Reklama

Reklama

Kočka na rozpálené plechové střeše

  • USA Cat on a Hot Tin Roof (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Podle stejnojmenné divadelní hry Tennesseeho Williamse natočil v roce 1958 Richard Brooks slavný film nominovaný na šest Oscarů. Vypráví o složitých a komplikovaných vztazích uvnitř jedné jižanské rodiny zámožného pěstitele bavlny, jehož oslava narozenin se zvrhne v erupci výčitek a odhalování dlouho skrývaných tajemství a pocitů. Ústřední dvojicí je syn Brick (P. Newman) s ženou Maggie (E. Taylorová), co se utápí v hluboké manželské krizi. Brick neskrývaně opovrhuje svou ženou a celé dny jenom nezřízeně pije a trudomyslně vzpomíná na svou minulost. Frustrovaná Maggie je zase ničena neopětovanou láskou Bricka, stejně jako rodinou svého švagra (J. Carson), jejichž pět malých ratolestí ji neustále vytáčí, ale také jí připomínají, že je bezdětná. Hlava celé rodiny Pollittů, které již nikdo neřekne jinak než Velký šéf (B. Ives), se v tento den vrací z vyšetření přímo na svou oslavu narozenin s vědomím, že je zcela zdráv. Pravda je však taková, že nemá nejmenší šanci na uzdravení a doktor mu úmyslně lhal, aby alespoň svůj poslední čas strávil v poklidu. Blížící se spory o dědictví se tak brzy stanou další rozbuškou na již tak napjaté rodinné oslavě. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (303)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Konverzačka je pojem, který je doména především v divadle, ale když se přetaví do filmu (a udělá se to pořádně) může sklízet vavříny i v jiné sféře. A tady se to jednoznačně povedlo. Ono ještě aby ne, když tu půdu naklepává Elizabeth Taylor a Paul Newman. Neměl jsem slov. Chytrá, emotivní záležitost, která je silná v momentě, kdy si jinak naprosto levá rodina začne říkat pravdy a silnější, když je jedna postava říká, druhá jí slyší, ale první o tom neví. No prostě paráda. na rok 1958 neuvěřitelně vyzrálá záležitost, která nebude poplatná době ani za tisíc let. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Oh, what a over dramatic story. Myslím, že tak užvaněný film jsem dlouho neviděla:) Přišlo mi to něco mezi laciným televizním dramatem, jihoamerickou telenovelou a syrovým rodinným drama o odkrývání nevyslovených pravd a křivd. Elizabeth Taylor je nádherná žena, takže mi ani ty její polo hysterické výlevy nevadily:) Dalo by se říct, že snímek se skládá ze tří částí. V té první jsou naše sluchy otupěny neustálým přívalem řečí Liz Taylor. V té druhé se nacházejí zbytek osazenstva večerní slavnosti a jejich dohady a obviňování. Této části vévodí zejména "Big Mother", Judith Anderson, která je zrovna tak užvaněná, jako její dcera:) Poslední část je pro mě asi tou nejzajímavější a nejlepší. V ní se odehrávají hovory mezi Paulem Newmanem a jeho tatíkem, za občasného přispění Liz, která v těchto chvílích reaguje docela klidně. A ačkoliv se divák vlastně nedozví, co se tehdy mezi těmi třemi vlastně stalo a jak to bylo s Brickovým kámošem Skippem, pozorný divák, který si zde pročetl zajímavosti, se jistě dovtípí. ()

Reklama

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Přes občasné pochyby ve mě tenhle kousek dokázal vyvolat takové to příjemné mrazení z dobrého filmového zážitku. V první půlce mě nechal režisér v napětí, co že se asi skrývá v Paulově a Lizině minulosti, v čemž doteď nemám zcela jasno (viz věta „Zapomínáš na moje podmínky, jestli máme dál žít spolu!“), nebo mi postava Paula Newmana připadá prostě malicherná; zbytek filmu to bylo porcování medvěda v rámci bohaté rodiny a řešení vztahů. Trochu jako Dallas. Scénář nebyl silnou stránkou, ale byl dobře natočený a ode všech výborně zahraný; Paul skvělý, Liz krásná. Líbilo se mi, že postavy nejsou tak úplně černobílé, jak jsem si na začátku myslel. # [viděno: monitor, 2.0->5.1] # příběh 7 | hudba 6 | humor 0 | akce 0 | napětí 1 | pustil bych si znovu 6 ()

Divočák 

všechny recenze uživatele

Jeden umírající bavlnový magnát a spousta penězuchtivých příbuzných, kteří mu vší silou lezou do zadku. Po "Kdo se bojí Virginie Woolfové" další klasická filmová adaptace slavné americké divadelní hry, kterou jsem měl tu čest shlédnout, a opět vydařená na výbornou. I když se děj takřka celý odehrává v jednom jediném domě, ani na chvíli nepocítíte jakýkoliv náznak nudy či hluchého místa, čemuž dozajista vděčíme především perfektní divadelní předloze Tenessee Williamse. Dialogy sice nejsou tak břitké a vybroušené jako u výše zmíněné Virigine Woolfové, na druhou stranu jsou ale daleko stravitelnější a zábavnější. Na místo velice hutné atmosféry rozčeřují děj spratkovské dětské postavy a v pozdější fázi nechutná manželka Newmanova bratram která je opravdu hnusná a odporná po všech stránkách. Možná i kvůli tomuto rozptýlení u mě "Kočka" zabodovala o něco víc a proto hodnotím tak jak hodnotím. ()

pm 

všechny recenze uživatele

Že je život často k zoufání a lež může být pravdivější než pravda, vědí nejenom Maggie s Brickem… To, co této adaptaci bývá nejčastěji vytýkáno, chápu jako její přednosti: není to divadelní ani statické, naopak živoucí a výsostně moderní, herecký koncert těžící z kvalitní divadelní předlohy. Latentní homosexualita mladých amerických fotbalistů, kterou režisér zmínit nemohl, aby vyšel vstříc dobové cenzuře, byla v zásadě problémem Williamsovým a příběh by nikam neposunula, a nevěra Maggie už vůbec ne. Děj tak není uhlazen, ale naopak v něm lépe vynikne prohnilost jižanské rodiny rozpadlé rozkladem morálky a tradičních hodnot… Osobně nejvíce oceňuji, že závěrečnou aktivitu Brooks přenesl z Maggie na Bricka, dává to filmu nejen romantický, ale naprosto nový rozměr… ()

Galerie (88)

Zajímavosti (17)

  • Díky stávce hollywoodských hudebníků film postrádá vlastní soundtrack. Byla proto použita hudba z archivu studia MGM. (HellFire)
  • V hlavních rolích měli původně účinkovat James Dean a Grace Kelly. Dean však zemřel při autonehodě a z Grace Kelly se v té době stala monacká princezna. Do hlavní ženské role tvůrci zvažovali také obsazení Lany Turner. (Babous)
  • Jeden z filmů roku 1958, který během svého promítání utržil největší sumu v kinech. (HellFire)

Reklama

Reklama