Režie:
Tomáš MašínKamera:
Anna SmoroňováHudba:
Karel HavlíčekHrají:
Jana Plodková, Marián Mitaš, Milena Steinmasslová, Jiří Havelka, Magdaléna Borová, Igor Chmela, Jan Révai, Marie Poulová, Lucie Juřičková, Filip ZvolenskýObsahy(1)
Některé události vstupují do našich životů nezvány. A přesně taková potká i veterináře Martina (Marián Mitaš) a jeho ženu Eriku (Jana Plodková), jejichž životy obrátí naruby jediný okamžik. Okamžik, který odhalí škraloupy na zdánlivé rodinné idyle a vykreslí nejednoznačnou hranici mezi dobrými a sobeckými úmysly. Martinův úraz je navíc nejen vážný, ale i podezřelý, a tak se k rodinným trablům přidá ještě podezřívavost policie. Krimi vystavěné kolem vyšetřování případu postupně graduje do psychologického dramatu o vztazích, traumatech v nich a lžích. Jak to všechno bylo? Jak to skončí? A jaké šrámy to zanechá na rodině? (Donart Film)
(více)Videa (2)
Recenze (127)
Jako pardon, tohle je televizní inscenace, jejíž téma by vystačilo tak na 45 minut a i to by bylo moc. Předvídatelné, přehnaně patetické, cílené na ženy, které si rády u podobných dojáků pobrečí. Popravdě mi to nic nedalo ani po psychologické stránce, protože o postavách se dozvíme jen povrchní informace (práce, vztahy obecně, nic hlubšího). Určitě muselo dát práci to celé postavit na uvěřitelných nemocničních informacích, ale stejně to na neznalce působí podobně, jako číst příbalový leták u léku. V jednu chvíli mi to už přišlo jako natahovaný a přehnaně dojímavě natočený díl Specialistů. Jinak ale další příspěvek k obhájení eutanazie. Mengele a podobní by měli radost. ()
Rozhodně ten lepší z dvojice filmů, které Tomáš Mašín uvedl na plátna kin v roce 2023. K pozitivnímu výsledku výrazně napomohla Alice Nellis s mistrně napsaným scénářem, k němuž mám jen minimální připomínky ohledně předvídatelnosti překvapení a pointy. Největší skvost představují dialogy mezi Janou Plodkovou a Milenou Steinmasslovou. Souhlasím s názorem, že nezaslouženě zůstal opomenut Marián Mitaš za svoji rozhodně velmi složitou roli. Film, který určitě neplnil pokladny kin, ale má hodně co sdělit a potěší každého náročnějšího diváka. ()
Lehounce předvídatelné, ale stejně mě to moc bavilo. U žánru krimi člověka dost naštve, když je to předvídatelné. Film Němá tajemství ( což je dobře vymyšlený název filmu, ale nějak nejsem schopen si ho zapamatovat a vlastně nevím proč ) je podle mě více drama, než krimi a to mi vůbec nevadilo, ba naopak. Postavy jsou dobře budované, herecké výkony mi přišli nadprůměrné a paní Steinmasslová mi přišla vynikající. Jí i Janě Plodkové jsem to opravdu věřil, ony mi ve filmu vyčnívaly. A hlavně, postavám a jejich motivacím jsem rozuměl. Celkově to moc pěkně plyne. K ději bych toho asi moc psát nechtěl, abych neprozrazoval, kriminální linka je spíše procedurální, nežli jakkoliv „seriálová“, natož akční a to mě zde vyhovovalo. Opravdu jde spíš o postavy, než o nějaké krimi. Dost mě to uspokojilo, uznávám, že nejsem ostřílený a náročný divák. Přišlo mi to ale aktuální, pěkně natočené, výborně zahrané a celkově zajímavé. 70% ()
Výborné komorní drama spojené s vyšetřováním podezřelého úmrtí v nemocnici, k tomu musím napsat, že se jedná o hluboce lidský, upřímný, bolavý a svým způsobem náročný film, který jen tak z hlavy nedostanu.. Ten herecký čtyřlístek - Jana Plodková, Marián Mitaš, Milena Steinmasslová a Magdaléna Borová - úžasný a skvělý.. Poklona tvůrcům za nádherný snímek k zamyšlení, jak Alice Nellis, tak Tomáš Mašín zaslouží pochvalu a poděkování, krásně smutné pokoukání.. ()
Vysporiadanie sa so životom s náhle ťažko postihnutým človekom: z pohľadu pacienta, jeho rodiny a okolia. Pomalé, ťaživé dráma okorenené v závere o jeden dejový zvrat a zabrdnutie do tématiky ktorej sa podnetnejšie venoval film a Al Pacinom ešte pred rokmi. Príliš sa v takýchto hĺbavých, psychologických a pomalých filmoch nevyžívam, ale herci (Mitaš, Steimasslová) sú vo svojich rolách pomerne presní a záver poskytuje priestor na diskusiu a dáva tomu niečo "navyše". Na jedno pozretie okej. 55-60% ()
Galerie (76)
Zajímavosti (4)
- Všichni hlavní herci se v rámci přípravy šli povídat a pobavit se s pacienty a terapeuty v rehabilitačním centru Ergo Aktiv, které se zabývá léčbou pacientů z afázií, což je nemoc, která má ve filmu velkou roli. (Donart Film)
- Marián Mitaš podstoupil poměrně drastickou proměnu a musel výrazně zhubnout a oholit si hlavu. (Donart Film)
- U výslechu lékař říká, že Martin (Marián Mitaš) bere již několik týdnů antixiolytika. Správně je ale slovo anxiolytika, tedy léky „proti úzkosti“. (mkali)
Reklama