Režie:
Henri VerneuilKamera:
Marcel GrignonHudba:
Georges DelerueHrají:
Jean-Paul Belmondo, Lino Ventura, Bernard Blier, Gert Fröbe, Henri Lambert, Andréa Parisy, Pierre Collet, Reginald Kernan, Pierre Mirat, Paul Bonifas (více)Obsahy(1)
Castigliano vede spediční společnost na samém okraji pouště v jižním Maroku. Najme nového řidiče k přepravě tajného nákladu v hodnotě 100 000 dolarů. Rocco (Jean-Paul Belmondo) se o plánu dozví a uprchne s náklaďákem i s kořistí. Castigliano nabídne nejlepšímu šoférovi své společnosti (Lino Ventura) velkou odměnu, pokud se mu podaří ukradený náklaďák získat zpět. Jeho cesta vede přes marocké pohoří Atlasu, světem, kde se nikdo neptá na víc, než potřebuje vědět. Honička začíná! (MIDO FILM)
(více)Videa (1)
Recenze (142)
Westernové schéma aplikované na francouzské šoféry náklaďáků v Maroku roku 1963. Mužně upocený film plný drsných charakterů, prachu, písku a špíny. Lino Ventura je kabrňák a "ucho" Belmondo je... Prostě klasicky výtečný Belmondo. Navíc je to famózně natočeno. Všechna čest Henrimu Verneuilovi. Kupříkladu minimalistická stíhací jízda skrze serpentýny je nasnímaná (nejen) na rok 1964 přímo neskutečně. Bez sebemenších problému by i dnes byla ozdobou jakéhokoli snímku. Nemluvě o hudbě. Takže zapněte si větrák, pusťte klimošku naplno a vydejte se spolu s touto drsnou "rošťáckou" cháskou do výhně a dusna marocké pouště. A třeba, ale opravdu jenom třeba, na vás na konci bude čekat těch stotisíc dolarů. ()
Je to černobílý film z r.1964. V něčem mi připomínal "Mzdu strachu" s Yvesem MONTANEM. Měl správný náboj napětí, ale málo "tvrdých scén". Vzhledem k tomu, že si film osobuje právo (komedie), tak zrejmě režisér VERNEUIL záměrně tvrdší pojetí vynechal. Velmi mě zaujal Bernard BLIER (zahrál nezapomenutelného komisaře v "Bídnicích s Jeanem GABINEM). Zde ovšem působil spíše jako komik. To je ukázka jak všestranný to byl herec a že dostával celkem málo příležitostí ve francouzském filmu. BELMONDO je svůj, má svůj styl hraní a léty se pořád jenom zlepšoval. Totéž Lino VENTURA. Nedořešena ovšem zůstala postava Steinera, takže nevím, proč vůbec byla do filmu zakomponována. ()
Tento film je trochu jako roksový bonbon. Když máte chuť na sladké a nic jiného není v dosahu, udělá velkou radost. Ventura s Belmondem se potkali před kamerou již ve Velkém risku. 100.000 dolarů na slunci mě určitě bavilo víc, než Velký risk. Nepopiratelnou zásluhu na tom, krom ústřední dvojice, má i tradičně perfektní Bernard Blier. ()
Z tohoto filmu stojí na vyzdvižení jen málo momentů: honička v horách (kamera), hudba a herecký projev především Ventury (Belmondo má spoustu lepších kousků). Také na mě dýchla pouštní atmosféra - tak nějak nevědomky jsem si při sledování pustil větrák (23.11.). Zápletka však nic moc, příběh nic moc, rozuzlení teda jako příjemnější (mnou nečekané). Nicméně jsem se ale nepříjemně dlouho nudil -> slabé tři. Nenaděláš nic... ()
Verneuil nám v Sto tisíc dolároch ukazuje starú pravdu, že rozdiely medzi mužmi a ženami sú neprekonateľné. To starému kamarátovi nejako ublížite, chvíľu ste na nože, ale potom si pár vylepíte a je dobre. Ale buďte menej milý k žene a ona vám to vráti aj s úrokmi. A možno je z morálneho hľadiska aj v práve. Hustá, respektíve horúca atmosféra Sahary, kde cítite ten pach vytekajúceho oleja a rozbolí vás z toho hlava. Postavy sú tu skôr záporné (zdemolovanie podniku), hold miesto si vyžaduje drsňákov. Tí Belmondovi a Venturovi išli vždy parádne. Takže odporúčam všetkým ich fanúšikom a ešte fanúšikom jednej starej klasiky, Mzdy strachu. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (11)
- Původně měl mít film název „60 000 dolarů na slunci“ – „60 000 dollars au soleil“. (ČSFD)
- Ve Francii film vidělo 3 436 161 diváků. Stal se druhým nejnavštěvovanějším filmem roku 1964, hned po Muži z Ria, který měl premiéru o tři měsíce dříve. (Pierre)
- Záměrem Henriho Verneuila bylo vytvořit ojedinělý western, kde místo koní budou jezdit obrovské nákladní vozy a který se nebude odehrávat v Západní Americe, ale v Severní Africe. (Pierre)
Reklama