Hellraiser

Mladá žena bojující se závislostí získá prastarou krabici s puzzle, aniž by tušila, že jejím účelem je přivolat Cenobity, skupinu sadistických nadpřirozených bytostí z jiné dimenze. (mikki089)

Recenze (213)

AllShallFall

Úplná klasika hororů za poslední roky. Nějaké tajemství, mladí k tomu přijdou jak slepí k houslím a odpovědi nachází u někoho v léčebně a na internetu a poté se vydají k boji se zlem na vlastní pěst. Ohrané. K tomu bonus. Hlavní hrdinka je fetka, která prozřela, brácha buzna a všude nasraný feminismus. Pinhead je teď ženská. A nesmí samozřejmě chybět všudypřítomné jebání. Je to o ničem. ()

Lenka.Vilka

Byla jsem na vážkách, zda je dobře, že jde film svou vlastní cestou. Přeci jen, je rok 2022, a hlavní hrdinka, která si hraje na děvku, aby zachránila svého milého, né, jděte, to by bylo nevhodné, takže chápu změnu.  (Sorry, viděla jsem jenom první dva díly původní série.) Ale co jsem viděla tady, to se mi líbilo. A nakonec je dobře, že to prostě jenom "nenatočili" znovu. Měla jsem obavy, že to bude jenom přehled nechutností, ale nebyl. Od Brucknera jsem viděla zatím jenom Rytuál a tam jsem byla taky spokojená. Dobře natočené, skvělá hudba, relativně dobré obsazení. Což je můj problém. Poslední dobou mám problém, aby mi byly v hororech sympatické hlavní hrdinky... ()

překvapivě více než povedený reboot Barkerovské klasiky. Bruckner na to sice jde trošku jinak, ale už několikrát ukázal, že umí pracovat s atmosférou a i tady se mu to daří velmi dobře a to i přesto, že nejde cestou brutality a nechutností, ale volí spíš cestu určitého přesahu Hlavní hrdinka je sice krajně nesympatická a neviděl sem moc důvodů jí fandit,ale když dojde na setkání s cenobity s Pinheadkou v čele, je rázem všechno zapomenuto. Když už točit rebooty/remaky klasik, tak minimálně takhle...70% ()

darkrobyk

Nový Hellraiser je velmi příjemným překvapením. Původně mělo jít o remake režírovaný Barkerem za více peněz, nakonec zůstal hlavní motiv a příběh se posunul jinam. Nevadí. Znalci Barkera vědí, proč Matt má přítele a kněžka je androgynní. Neznalci se asi diví, což je ovšem jejich problém. Vizuálně podařené, hudba skvělá, už v začátku zahřměla temně, jak kdyby Peklo mělo vystoupit z monitoru ven. Představitelka Riley je trochu jako Julie, fakticky má ovšem blíže ke Kirsty. Postrádá však charisma a krásu A. Laurenceové. Solidním padouchem je R. Voight, opravdu nepříjemně hnusný (především povahově, byť ostré rysy v zmučené tváři byly skvělé). Kněžka se mi nakonec líbila, škoda, že neměla ještě více prostoru. A znovu opakuji, ano, to je bytost z Barkerova světa. Opevněné sídlo v sobě mělo cosi z temného gotického hradu. A i když kamera občas uhnula a zůstalo u náznaku (což vůbec tentokrát nevadilo), na rozličné gore přeci jen došlo. Propichování hrdla - efektní.  Spokojenost. ()

Bruckner síce režíruje s istotou, ale atmosféra a feeling osemdesiatkového originálu a minimálne jedného vydareného sequelu sa neopakuje. V maskách problém nie je, dokonca ani v scenári. Problém je proste v mladých hercoch, ktorí sú tak nesympatickí, že čakať na ich smrť je neznesiteľné ako reťaz v koži. Pinhead síce nastupuje až v druhej polovici, ale má dostatok priestoru sa predviesť. Cenobiti pôsobia ako by sem prišli z filmu Guilerma Del Tora, osobne by som im ale doprial vyriadiť sa v lepších lokáciách, než v minimálne využitej rodinnej pevnosti. Záverečná scéna potešila, rovnako ako aj finálne stvárnenie audiencie. Možno išlo producentom viac o lovenie nových fanúšikov medzi teenagermi, než uspokojenie starších fans a toto sedenie na dvoch stoličkách mi prišlo nie príliš šťastné. ()

• Pinhead pochází z románu „The Hellbound Heart“ od Clivea Barkera, ve kterém Pinhead nemá konkrétně určené pohlaví, přičemž i jeho vzhled je popisován jako velmi ženský. Proto pro roli byla zvolena transgender herečka Jamie Clayton. Toto je tak první film ze série Hellraiser, ve kterém se objevuje ženská Pinhead. (pornogrind)
  • Doug Bradley už nemohl pokračovat ve své ikonické roli ze zdravotních důvodů. (NinadeL)