního oblouku. Celkový dojem také zlepšuje obstojně silný (ač trochu předvídatelný) závěr, který stravitelně ale neuráživě završuje ústřední motiv pomíjivého dětství. Pokud někdy budu mít potomstvo, dokážu si představit, že až přijde čas konfrontace se strastmi dospívání, pustím jim Slumberland. 70% ()

Trixinka

Solidní fantasy film s originálním nápadem. Bohužel místy pokulhávalo provedení, ať už to byl pitvořící se Jason Momoa stylizující se do hereckého projevu Johnnyho Deppa, nebo příliš málo využitý svět snů. Hlavní představitelka Marlow Barkley byla dobrá, jen to chtělo možná z její strany více emocí projevit. Postava Chrise O'Dowda byla ovšem parádní, jeho zpočátku nudný chlápek s klikami dozná pěkný vývoj, a tak nějak i dává vysvětlení, proč se někteří lidé chovají tak jak se chovají - prostě se jejich snové já neprobudilo. Prostředí bylo krásné, fantasy obrazy fungovaly skvěle, jen velká škoda toho promarněného potenciálu ve světě snů. ()

• Film sa natáčal v Toronte (Kanada) od 9. novembra 2020 do 5. februára 2021. (Arsenal83)