Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Uprostřed války v budoucnosti mezi lidskou rasou a silami umělé inteligence je Joshua (Washington), zocelený bývalý agent speciálních jednotek, který truchlí nad zmizením své ženy (Chan), naverbován, aby vypátral a zabil Stvořitele, nepolapitelného architekta pokročilé umělé inteligence, který vyvinul záhadnou zbraň s mocí ukončit válku... a lidstvo samotné.  Joshua a jeho tým elitních agentů se vydávají přes nepřátelské linie do temného centra území okupovaného AI... jen aby zjistili, že zbraň, která má zničit svět, je AI v podobě malého dítěte. (Falcon)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (436)

castor 

všechny recenze uživatele

Já vlastně ani moc nevím, proč dávám „jen“ tři hvězdy. Dobře, vím, ale postupně... Předně velká poklona Garethu Edwardsovi, že dal do kupy něco, co vypadá, že stálo přinejmenším dvojnásobek (uvádí se rozpočet 80 milionů). Akce a především vizuál tak solidně pohltí, selhává ovšem s příběhem a v rovině postav, kdy mi byla většina tak nějak ukradená. Ale prvně k ději: mezi běžnými smrtelníky žijí roboti pohánění umělou inteligencí. Jenže se mnohé zvrtne, způsobí výbuch atomové bomby uprostřed Los Angeles a samozvaní vládci všeho se k nim otočí zády. Proti novému světovému řádu se staví kdesi ve východní takzvané Nové Asii, kde roboti volně a rovnocenně žijí, což se Američanům nelíbí. V utajení mezi skupinou robotů pak plní svou misi soldier John David Washington, který pátrá po strůjci onoho starého útoku. Jenže se zaláskuje, jeho identita je vyzrazena a jeho milá umírá. Anebo vlastně ne? Jenže pak se scénář začne trochu rozpadat a logika dostává několik nepříjemných kopanců. Druhá polovina je o množství berliček, o slovo se hlásí zkratkovitost i hluboké fráze, vypravěčsky to dře a emocionální rovinu aby divák také pohledal. Není to sice ošklivě superhrdinsky digitální, tvůrci prostě velké ambice nepřetaví v něco, co bych si za pár let chtěl pustit znovu. ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Robomíru zdar, Americe zmar! Jednoruký láskou taje, divák hledá jinotaje.“ Sadistickými scenáristy o pár končetin ořezaný černoch, trpící navíc i ejaculatio praecox, viz „Dal bych cokoli za jednu minutu s Mayou,“ dostal od imperialistického strýčka Sama rozkaz proniknout do doupěte neamerické inteligence, mezi žluté roborebely, kující ajťácké pikle v rákosí. Úkolu se zhostil zodpovědně a tak dlouho infiltroval, až hlavní partyzánku obtěžkal. SPOILEROIDNÍ OKÉNKO: [][] Přečteno mezi řádky (kukuřice na orbitu).  ̊Ϫ̊ Amerika je zlá, skrznaskrz prohnilá a bojechtivá (ale moc jí to válčení nejde).  ̊Ϫ̊ Nejhorší urážka amerického generála je: „Ty humanisto!“ Druhá nejhorší: „Ty inteligente.“  ̊Ϫ̊ Heslo dne zní: „Rozvíjej AI, posílíš mír!“ Heslo budoucnosti: „Robo-táři všech zemí, spojte se![][] Zajímavý vizuál typu mišmaš osciluje mezi Četou, Apokalypsou (ale bez Wagnera), Blade Runnerem, Nevědomím a Zkázou vzducholodi Hindenburg, šmrncnuto i VALL-I a Districtem 9, kde kreveťáky nahradili robolámové. Scénář je prudce mírotvorný, se záměrem rozbrečet válečné štváče a propagovat AI v cílové divácké skupině, tedy v mateřských školkách. Dvě hvězdy a OFF. ()

Reklama

luka4615 

všechny recenze uživatele

Epická vizuální stránka, které ale bolestivě podráží nohy zoufale vykořeněný scénář. Tak zhruba nějak takto lze v jedné krátké větě popsat snímek The Creator režiséra Garetha Edwardse, jemuž se za nezvykle střídmý rozpočet podařilo stvořit nádherný realistický svět se všemi jeho obyvateli a zvyklostmi. Je tedy vážně velká škoda, že se díky odtažitému scénáři do tohoto atraktivního univerza nemá divák sebemenší šanci hlouběji ponořit. Ve finále tedy tento na první pohled pulzující svět působí jen jako bezduchá opuštěná tapisérie pro neuvěřitelně generický příběh. Přičtěte si k tomu všemu i neúměrnou stopáž a dostanete něco, co dalece přesahuje možnosti i schopnosti tvůrců. Je mi z toho smutno, jelikož na tento snímek jsem se vážně velmi těšil, nicméně nakonec jsem místo epické, hru měnící sci-fi záležitosti s přesahem dostal velmi průměrnou podívanou, u níž jsem se na ciferník hodinek koukal víc, než by bylo záhodno. Tak snad příště! „Execute her or we go extinct.“ ()

RUSSELL 

všechny recenze uživatele

První blockbuster, jehož scénář kompletně napsalo AI? The Creator rozhodně zaujme působivou vizuální stránkou se zasazením do podmanivých lokací a místy výtečnou kamerou, jenže příběhově jde o amalgám všech možných sci-fi motivů a prvků (District 9, Chappie, Short Circuit, Terminator, Avatar atd.), až mi přišlo, že zde není k nalezení snad žádný originální nápad. První cca půl hodina je famózní, ale pak se to rychle rozmělnění do nekonečné cat-and-mouse naháněčky plné klišé a přešlapování na místě, což na konci vyústí tím nejpředvídatelnějším způsobem. Film se snaží být emocionální, ale ani trochu to se mnou nehlo, a to mi v posledních letech stačí fakt málo a většinou mě tyhle otec/dítě vztahovky dokážou namotat. I přes všechna negativa řadím film mezi nadprůměrné počiny v rámci slabé konkurence posledních let a rozhodně doporučuji si jej užít na plátně – IMAX umocní vizuální kvality a zaručí uspokojivý průtokový zážitek, který však každým dalším dnem od projekce víc a víc vyprchává. ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Myslel jsem si to u Godzilly i Rogue One a bohužel to musím zopakovat i zde – Gareth Edwards na ty velkolepé a ambiciózní bijáky prostě nemá. Ano, co se týče rozpočtu a práce s vizuálem i triky, je v dnešní době tak trochu kouzelník. Na Stvořitele se hezky kouká, všichni roboti či vychytávky z budoucnosti jsou skvěle nadesignované a fandové military sci-fi si v jistých momentech přijdou na své. Dokonce i James Cameron možná Edwardse za pár detailů a scén pochválí. Jenže k čemu všechno tohle pozlátko je, když je to celé tak strašně pitomé. Už z trailerů se mi zápletka příliš nepozdávala, ve své první hodině ji měl ovšem Edwards (i přes několik scenáristických vykřičníků) celkem obstojně rozjetou. Jenže pak se snímek definitivně rozpadne do laviny hloupostí, kýče a jednoho klišé za druhým. Asi desetkrát jsem si během sledování filmu řekl: „Snad tvůrci teďka nepřijdou s touhle banalitou, přece nejsou tak pitomí“. Jenže vždycky přišli. Slušně rozehraný snímek se tak posouvá do béčkových vod a poslední třetina už je vyloženě jeden scenáristický facepalm za druhým. O zkratkovitém vztahu ústřední dvojice a řadě nevyužitých pěkně obsazených postav v čele se skvělou drsňačkou Allison Janney ani nemluvě. Ne, tady sci-fi roku fakt nehledejte. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (14)

  • Montážny strih filmu mal 5 hodín, pričom počas celého procesu strihu nebola do filmu pridaná žiadna hudba, aby sa efektívne ustálilo tempo a štruktúra príbehu. Edwards nazval túto skúsenosť "...super zaujímavou. Časť zo mňa si myslí, že by som to urobil znova, pretože hoci to vytvára veľký tlak na zvukový dizajn, na druhej strane sa neskrývate za hudbu, aby ste zachránili prerozprávanie príbehu." (Arsenal83)

Související novinky

Gareth Edwards a nový Jurský svět?

Gareth Edwards a nový Jurský svět?

21.02.2024

Kolem dinosauří série začíná opět být čím dál víc rušno. Není tomu ani tolik dnů od chvíle, co jste se zde mohli dočíst, že ohledně natočení nového dílu Jurského světa z pera scenáristy prvních dvou… (více)

Nominace na Ceny Akademie zveřejněny

Nominace na Ceny Akademie zveřejněny

23.01.2024

V úterý 23. ledna 2024 byl v Samuel Goldwyn Theater v Beverly Hills z úst herců Jacka Quaida a Zazie Beetz oznámen kompletní výčet nominací pro nadcházející 96. ročník předávání cen americké Akademie… (více)

Čína ovládla globální příjmy kin

Čína ovládla globální příjmy kin

02.10.2023

Už dávno nikoho nepřekvapí, že čínský filmový trh je obrovský. Stále se nicméně neděje často, aby filmy z druhé nejlidnatější země na světě, které zároveň takřka nikdo za jejími hranicemi neviděl,… (více)

10. ročník Future Gate sci-fi film festivalu

10. ročník Future Gate sci-fi film festivalu

13.09.2023

Největší středoevropský filmový festival sci-fi filmů a kultury Future Gate odstartuje svůj jubilejní desátý ročník 26. září v pražském kině Lucerna a následně se přesune do Brna. Kromě hlavní… (více)

Reklama

Reklama