Reklama

Reklama

Silnice Řím - Neapol neprůjezdná!

  • Itálie L'ingorgo (více)

Obsahy(1)

Film s hvězdným hereckým obsazením vyobrazuje, co se stane, když se na dálnici proud vozidel zastaví. Nejprve je klid, všichni pozorují a čekají. Když tento stav ale trvá dlouhých 24 hodin, pak lidé dávají průchod svým vášním. Děj filmu je poskládán jako mozaika ukazující charaktery postav i bariéry mezi jednotlivými sociálními vrstvami. Začíná jako lehká komedie, která se ke konci změní v drama. (radmas)

(více)

Recenze (20)

argenson 

všechny recenze uživatele

Zcela mimo mísu mě tady napadla paralela s Francouzskou revolucí. To byl taky projekt narvanej až přebytečnou plejádou mezinárodních hvězd, přitom tam hlavní roli hrály historické kulisy a události. Podobně tady je v hlavní roli ucpaná silnice a spousta aut a výčet slavných jmen je až inflační. Je to bezútěšné, syrové a nadčasové, ale za mě žádnej zázrak. Já to chtěl vidět hlavně kvůli Annie Girardot a ano, ta je opět dokonalá. Jak jinak :-) ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

Skupina aut v nekonečné koloně a jejich osazenstvo, z nichž se stanou trosečníci ve stojatých vodách dopravní zácpy. Lidstvo sice od neandrtálců už urazilo tisíce let, od zvířat ale některé jedince dělí jen pár hodin v nepohodlí. Paleta postav je pestrá, charaktery při bližším zkoumání nikoli. Hlavní roli hraje mužské srabství v různých polohách i míře. Otec, nutící svou dceru k potratu nemanželského dítěte, protože by mohlo ohrozit i jeho čest, zhulený týpek, kterému je milejší absťák než přiznání si, že má problém, herec, který nabídnuté pohostinství využije až příliš a pak se není schopen bránit vydírání, skupina hejsků, která znásilní dívku, podvraťáci, kteří - ač v přesile - jen přihlížejí, a mladík, který ji nakonec nedokáže pomstít. Jediným úsměvným momentem je chvíle, kdy Itálie vyhraje fotbalový zápas, všichni vybalí z kufrů vlajky a začnou oslavovat. Když se dalšího dne kolona konečně rozjede, zdánlivě je všechno jako na začátku. To jen životy některých lidí se rozjely z prudkého kopce během těch několika hodin, kdy jejich auta stála. ()

Reklama

Brouk 

všechny recenze uživatele

Neprávem zapomenutý film o tom, co se stane s kultivovaným i méně kultivovaným člověkem, když na několik desítek hodin uvízne na dálnici a nemůže nic, jen čekat a čekat... U někoho začnou bujet sexuální pudy, které končí znásilněním, u jiného zase propuknou abstinenční příznaky po cigaretě (P.Dewaere) ,které vedou pomalu k sebevraždě, u někoho propukne záchavt velikášství a tak dále a tak dále... Neuvěřitelný mix a mozaika lidských slabostí a poklesků, skryté agrese a vášně skvěle zahraných plejádou evropských filmových hvězd... ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Mozaikové drama z obří dálniční zácpy s výbornými výkony nejen hvězd jako Annie Girardot nebo Mastroianni, ale i herců ve vedlejších rolích, s jednou pro mě nezapomenutelnou a velmi silnou scénou. To když se mladík chystá pomstít hromadné znásilnění dívky, už nese zapálenou sirku k nádrži auta, kde tři násilníci (znavení po tom, jak si „pěkně užili“ ) spí, ale nakonec to auto nezapálí... Ono totiž není tak snadné rozloučit se se svou duší a někoho opravdu zabít ... Takže co zbývá nám všem – stejně bezmocným lidem? Jen tupě dál trčet v totální zácpě na dálnici, kudy jsme si to chtěli hasit nejmíň stovkou. A místo pomsty a nějaké katarze se jen z auta do auta přes okénko držet za ruce. A lidé kolem nás, násilníci i ti, co jen mlčky přihlíželi a posvítili si na znásilnění reflektory auta, aby líp viděli, ti všichni dělají jakoby nic. Hořkým vítězem tohoto pro mne i po letech mrazivě silného dramatu je tak nakonec vytrvalostní chodec, neúnavně se proplétající mezi řidiči a uvězněnými auty. Na rozdíl od všech těch tisíců zoufale vzteklých, paralyzovaných lidí ten chodec jediný brzy uvidí, co je za obzorem... ()

classic 

všechny recenze uživatele

Predstavte si, že sa zrazu ocitnete v Dopravnej zápche ... [niekde v rímskej oblasti], kedy sa síce i istý čas hýbete aspoň akýmsi, vskutku naozaj »slimačím tempom«, ktoré onedlho dokonca vystriedalo ešte i oveľa pomalšie ["mŕtvolnejšie"] tempo, čo zrejme neveštilo absolútne nič pozitívneho, a práve preto sa o tom taliansky režisér Luigi Comencini, rozhodol nakrútiť pozoruhodný titul, ktorý sa naprosto celý odohrával na neprejazdnej diaľnici ... • Skrátka; už len samotný námet vzbudzoval i nemalé očakávania, či teda náhodou nebude mať, povedzme napríklad: statický charakter, pričom našťastie sa tieto obavy vôbec nenaplnili. Hneď vysvetlím aj prečo: Čím dlhšie budú [postavy] trčať v [ne]konečnej automobilovej zátarase, tým bude vari i samotná atmosféra čoraz viac hustnúť, až som bol napokon v jednej konkrétnej [nočnej] sekvencii i mimoriadne nemilo prekvapený, čoho sú ľudia vlastne všetkého schopní ...? • A v podstate i o nás ľuďoch [o našich "temných stránkach"] priamo pojednával tento viacvrstvový titul, ktorý určite neradno len tak podceňovať. • Režisér si medzi tou kopou šoférov [a ich spolujazdcov], šikovne vybral viacej, ako desiatku/desiatky z nich, ktorým venoval i náležitú pozornosť, kedy počas toho i «neustále» prestrihával na množstvo postáv → zo začiatku s odľahčenejším rytmom, ktorý neskoršie trochu zdramatizoval, aby to bolo snáď i o čosi predsa viacej zaujímavejšie, a veru jedna sekvencia mi pripomenula aj tú z kontroverzného: Mechanického pomaranča, ktorou sa možno režisér trošku inšpiroval? • Priznám sa, že som sprvoti ani nemal príliš vysokú mienku o tomto titule [rovnako som sa totižto obával akejsi "zdĺhavosti"], ale nakoľko som sa postupom času dokázal celkom obstojným spôsobom ponoriť do tohto obsahu, tak celkové dojmy sa zväčša pohybovali niekde na hranici medzi 3 a 4*, keď až v 2/2 minutáže; som sa napokon priklonil k priaznivejšiemu výsledku. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (3)

  • Natáčelo se výhradně ve studiích Cinecittà, kde byly rekonstruovány silnice, čerpací stanice, továrna s komíny a statek po vzoru starobylého domu poblíž okrajové Via Appia Pignatelli v oblasti Appia Antica. (classic)
  • Film byl uveden do kin s délkou 121 minut, ale verze dostupná na DVD má 108 minut. (classic)
  • Ve filmu můžeme slyšet tyto písně: Martina (Angela Molina) zpívá „Woman of Night“ (hudba a text Alessandro Incrocci), Anna Melato zpívá „Il train dei bambini“ (hudba Fiorenzo Carpi, text Gianni Rodari) a Germana Gargiulo (Giovannella Grifeo) zpívá „La canzone dell'ingorgo“ (hudba Fiorenzo Carpi, text Massimo Patrizi). Ve filmu též zazní píseň „Momento 25bis canzone del male“ (hudba a text Mario Salis). (classic)

Reklama

Reklama