Patrick Bateman je mladý ambiciózní finančník, který je tam, kde chtěl být. Žije na Manhattanu, má snoubenku, pracovní postup. Co ho však vede k tomu, stát se krvavým zabijákem, ví jen on sám. (oficiální text distributora)

Recenze (827)

Dudek

Americké psycho je v mnohém zvláštní film. Nejedná se o obyčejnou psychologickou sondu do duše jednoho narušeného jedince, ale celkový výzkum chování tohoto člověka v jednotlivých situacích. Nejen díky tomu je tento snímek velmi emočně odstředěný, nesnaží se útočit na diváka, ba dokonce se jej nepokouší ani zainteresovat do samotného příběhu. Patrick Bateman je obyčejný člověk, někteří možná namítnou, že se jedná o neurotika, ale s tím bych zásadně nesouhlasil. Nemyslím si, že se jedná o labilního jedince, právě naopak, uvažuji ho jako úplně obyčejného muže s normálními návyky a snahou o to být nejlepší, cool a in. Jeho chování není skoro v ničem výjimečné, alespoň jisté společenství osob se kterými se vídám prokazují stejné náviky a cíle, tedy s jedním rozdílem, nikoho nemusí pro uklidnění vraždit, daleko od toho ale nejsou. Zajímavý příběh a pohled na hrdiny však není všechno! Mary Harron se totiž svého úkolu zhostila s neskutečnou bravurou. Způsob jakým invertovala noc a den, její neskutečný pohled na detaily a další, to jsou prvky, které musí očarovat snad každého. Soudím, že publikum, kterému je tento film určen by jistě ocenilo mnohem citlivější vazbu s divákem, určitou práci s pocity a samozřejmě i vykreslení atmosféry, v tom všem je snímek naprosto sterilní, což můžeme svést na smysl jeho vyprávění, je totiž pozorován skrze hlavní postavu, která ve filmu dokonce sdělí, že není schopna jakéhokoli emotivního vztahu krom nenávisti. Dokonalý film podle dokonalé knihy, je fascinující, jak se tvůrcům podařilo tolik důležitých prvků z předlohy vynechat (či zajímavě pospojovat) a přesto zachovat tu její výtečnou atmosféru. Kdo by kdy čekal, že i film může být tak vysoce popisný a soustředit se na absurdní detaily, přičemž stále zládá zvýrazňovat podobnost všech prvků... [TOP 19/10 64%] ()

Fiftis

Dlho som tejto jednohubke odolával, nakoniec mám zmiešane pocity. A očividne nie som sám. Diváci a dokonca aj tvorcovia filmu majú na Americké psycho rozštiepené názory. Niektorí tvrdia, že sa jedná o kultový horor, iní zase, že kniha nikdy nemala byť filmovo spracovaná a film tak stráca celú podstatu príbehu. To, ako ho vyhodnotíte vy, je už ale naozaj na vás. Odporučil by som vám však po zhliadnutí pobehať internet pre prípadné vysvetlenia a odpovede na otázky, ktoré vám film pravdepodobne prinesie. Jeho dej totiž vôbec nie je jednoduchý a priamočiary. Jedná sa o čiernu komédiu na rozhraní so zabijačským hororom a psychologickou drámou. Účinkuje v ňom mnoho svetoznámych hercov - medzi nimi Christian Bale, Jared Leto, Willem Dafoe a mnoho ďalších. (24.6.2022) ()

Vančura

O tomhle filmu jsem slyšel už před lety, ale dokonale mě odradil svým béčkovým plakátem (jasně - přitom taková blbost, ale já na to prostě dám). Když jsem se k němu tedy konečně - po dlouhých 17 letech od jeho premiéry - dostal, zjistil jsem, že mě to hodně bavilo, byť toho béčkového dojmu jsem se částečně nemohl ubránit ani při jeho sledování, a ten film v mých očích snižují dvě věci: to, že to natočila ženská (navíc mně naprosto neznámá, a když se dívám na její filmografii, tak to mé mínění o ní nijak nezvyšuje, naopak), a za druhé fakt, že se v tom filmu nevyskytuje žádná hezká holka - všechny herečky do jedné jsou zde vyloženě nehezké, což je minimálně zarážející. Co mě tam naopak bavilo asi nejvíc, byla skvělá kamera, výtečný hudební doprovod (všechny repliky hlavní postavy o hudbě jsou strašně zajímavé a skvělé), a především pak v první řadě famózní herectví Christiana Bala, který je zde naprosto fantastický a očividně si tuto roli hodně užil. (Velmi pozitivně hodnotím i to, že byl době natáčení stejně starý jako postava, kterou ztvárnil - snad na nic nejsem víc alergický, než na to, když je příliš starý / mladý herec obsazený do role, které věkově absolutně neodpovídá). Překvapivě mě tam bavil i Willem Dafoe, ačkoli ho jinak moc nemusím. Ještě mě na tom filmu trochu zarazilo, že mě uvedl částečně ve zmatek - asi jsem to úplně nepobral, jak bych měl, ale nakonec mi to nebránilo si ho užít. Čili u mě dobrý. ()

ChewieDC

Jako fanoušek spisovatele Breda Eastona Ellise prostě nemůžu tento film hodnotit záporně. Ten, kdo četl knihu, najde ve filmu plno narážek a to, že si filmoví tvůrci přeměnili původní materiál jak chtěli (a v mnoha situacích by se dalo i docela úspěšně pochybovat nad tím, zda udrželi autorovu hlavní myšlenku), mně tolik nevadilo. Patrick Bateman je satira v hmotné podobě a Baleovo herecké podání je prostě bezchybné. ()

kingik

Ctižádostivý Patrick Bateman má skoro všechno, po čem může úspěšný muž toužit. V sedmadvaceti letech je viceprezidentem velké firmy, má atraktivní snoubenku, luxusní byt, tučné bankovní konto a atraktivní vzhled, o který pečuje s téměř fanatickou důsledností. Přesto trpí pocitem bezvýznamnosti a narůstající frustrace si postupně začíná vybíjet stále brutálnějšími způsoby. Přestože navenek působí stále jako pedanticky čistotný muž, rychle podléhá vražednému šílenství, začne chladnokrevně zabíjet nepohodlné kolegy a vybíjet si vztek vraždami náhodných obětí. Kontroverzní thriller se zavilým Christianem Balem je velmi působivý hlavně ve scénách vraždění a skutečně diváka jímá hrůza při představě, že člověk, do kterého byste to neřekli, je vražedné monstrum a kolega z vaší práce. Jenže film trpí i určitou rozpolceností a některé situace nejsou právě dvakrát věrohodné. Otevřený konec zvěstující, že zabiják nebude nikdy dopaden, je vůbec z celého filmu nejkontroverznější obhajobou krutého zvěrstva. 60% ()

Zajímavosti (54)

• Ačkoliv je Patrick Bateman (Christian Bale) prezentován jako velmi bohatý muž, nikdy jej není ve filmu vidět dělat žádnou práci. (Angelic-77)