Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Odvážná lovestory od autora tragikomedie Spolu Davida Laňky, který i tentokrát otevírá téma, o němž se příliš nemluví – sexuální livechaty. Příběh osudové lásky bývalého úspěšného muzikanta Adama a jeho ženy Elišky. Společně už v životě zažili nejednu pernou chvíli, ale navzdory tomu jsou pořád spolu. Jenomže to, co se stane jedné noci, během které se děj filmu odehrává, bude možná dosud nejtěžší zkouška jejich společného života. Kam až jsou ochotni zajít? A co byste pro lásku udělali vy? (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (8)

Kaleidoskop 

všechny recenze uživatele

Na konci května se do českých kin tak trochu bez jakékoli propagace, skoro až na tajňačku vplížilo nové komorní drama režiséra Davida Laňky Jedna noc. Když jsem si pročítal recenze, z většiny z nich čišela frustrace z toho, že film označený jako drama, by měl mít zápletku a zvrat a ano, je pravda že toto film trochu postrádá. Já osobně po zhlédnutí ovšem bych tento film zařadil na pomezí žánrů lovestory a chcípáckého filmu. A možná spíš to druhé. Hlavní hrdina totiž podle mě vykazuje znaky typické pro tento typ filmů. Život se mu nedaří, utápí se v alkoholu, možná i v depresích a pomalu na úplné dno stahuje všechny kolem sebe, včetně těch, kteří se mu snaží i trochu pomoci. Ovšem máloktrá databáze dnes umožňuje zařadit film do kategorie chcípák. A proto si myslím, že i když není přesné, označení drama je na místě. Po technické stránce lze zcela jistě obdivovat herecký výkon Vandy Chaloupkové a myslím, že pokud tento rok nepřijde česká kinematografie z žádnou jinou podobně silnou ženskou hrdinkou, tak by mohla získat i nominaci na nějakou z tuzemských filmových cen (už jen pro to, že podobné fyzické oběti se často na podobných přehlídkách oceňují). Výkon Adama Ernesta také není k zahození, ovšem myslím, že jeho postava mu úplně nedovolovala ukázat jeho veškeré herecké umění. Po kamerové stránce to taktéž není špatné, kromě toho, že se v některých scénách vyskytuje sice efektní, ovšem v daném kontextu nelogické svícení. Zvlaštní mi pak přišel i zvuk, protože mám pocit, že v některých scénách v něm byly nesrozumitelně zamíchané dialogy. I přesto všechno si ale myslím, že není důvodů, proč hodnotit film tak nízko. Myslím, že pokud se povzneseme nad škatulku dramatu a přesadíme si film do žánru chcípáckého filmu, přestanou obstávat i argumenty typu, že "není možné s postavou soucítit". No není, protože to je prostě chcípák. Ten film vám dá otázky, ale zcela záměrně na ně neodpovídá. Má hlavního hrdinu, který se stále jen propadá hlouěji a hlouběji a neví co s tím. To je za mě typický chcípácký film. Je nasáklý frustrací ze svého života, ze své generace a z toho kam to dopracoval. Jedinou relevantní otázkou u tohoto filmu tak podle mě je: Proč by se kdokoli v dnešní době chtěl k tomuto, za mě již dávno překonanému a mrtvému žánru vracet? Osobně bych to s přihlédnutím k výše zmíněným okolnostem ohodnotil na 3,5 hvězdy, ovšem čsfd toto neumožňuje a myslím, že film je i přes své problémy dostatečně kvalitní na to, abych mohl zaokrouhlit nahoru. ()

fuxoft 

všechny recenze uživatele

Příběh chlapíka, který nepřetržitě činí nejhorší možná rozhodnutí, čímž ničí život sobě a své rodině, což všichni kolem mlčky trpí. Kdyby to bylo úžasně zrežírované, zahrané, nebo audiovizuálně zajímavé, mohlo by z toho být něco tak působivého jako "Rekviem za sen". Ale nic z toho se nestalo. ()

Reklama

VelkyMrB 

všechny recenze uživatele

Jednu hvězdičku nedávám za to, že drama moc nemusím, ale za to, že se ve filmu zhola nic neděje. Jsme svědky toho jak se z alkoholika stává alkoholik. Film je sled špatných a špatnějších rozhodnutí a toho jak to všem vadí, ale skoro nikdo nic neudělá. Kdyby to mělo zajímavější děj. Lepší začátek a lepší průběh těch špatných rozhodnutí, tak by to byl i fajn film. Film s podtitulem drama by měl mít úvod, průběh a zvrat. Tenhle film má prostředek a konec. ()

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Škoda, že tvůrci víc nepřitlačili na pilu. Mohlo se z toho vyklubat podobně syrové sociální dílo, jako byla svého času Cesta ven Petra Václava. Téma zadlužení mladých rodičů a neschopnosti postavit se věcem čelem, je téma jako hrom! Sexuální livechaty tady vidím jen jako berličku pro příběh. Takhle je to rozkročené mezi dílem ze Soukromých pastí a krimi seriálem z televize Prima. Naopak velice cením Adama Ernesta, který se nechal zarůst vousem, zahodil Poulíčka a hraje svého jmenovce s velkou vervou. Jeho alkoholické pomatení mysli mu věřím stejně jako každou vrásku, která se mu objevuje na čele s každým dalším kotrmelcem. Oproti tomu stojí scény, v nichž si hraje se synem na hřišti nebo krkolomně táhne kočárek ze schodů a mě ho bylo nefalšovaně líto. Tu bezmoc přenesl Adam/ herec na Adama/ postavu velmi obratně. Těším se, až ho uvidím na jevišti nebo na koncertě. ()

Galerie (14)

Reklama

Reklama