Recenze (222)
Goodbye My Princess (2019) (seriál)
Příběh osudové lásky plný intrik a lhaní. Dobře. Jako plus beru, že jsem se dozvěděla, že existoval stát Xi (zanikl cca v 7. stol. před Kristem) a občas tam byly humorné scény. Jinak je k tomu třeba přidat pár pohádkových prvků jako je řeka zapomnění a skoro nesmrtelný létající bojovník. Moje sympatie se k jednotlivým postavám měnily podle vývoje děje, smutné je, že ke konci jsem si myslela, že vyšinutý je už skoro každý.
Romance of a Twin Flower (2023) (seriál)
Mohl to být velmi příjemný seriál, kdyby se trochu sestříhal. Váhala jsem nad 3*, ale s ohledem na množství plytkého děje nejde jinak. Přitom příběh by nebyl špatný, herci hráli emoční scény skvěle, ale chvílemi je to dost nuda, prostě je to nezvládnuté zpracování scénáře. Postavy se objeví a mizí, občas to nemá logiku. Krom romance a vyšetřování zločinů je hlavním tématem obchod, a ten moderní marketing mi tam taky neseděl (takový naivňoučký standard červené knihovny).
The Sword and the Brocade (2021) (seriál)
Příběh z dynastie Ming, kdy se v politické rovině řeší tzv. Zákaz moře a v soukromí nepřátelství dvou šlechtických rodin a intriky v každé rodině. Do toho se mladá novomanželka snaží podnikat a odhalit vraha své matky. Za mne krásný seriál, kdy se postupně odkrývají motivy jednotlivých postav, romantika i napětí v jednom. Trochu mi vadilo to podivné finále na popravišti bez valného vysvětlení. Chvílemi je vám líto mužů, kteří musí žít v konkubinátu.
Ming yue zhao wo xin (2019) (seriál)
Ze začátku vtipné a relaxační, ale mohlo to skončit o 10 dílů dříve. Nějak si musím zvyknout, že do většiny čínských romancí jsou vždy za kombinovaná jatka (někdy mám pocit, že tak řeší zásek ve scenáři). Ale konec dobrý vše dobré.
Avatar: Legenda o Aangovi - Série 1 (2024) (série)
Hlavním bonusem tohoto zpracování je, že se chci opět podívat na původní animovanou verzi. V 8 dílech je to poněkud nahuštěné a nutně zkratkovité. Méně humoru, více násilí (to upalování si opravdu mohli odpustit, stačí naznačit ne?; jestli to má být pro i pro děti a méně otrlé). Dost mladších představitelů působí nemocně - odulé tváře - a tupě. Některé triky se zadní projekcí jsou jak z 50. let. Dá se to vydržet, ale rozhodně nemáte potřebu to sledovat v co nejkratším čase.
Tajný život veverek (2018) (TV film)
Krásné záběry a příroda je ukázána i z té drsnější stránky. Škoda, že v překladu nerozeznávají datla a strakapouda
Uchvácení krále (2024) (seriál)
Seriál je plný intrik a předvídání tahů protihráče stejně jako ve hře padok/go. O to je to zajímavější, že už si myslíte, že na stane chyba v plánu, ale on je to jen úhybný manévr. Výborné tempo a gradace, poslední díly byly trochu slabší.
Wonderland of Love (2023) (seriál)
Krásná romance s hrdinou, které mu se snad nedá nic vytknout. První díly ubíhají velmi rychle a krom bitek nechybí ani humor, od 30 dílů ubývá humoru i tempa. Zase na druhou stranu příběhy všech hlavních postav jsou uzavřeny a divák nemusí mít pocit, že něco nebylo vyřešeno. K obsahu: v hlavním městě císařství dojde k převratu a skoro celá císařská rodina je vyvražděna, 17. vnuk císaře, jménem Li Ni vede od hranic armádu a obsazuje jedno město za druhým v čemž mu chvíli brání nebo pomáhá armáda Cui, v které je velitel Ho - krásná, schopná a intrikářská dívka. Přes drobné naschvály v sobě najdou zalíbení a postupně zbaví života uzurpátora a osvobodí zemi. Ale tady to nekončí, Li Ni se stane synem císaře a přinese to jiné starosti a intriky. Dvojce se chvíli hádá, rozchází a schází. Ale konec dobrý všechno dobré.
Ztracené město (2022)
Od poloviny neuvěřitelná nuda, která ničím nezaujme, přitom to mělo celkem dobrý rozjezd. Proště Honba za diamentem se nekoná ...
Aristokratka ve varu (2024)
Tak zasmála jsem se více jak jednou, ale o čem to bylo vlastně nevím a nějaký výrazný vtip si také moc nepamatuji. Žádná pořádná dějová linka, což u komedie není podmínkou, ale škoda, že to nezanechalo hlubší dojem.