Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Od chvíle, kdy Štěpán Šafránek nastoupil do ústavu pro mentálně postižené děti, uplynulo deset let. Ústav byl zrušen a Štěpán se vrací do nemocnice jako lékař u záchranky. Stále žije s pragmatickou lékárnicí Ute. Navíc mu zemřela maminka a musí se postarat o pohřeb i pozůstalost. V dispečinku záchranky slyší sestru Toničku vyprávět o řediteli Sahulákovi, který chtěl skočit z okna, a doma ho vyhledá Kendy, kterého vyhodila manželka. Když se zastaví za Ute, narazí na zrzku Annu a nabídne jí svezení. Majitel prosperujícího autosalonu Karas ho přemlouvá, aby se přihlásil do konkurzu na nového ředitele nemocnice, ale on o tom nechce ani slyšet. Pohádá se s Ute a poté opět narazí na Annu. Napíše pro ni básničku a další den Karasovi řekne, že se rozhodl kandidovat. Dál se schází s Annou. V konkurzu vyhraje a stane se novým ředitelem nemocnice. Začátky nejsou snadné. Navíc přijde o svou novou lásku Aničku, která zahlédla Ute, jak přichází ke Štěpánovi domů s kufrem. Marně ji hledá, v nemocnici se pouze dozví, že otěhotněla a odstěhovala se. Štěpán se odmítne zaplést do podvodných machinací a vrátí se k záchrance. O sedm měsíců později je nahlášen akutní porod... (TV Nova)

(více)

Recenze (376)

sharky 

všechny recenze uživatele

70% je mi jasný, že ženám se tenhle film asi moc líbit nebude, ale i když já mám do středního věku ještě hodně daleko, přesto poznávám, že tenhle film je až zoufale pravdivý. Obzvlášť scénky spojené s ředitelováním nemocnice jsou jako vystřižiné z české politické reality: "levně nakoupit, draze prodat a otálet s placením." ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Snad jen v Čechách může jít 200 tisíc lidí na dílo sestavené ze stovky vykonstruovaných a papírem ušustěných dialogů, trochy pseudoromantické recitace pod záminkou soulože (ty verše jsou fakt tak levný) a nudy zrežírované v televizním stylu z před dvaceti let. K tomu pět hlavních ženských postav, co jen roztahuje nohy na požádání, a půlhodinka reklam na naší oblíbenou drogérii. A ti herci. Ti herci! Hnus nejotravnější. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Cudzím nedávajú informácie.“ – „Ale ja nie som cudzí.“ Mám rád štvordielnu „básnickú“ sériu (1982 - 1993). Niektoré časti sa nevydarili tak, ako ďalšie, ale spoločnými silami to niekedy viac a niekedy menej dokopali do príjemnej, poetickej a hravej atmosféry, ktorá akoby mimochodom hovorila o dosť dôležitejších veciach. Najmä o dospievaní, medziľudských vzťahoch a o tom, ako starnúci človek vníma svet okolo seba. V roku 2004 sa básnici Štěpán (Pavel Kríž) a Kendy (David Matásek) vrátili. Zasa starší a ešte o čosi viac ubitejší životom a žitím. Ale stále nachádzajúci poéziu v každodennom priemernom živote. Zas a znova sa to okolo nich len tak hemží ženami všetkých vekových a farebných kategórií, nechýba ľahká erotika. Bohužiaľ, AKO BÁSNICI NESTRÁCAJÚ NÁDEJ sa nesie v pochybnom duchu fádneho scenára, slabších dialógov, trápne zbytočných figúrok (Mareš, Sklenaříková) a hercov, ktorí nemajú čo hrať (Zedníček, Somr). V takejto konkurencii sa ustavičná prítomnosť reklamy (pivovarnícky priemysel, farmaceutika) zrazu javí byť ešte tým najmenším problémom. Napriek tomu pokladám za dôležitejšie, že tvorcovia vôbec do päťky išli a že neskackajú na mieste: hrdinovia, ktorých dôverne poznáme a máme radi, zostarli a my s nimi, zmenili sa nielen ich názory a pohľady na svet, ale aj tie naše – v takejto spoločnosti sa vždy cítim dobre (viď. o tri roky mladší ROCKY BALBOA). Naprieč snímkou sa napriek množstvu záporov nesie akási „smutná dospelosť“ – a ja ju pod 60% spadnúť nenechám s tým, že dovidenia (dúfajme) o ďalších dvadsať rokov. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Lehce nahořklé, jen místy úsměvné a doufejme, že poslední, pokračování „básníků“ trpí řídkým obsahem, který je zejména v první půli téměř k nepřežití, hustým zalidněním spoustou zcela zbytečných postav, odbytým scénářem a přemírou prázdných scén a odboček, které jsou pro příběh zcela postradatelné a soudný filmař by je ve střižně okamžitě vyházel. Sem tam se objeví vtípek, který pobaví ("Normální taxa, otec u porodu“), ale jinak působí poslední „básníci“ stejně unaveně a prázdně jako hlavní postava. A Mareš jako mladý arogantní blbec (což zřejmě ani nemusel moc hrát) vyhrožující stávkou, působil jako zajímavá paralela k aktuální „odchodové“ revoltě doktorů. ()

Mrkvič 

všechny recenze uživatele

Dušan Klein naplňuje ducha celé serie. Příběh se otírá o spoustu témat. Ty lidská jsou možná trochu nadsazená, ale ty obchodní jsou hodně aktuální. Do toho jsou nám připomenuty skoro všechny postavy ze starých dílů, a protože jsme je měli rádi, zajímá nás, co dělají po letech. Vlastně asi jedinou slabší stránkou je zrzavá Badinková, jejíž žádnou zajímavou scénu si už po pár minutách nikdy nepamatuju. Sad jen porod v výtahu, ale to ne moc její zásluhou. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (19)

  • Film se natáčel v nemocnici na Kladně. (Cucina_Rc)
  • Michaela Badinková (Veverka) musela vo filme jazdiť na kolieskových korčuliach, na ktorých v živote nestála, a preto trénovala doma na balkóne od steny k stene. (Raccoon.city)
  • Řidiče sanitky si zahrál skutečný záchranář zaměstnaný u ZSS HMP, Mgr. Michal Petrus, který byl zároveň odborným poradcem při natáčení. Při postsynchronech ho však nadaboval Jiří Kvasnička. (funhouse)

Reklama

Reklama