To jsem já, Margaret!

• USA Are You There God? It's Me, Margaret (více)

V tomto nadčasovém příběhu o dospívání je Abby Ryder Fortsonová jedenáctiletou Margaret, která s láskyplnou podporou své matky a babičky přemýšlí o životě a dospívání. (HBO Max)

Recenze (32)

Juto

Ak si chcete oddýchnuť pri tv tak tento film je presne pre vás. Výkon Margaret vynikal spolu s inteligentným písaním. Okamžite som sa vžil do týchto tínedžerských postáv a ich nevinnosti, pričom som sa emocionálne dotýkal dospelých. Margaret siahajúca k Bohu počas celého filmu mala jednoducho príjemný nádych. Hoci sa to príliš nevenuje náboženskému aspektu, celej veci medzi židmi a katolíckymi kresťanmi, rieši to bez kázania. Určite to malo viacero skvelých scén, od veselých až po dojímavé momenty. Fajn film. 6,5/10 ()

castor

Milou atmosféru dospívání v retro balení tentokrát nabízí Kelly Fremon Craig, která se už osvědčila solidní záležitostí Hořkých sedmnáct (taky ve velkém se odehrávající ve školních lavicích). Dětským hercům zároveň napsala velmi solidní dialogy a hlavně, když je vybírala, měla zejména v případě Abby Ryder Fortson sakra šťastnou ruku. Ta musí skousnout, že se rodina stěhuje z New Yorku na předměstí, takže nejen ve škole začne od nuly. Je každopádně obklopená několika suverénními postavami (nová sebevědomá kamarádka Nancy a osvědčené dámy Rachel McAdams či šťavnatá babička Kathy Bates), takže má divák radost je necelé dvě hodinky sledovat. Výsledek sice nezanechá hlubší dojem (jemné oťukávání náboženství se zbytečně vyhrocuje) a nad vším se neustále vznáší opar toho, že víme, že to nakonec stejně všechno dobře dopadne, protože dotyčným nikdy skutečně neteče do bot. Ale je to milé, usměvavé, nenucené a vážně skvěle zahrané. ()

vydumnica

O dievčenskom románe Are You There God? It's Me, Margaret som veru nikdy nepočula. Ja som čítala Annu zo Zeleného domu🙂. Na IMDb som si všimla viacero nadšených recenzií práve od divákov, ktorí mali prečítanú aj knihu a milo ma prekvapilo, že je tam aj niekoľko pozitívnych ohlasov od mužov! A to som už išla napísať, že Are You There God? It's Me, Margaret je film čiste len pre mladé dievčatká a ich mamičky a tiež babičky😄. Ja som ho chcela vidieť hlavne kvôli mojej obľúbenej Rachel McAdams. Najviac ma aj bavili jej spoločné scénky s filmovou dcérou Margaret, tie boli aj najdojímavejšie. V jednej chvíli, keď si Rachel utierala slzy, som myslela, že sa aj ja rozplačem. Emócie v tomto filme fungujú dokonale, za čo môžme poďakovať veľmi talentovaným hercom - aj tým detským samozrejme, hlavne malá Margaret bola veľmi prirodzená, a potom tiež hudbe Hansa Zimmera - niekedy sa až divím, ako to ten všetko stihá :-). Páčila sa mi aj retro atmosféra a teda chválim výpravu a kostýmy, až som mala pocit, že film sa naozaj nakrúcal v 70's. Neviem, či sa z "Margaret" stane podobná klasika ako "chlapčenský film" Stand by Me, ale kniha už medzi klasiku patrí. V podstate je "Margaret" úplne pohodový film o trampotách dospievania malého dievčatka, ktoré ešte okrem toho rieši aj iné dilemy. Pekný film, no akosi sa neviem rozhodnúť medzi 3 a 4*. Dodatok: Zabudla som na Kathy Bates, rola babičky jej tu dobre sadla. 70% - 75%. ()

campix

Dobový coming out of age film. Mladá Margaret těžce nese stěhování z velkého města na předměstí a s tím změnu všeho, co doposud znala. Zároveň je uprostřed náboženských mlýnských kamenů, které přicházejí ze stran rodin svých rodičů. Nenásilné, příjemné a hezky stylizované. Dobře herecky obsazené a celkově povedené. Nevidím tu ale nic navíc. ()

Hild

Takový milý neurážející rodinný film. Upřímně, film je určen především pro dospívající dívky, jejich mamky a babičky, a nejlépe pokud se můžou dívat spolu. Film ničím extra nenadchne, není zde žádný výrazně dramatický oblouk, žádná gradace, ale svým příjemným a nenuceným pojetím si tak pozvolna plyne a vlastně to docela příjemně uteče. Film už znovu asi nikdy neuvidím a za pár měsíců si na něho asi ani moc nevzpomenu, ale z nějakého důvodu mám pocit, že tu 4* si to zaslouží, jde poznat, že režisérka i herci do toho dali kus srdíčka. ()

Zajímavosti (3)

• Film sa natáčal v Charlotte, Concord, York (Severná Karolína, USA), New York (New York, USA) a New Jersey (USA). Obdobie natáčania trvalo od 7. apríla do 29. júna 2021. (Arsenal83)
  • Autorka predlohy Judy Blume sa objavuje vo filme - je to pani, ktorá venčí psa. (Arsenal83)