Režie:
Nancy MeyersScénář:
Nancy MeyersKamera:
Dean CundeyHudba:
Hans ZimmerHrají:
Cameron Diaz, Kate Winslet, Jude Law, Jack Black, Eli Wallach, Rufus Sewell, Edward Burns, Shannyn Sossamon, Nicholas Downs, Sarah Parish, John Krasinski (více)VOD (6)
Obsahy(1)
Hollywoodská režisérka filmových upoutávek Amanda touží po nepovedeném vztahu uniknout svým starostem a utéct někam hodně daleko. Stejně je na tom i londýnská novinářka Iris, která se právě dozvěděla, že se jediný muž jejího života zasnoubil s jinou. Amanda se rozhodne strávit vánoční prázdniny v pronajatém domku na anglickém venkově, Iris jí přenechá svůj dům pouze v případě, že jí Amanda na oplátku poskytne ten svůj. Plány na příjemně strávenou samotu a odpočinek se ovšem oběma opuštěným ženám jaksi zvrtnou... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (865)
V rámci romantických komedií jsou Prázdniny lehkým nadstandartem, který kromě výborného obsazení nabízí i smysluplnné intertextuální ukájení kolem filmové hudby. Kromě pochopitelného protěžování Morriconeho a H. F. Zimmera jsem se dočkal např. i milého mrknutí (přesněji šlehnutí bičem) směrem k maestru Williamsovi. To pravé ultimátno se ovšem skrývá ve scéně z videopůjčovny, kde Black náhodně vybírá filmy, brouká k nim jejich slavné melodie, připojuje drzé i pravdivé glosy a stačí se při tom dotknout nejednoho absolventa školy života. Jen by mě zajímalo, odkud se zde bere to neustálé poměřování s Láskou nebeskou. To je opravdu, ale opravdu scestné. A soundtrackáři se na tenhle film podívají povinně, protože Jacka Blacka jako filmového skladatele už nikde jinde nepoznají (pokud se tedy nechystá nějaký utajovaný spin-off nebo crossover s LSO)! :) ()
Aneb Když je i "romantická slaďárna" příliš lichotivé označení. Nezlobte se na mě, ale takovou přehlídku všudypřítomného ohavného kýče, zdlouhavých uslzených scén, ustavičných rozchodů, návratů, moudrých rad a nehumorného vtipu jsem už taaakhle dlouho neviděl. Jen jedna jediná věc mě udržela v pozornosti, a sice postava scénáristy Eliho Wallacha. A já se ptám - proč se nějaký skutečný scénárista nepodílel i na Prázdninách samotných? Protože výsledek si umím vysvětlit jenom tak, že scénář napsala Sněhurka hned poté, co probírajíc se z deliria zjistila, že jí sedm trpaslíků uteklo za Červenou karkulkou. ()
K přípravě těsta poslouží imbecilní idea o výměně domů, potažmo životů mezi dvěmi ženami, které se nikdy dříve neviděly, ale obě zrovna procházejí emočně zjitřeným obdobím (tzn. jsou lehce hysterické, mají sebevražedné sklony a zoufale potřebují chlapa). Náplň tvoří dvě známé a oblíbené herečky a dva známí a oblíbení herci, kteří dohromady nemají co hrát a pokud už něco hrají, pak nevěrohodně juvenilní dospěláky, kteří si koledují o ránu mezi oči. Výsledný produkt je třeba dozdobit hrstí filmových odkazů „pro zasvěcené“ a krapet tím navýšit intelektuální kredit. Co dostaneme? Velice pádný argument, proč omezit produkci amerických romantických komedií. Něco tak neúnosně utahaného, nevtipného, předvídatelného a bohužel i poměrně hloupého jsem již dlouho neviděl. Situace, ze které by dobrý scénárista vytřískal kvantum vtipů, totiž, že americká producentka trailerů zavítá na anglický venkov a tamější novinářka do LA, zde není prakticky vůbec zužitkována (miniepizodka s jízdou na opačné straně silnice jaro nedělá). Když po zdlouhavém prologu (vážně jsme museli poznat dřívější partnery obou dam?) začne romance, je to ta nejneoriginálnější romance pod sluncem. Každý z párů se postupně oťukává sérii užvaněných scén, které nejsou vtipné ani dobře natočené a přibližně u páté podobné „sbližovačky“ mi došla veškerá trpělivost a film jsem s obrovským sebezapřením dokoukal hlavně kvůli Eli Wallachovi. Ten hraje kdysi schopného scénáristu, kterého by Prázdniny potřebovaly jako sůl, a nynějšího vtipně senilního dědulu. Senilní je, obávám se, také Nancy Meyersová, ale bohužel senilní velmi, velmi nevtipným způsobem. Na druhou stranu stačí, aby Jack Black napodobil melodii z Ohnivých vozů a člověk má hned chuť jednu hvězdičku přidat, ale ve vší úctě k němu i ke Kate nemohu, prostě nemohu! 40% Zajímavé komentáře: novoten, Jeanne, castor, Sheldra, Sigurd ()
Prázdniny jsou o mnoho víc milé než absurdní. Zvláštní výměna domů, aut, životů a odstupů od toho, co jedna z žen nevnímá nebo bere jako samozřejmost a druhou to oslní. Chaloupka v Surrey byla moc útulná, ale kdyby tak stála v LA - v sousedství dědouška z Hollywoodu a jeho scénářů a filmových i životních doporučení - to by byla moje soukromá volba. I instruktáž Jack Blacka byla fajn, moc fajn a já jsem si - jako už tolikrát proti rozkazu, že NE - musela jít pro kapesník. ()
V momentě, kdy jedna z dcerek Jude Lawa řekla Cameron Diaz, že vypadá jako její barbie, jsem si uvědomil, že přesně tak ten film působí - jako by malá holka natočila s živými herci to, na co si hraje s panenkami. Naivní, klišovitá a zbytečně natahovaná romantická slátanina, která se s tím opravdu moc nesere nebo přijde divné jen mě, že si dvě cizí ženské každá z druhého konce světa vymění byt po krátkém potlachu přes internet, aniž by se kdy viděly? Nápad s režisérkou trajlerů, která si vlastní život představuje jako trajler byl dobrý, ale nevytěžený a celou tu linii s Kate Winslet (která mě svým výkonem mimořádně iritovala) a starým hollywoodským scénáristou bych vyhodil. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (28)
- Ve scéně, kdy Amanda (Cameron Diaz) jede v Mercedesu třídy S, je hned v několika záběrech vidět, že auto má jak na rychloměru, tak na otáčkoměru nulu. (alambert)
- Film z Arthurova (Eli Wallach) seznamu, který sleduje Iris (Kate Winslet) v televizi, je Jeho dívka Pátek (1940). (Elyssea)
- Amanda (Cameron Diaz) řídí v Surrey auto Mini-Cooper (2006), Iris (Kate Winslet) řídí v LA Lexus RX 400h. Graham (Jude Law) řídí Range Rover (2006). (Baltazzar)
Reklama