Poslední recenze (4)
Babylon (2022)
Je to skvělý film a snad se ještě docení. Chápu, že je to pro někoho dlouhé. Asi by se to dalo zkrátit, ale minimálně po prvním shlédnutí mi tam sedělo vše a neberu to jako negativum. Nabité a plné. Za závěr (spíš celou poslední třetinu) musím dát pět hvězd, nelze jinak.
1944: Přinuceni k boji (2015)
Zajímavý počin. Další z řady zobrazení národního příběhu během druhé světové války. Například ve srovnání s norským Narvikem, který jsem nedávno shlédl, je z mého pohledu tento estonský počin jistě nápaditější a strhl mě více. Docela překvapení i vzhledem k daleko menšímu rozsahu a nižšímu rozpočtu. Ději samozřejmě napomáhá dramatičnost pramenící z dané pohnuté historické skutečnosti. Občas sice trochu moc televizní, ale jinak pohoda. Pěkných 70 procent.
Gettysburg (1993)
Bezesporu zajímavé dílo. Velkolepě natočeno, dobrá výprava i autentičnost. Z jakého důvodu to však má přes čtyři hodiny nevím. Dialogy jsou často patetické a řekl bych i zbytečné, byť občas poskytují dobré nahlednutí do oné doby. Akce je také někdy přiliš statická. Celkově to působí uceleně a docela mě to bavilo, což je však pravděpodobně dáno také mým velkým zájmem o tento žánr.
Poslední deníček (1)
Stop
Stop neomarxismu