Reklama

Reklama

Kočka na rozpálené plechové střeše

  • USA Cat on a Hot Tin Roof (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Podle stejnojmenné divadelní hry Tennesseeho Williamse natočil v roce 1958 Richard Brooks slavný film nominovaný na šest Oscarů. Vypráví o složitých a komplikovaných vztazích uvnitř jedné jižanské rodiny zámožného pěstitele bavlny, jehož oslava narozenin se zvrhne v erupci výčitek a odhalování dlouho skrývaných tajemství a pocitů. Ústřední dvojicí je syn Brick (P. Newman) s ženou Maggie (E. Taylorová), co se utápí v hluboké manželské krizi. Brick neskrývaně opovrhuje svou ženou a celé dny jenom nezřízeně pije a trudomyslně vzpomíná na svou minulost. Frustrovaná Maggie je zase ničena neopětovanou láskou Bricka, stejně jako rodinou svého švagra (J. Carson), jejichž pět malých ratolestí ji neustále vytáčí, ale také jí připomínají, že je bezdětná. Hlava celé rodiny Pollittů, které již nikdo neřekne jinak než Velký šéf (B. Ives), se v tento den vrací z vyšetření přímo na svou oslavu narozenin s vědomím, že je zcela zdráv. Pravda je však taková, že nemá nejmenší šanci na uzdravení a doktor mu úmyslně lhal, aby alespoň svůj poslední čas strávil v poklidu. Blížící se spory o dědictví se tak brzy stanou další rozbuškou na již tak napjaté rodinné oslavě. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (303)

misterz 

všechny recenze uživatele

Aj napriek svojej statickosti ide o nesmierne výstižný film, s mimoriadne pútavým scenárom vzťahovo-rodinnej drámy a perfektnými hereckými výkonmi. Páčila sa mi rôznorodosť a povahová bohatosť charakterov jednotlivých členov rodiny a z toho plynúce konflikty a sváry ako i postupné odkrývanie tajomstiev minulosti medzi ústrednou manželskou dvojicou. Miestami zábavné, miestami smutné, všetky pocity vyplývajúce z dejovej linky sú tu tak akurát namixované, vrátane samotného záveru. Veľká spokojnosť. 85/100 ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Po filme 'Cool Hand Luke' je toto môj druhý film s Paulom Newmanom, v ktorom začína príbeh scénou, v ktorej je jeho postava opitá na mol, v ruke fľaša alkoholu a následne vyvádza hlúposti. Paradoxne bol za obe tieto postavy následne aj nominovaný na Oscara. Moje veľké sympatie k jeho postave v tomto filme spečatil aj fakt, že so zlomenou nohou sa netrápil len Brick, ale aj ja. Príbeh filmu je ďalší zo série, ktorého postavy majú veľkú psychologickú hĺbku, takže umožňujú schopnejším hercom naplno prejaviť a ukázať ich herecký potenciál. Hereckými výkonmi to vo filme len tak vrelo, a myslím, že ani skrytá kamera by v podobných situáciách hodnovernejšie nezachytila prejavené pocity a emócie. Big Daddy je nezabudnuteľný, a nielen jeho dialógy sú ostré ako žiletka. Okrem neskutočne trpkej a štipľavej kritiky súčasnej spoločnosti a jej mravných, či nemravných hodnôt, dej v niektorých scénach hraničí až so satirou, či paródiou na spoločenské a rodinné vzťahy. Za všetko hovorí fakt, a vôbec sa nečudujem, že film bol v dobe premiéry označený ako mládeži neprístupný. 95%. ()

Reklama

emma53 

všechny recenze uživatele

Neodolatelný Paul a krásná Elizabeth ve vynikajícím a inteligentním dramatu své doby. Vztahy plné zmatků, touhy, vášně, pokrytectví, poctivosti, nedůvěry a mohla bych pokračovat dál a dál. Miluji tyhle staré smysluplné filmy s maximálně profesionálními hereckými výkony, ke kterým řadím i ostatní obsazení, kde mě obzvlášť zaujal i Burt Ives, kterého až tak moc neznám. A i když to na mě působilo dojmem, že se dívám na divadelní hru odehrávající se v jednom domě, tak to nic nemění na faktu, že jsem prožila mimořádně příjemné odpoledne s Kočkou na rozpálené plechové střeše, která nakonec přece jen věděla kam skočit, aby si zachránila život. Když k tomu všemu přibalím vynikající dialogy, například Bricka s tátou ve sklepě, tak dnes rozhodně pod pětku nejdu. ()

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Nedávno jsem opět četl Malého prince od Exupéryho. V bravůrní kapitole XII se vede rozhovor o chlastu: "Proč piješ? - Abych zapomněl, že se stydím, že piji!". Paul Newman taky pil. Jeho důvod mohl být různorodý (jeho synovci jsou odnoží malého Damiena z Přichází Satan!, či fakt, že jeho žena je Elizabeth Taylor, což už samo svádí k myšlence přihnout si). Já chlastám svátečně, avšak i přes všechny zápory, který pití má, jsem Newmanovi fandil ze všech nejvíc. Byl to chlapík, který má chyby, ale jeho pohled na svět skrze dno omšelý skleničky, mělo svoje hluboký opodstatnění. Jako jediný člen z rodiny Velkého šéfa byl nejracionálnější. Zatímco se všichni hádali o majetek, on stál u okna a pozoroval. Respekt. A zamrzí o to víc, že je jediným kladem z celého filmu. Věřím, že divadlo je zážitek, ale jelikož jsem lehce skeptickej člověk vzhledem k přepisům her na filmové plátno, krčím nos i tady. Takže tentokrát jen za toho Paula a čau! ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejlepších filmů světové kinematografie a to v důsledku geniálně napsaného a zrežírovaného scénáře podle divadelní hry Tennessee Williamse. Skvělý Burl Ives v roli hlavy rodu a velkého šéfa, který netuší, že umírá. Úpřímný, ale litující se syn alkoholik v podání Paula Newmana, Taylorová v roli jeho nemilované ženy. K tomu kupa zpívajících dětiček - "bezkrkých zrůdiček" staršího šéfova syna a licoměrný zbytek rodiny. Pochopil jsem, proč o pár let později obsadili Taylorovou do "Kdo se bojí Virginie Woolfové?"... Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=TWsG_Qj1wUo&feature=player_embedded ()

Galerie (88)

Zajímavosti (17)

  • Studio MGM mělo o obsazení filmu od počátku jasno – Maggie Pollitt bude hrát Elizabeth Taylor a jejího manžela Bricka Montgomery Clift. Byla to sázka na jistotu, jelikož tento pár si získal diváky už v Místě na výsluní (1951). Jenže Clift roli odmítl. Domníval se totiž, že postava Bricka je „implicitně homosexuální“, a ačkoliv v Hollywoodu všichni o Montgomeryho orientaci věděli, herec nechtěl riskovat, že ho konzervativní americké publikum v takové roli nepřijme. (Pavlínka9)
  • Ve scéně, kdy se Brick (Paul Newman) zaboří se svým kabrioletem do rozblácené země, vystoupí a odhodí svojí berli – když ji pak sebere, evidentně na ní chybí opěrátko. V dalším záběru je však berle naprosto v pořádku. (Seejey8)
  • Autor předlohy Tennessee Williams považoval film za natolik zcenzurovaný oproti předloze, že řekl divákům čekajícím ve frontě na film: „Film vrací kinematografii o padesát let zpátky. Jděte radši domů.“ (gjjm)

Reklama

Reklama