Reklama

Reklama

Kočka na rozpálené plechové střeše

  • USA Cat on a Hot Tin Roof (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Podle stejnojmenné divadelní hry Tennesseeho Williamse natočil v roce 1958 Richard Brooks slavný film nominovaný na šest Oscarů. Vypráví o složitých a komplikovaných vztazích uvnitř jedné jižanské rodiny zámožného pěstitele bavlny, jehož oslava narozenin se zvrhne v erupci výčitek a odhalování dlouho skrývaných tajemství a pocitů. Ústřední dvojicí je syn Brick (P. Newman) s ženou Maggie (E. Taylorová), co se utápí v hluboké manželské krizi. Brick neskrývaně opovrhuje svou ženou a celé dny jenom nezřízeně pije a trudomyslně vzpomíná na svou minulost. Frustrovaná Maggie je zase ničena neopětovanou láskou Bricka, stejně jako rodinou svého švagra (J. Carson), jejichž pět malých ratolestí ji neustále vytáčí, ale také jí připomínají, že je bezdětná. Hlava celé rodiny Pollittů, které již nikdo neřekne jinak než Velký šéf (B. Ives), se v tento den vrací z vyšetření přímo na svou oslavu narozenin s vědomím, že je zcela zdráv. Pravda je však taková, že nemá nejmenší šanci na uzdravení a doktor mu úmyslně lhal, aby alespoň svůj poslední čas strávil v poklidu. Blížící se spory o dědictví se tak brzy stanou další rozbuškou na již tak napjaté rodinné oslavě. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (303)

BMW12 

všechny recenze uživatele

Elizabeth Taylor je fakt fešná ženská, už chápu, proč byla sexsymbolem tehdejší doby. Jinak film je naprosto vynikající, scénář i režie na výbornou. A ty herecké výkony, no paráda. Samozřejmě Liz Taylor, Paul Newman a Burl Ives. U filmu jsem se hodně nasmál, hlavně Velkej Šéf to zabíjel, jeho hlášky byly perfektní. Řeknu vám, že takto skvělé drama (s dávkou humoru) a s takto skvělými hereckými výkony dnes těžko někdo natočí. Tohle je prostě jasných 5*. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Hodně letitá podívaná, která je možná trochu úmorná, ale přesto si myslím, že stále stojí za vidění pro každého, kdo dokáže ocenit kvalitní herecké výkony a skutečně mistrné dialogy ("bezkrké zrůdičky" jsou TOP), v nichž si postavy říkají často velice zlé věci a postupně nabourávají dlouhá léta budovaný systém lží a přetvářky. Což dokáže člověka hodně vtáhnout a nechat ho projít až jakousi očistou. A vlastně si myslím, že v mnoha ohledech je to pořád výsostně aktuální film, třeba v tom konfliktu bezdětné ženy s "chovnou stanicí" nebo ve vystižení chamtivosti, která často posedne nastupující pozůstalé. Duo Elizabeth Taylor & Paul Newman je zde absolutně bezchybné; a především ta Taylor je zde zcela oslňující a úchvatná a jejím půvabům nejde nepropadnout. Od Richarde Brookse jsem viděl jen toto, Chladnokrevně a Hledání pana Goodbara, a všechno do jednoho jsou to úžasné filmy, a velké díky za ně. Jen škoda těch cenzurních zásahů, ta pokrytecká prudérnost tehdejšího Hollywoodu je skutečně iritující. ()

Reklama

kinej 

všechny recenze uživatele

Trošku mě překvapuje velmi vysoké hodnocení, které se tomuhle filmu dostalo. Ano, je to poutavý film postavený na dobrých hereckých výkonech. Ale při jeho sledování jsem měl nejdříve neurčitý pocit, že hra Tennesee Williamse zoufale zestárla a ztratila na aktuálnosti. V průběhu děje, kdy se začínají odkrývat temná zákoutí životů postav, jsem ale nabýval stále silněji na dojmu, že film neříká vše. A nemyslím tím nějakou techniku ve smyslu špičky ledovce. Z příběhu očividně někdo vypáral něco podstatného a nejspíš tím tak nešetrně narušil křehkou dějovou logiku předlohy. A pak to čtu: cenzura narážek na Brickovu homosexualitu. přesně tohle zjištění zapadlo do názoru, který jsem si udělal. Z nazančeného milostného trojúhelníku tak zbyl jen nereálný blízký vztah 3 lidí. Navíc děj podezřele inklinuje k happy endu, prozření (ono zmiňované kliknutí), že to také v rámci kontextu působí dost nepatřičně. Není to chyba herců, možná ani režiséra, ale film má dle mého názoru silné mezery v logice. Kdyby existovali někde ulité cívky s necenzurovanou verzí, věřím že by s při stejné konstelaci lidí mohlo jednat o vyjímečné dílo. Ale takhle rozhodně ne. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„People like doing what they used to do, after they've stopped being able to do it..“ I když se Maggie na rozpálené plechové střeše nakonec udržela, po úpravách Williamsovy hry je z toho spíš Tomcat under a hot tin roof. Newmanovu Brickovi se není co divit, že nasává. Někteří by začali už jen kvůli Dixie v podání kapely bezkrkých zrůdiček, ale pod střechou rodiny Pollittů je toho mnohem víc, na co by chtěl člověk zapomenout. Milosrdné lži a nemilosrdné pravdy. Z klece licoměrnosti vede cesta jen nadřazením lásky nad hmotné statky, ale to je věc, která nevydrží věčně ani kočkám a kocourům.. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Upřímně musím konstatovat, že jsem očekával větší blbost. Jsem tedy mile překvapen, protože film se dá v pořádku strávit. Elizabeth Taylor byla v době vzniku filmu skutečně nadstandartní kus a Paul Newman hrál již tehdy jako pán. Společně tvoří ďábelskou dvojici, na kterou se koukat rozhodně dá. Když se k tomu přidá ještě strašně zlý big daddy, tak je pokoukání ještě o kousek lepší. Vlastně celý film je založen na principu neustálého podlézání tomuto tlustému a nemocnému jedinci. Kdybych to měl říct úplně jednoduše, tak tento žánr mi rozhodně není blízký, tudíž je třeba brát moje 2* s patřičnou rezervou. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (17)

  • Díky stávce hollywoodských hudebníků film postrádá vlastní soundtrack. Byla proto použita hudba z archivu studia MGM. (HellFire)
  • Film měl být původně natočen černobíle, ale vzhledem k všeobecně známé divácké slabosti pro Elizabeth Taylor (Maggie) a modré oči Paula Newmana (Brick) se film natočil barevný. (Kulmon)
  • Jeden z filmů roku 1958, který během svého promítání utržil největší sumu v kinech. (HellFire)

Reklama

Reklama