Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Linda a Vanda jsou pohledné třicítky, nerozlučné kamarádky a taky spolumajitelky malého knihkupectví v centru města. Linda je rozvedená, vzdělaná, praktická, má malou dceru a pocit zodpovědnosti. Ten naopak chybí Vandě, svobodné, veselé, nezávislé krásce, která sice muže přitahuje jako magnet, ale její živelnosti žádný nestačí. A tak hledá toho pravého. Aktivně. V obchodě s nimi pracuje Edo, který taky touží po lásce na věky věků, ale jako plachý, citlivý a introvertní gay to má těžké. Životy téhle trojice nakonec stejně zamotá několik mužů. Lindě charismatický developer Jakub, který není tím, kým se zdá být. Vandě bývalý profesor z vysoké školy Aladar, jehož je ochotná si vzít, "protože ji má rád". A Edo se už zase přizpůsobuje dalšímu příteli, Leovi... Nakonec ale všechno dopadne úplně jinak, než všichni čekali... (Bioscop)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (450)

honajz 

všechny recenze uživatele

Červená knihovna podle jakéhokoliv povrchního a bulvárního časopisu pro ženy. Své publikum si to asi najde, ale nejsem žena, které je v podstatě jedno, s kým spí, přijde někdo jiný. Postavy se podle mne chovají tak strašně přehnaně vtipně, až to vtipné není, spíše trapné a afektované. O postavě, kterou hraje Issová, vlastně nic nevíme, to, že Martin je do ní zamilovaný a ona do něho, není z ničeho znát, prostě se o tom mluví, a on pak po rozchodu s panovačnou ženou přinese jednou kytky a hned je z toho sex... Kde si uhnala Linda malou dcerku, to vlastně taky nevíme a myslím, že tam nikde není řečeno, co se stalo s tím pravým otcem. Doktor je takový vysněný fantasy muž - příjemně šedovlasý, starostlivý, pečlivý, na nic se neptá, nic ho nezajímá, nemá vlastní osobnost, je zde cele jen pro ženu a její děti. V reálu by byl maximálně "dobrý přítel", protože takoví hodní manžové ženy brzy znudí. A Vanda je nám prezentovaná jako trochu naivní vamp, ale přitom po ní chlapi nejdou, jen obstarožní profesor? Samé stereotypy, ve všem, včetně toho homosexuálního vztahu. Ale jinak super, reklama do filmu se prodala, tvůrci si udělali výlety do Tater a do Itálie, všichni žijí ve značkových kuchyních a velkých bytech (fakt bych chtěl vidět, jak si na to vyděláte v knihkupectví, fakt), prostě pohádka, rozvlekle podaná a vlastně v mnoha ohledech nedovysvětlená. Jo, a proč jsou tu angažovaní a velmi podivně předabovaní polští herci? ()

somnar 

všechny recenze uživatele

Film, který napsaly dvě ženy a režírovala ho žena, ale celá girl power spočívá v tom, že se s hlavníma postavama (ženama) manipuluje přesně jako v Teorii tygra nebo v Bezva ženský na krku. Takže těm blběnám může chlap nasrat na hlavu, ale ony stejně pokorně přilezou, a to i po znásilnění, které je ve stylu Padesátky a Strašidel pojato humorně. Sázení na stereotypy je o to zvláštnější, že film chce být jakýmsi českým Sexem ve městě, v němž si ženy užívají, mají nevázaný sex a píšou knihy o sexu. Humorný je ale i relikt devadesátek, tedy vykroucený gay jako zdroj srandy, kterýho ale nehraje Lumír Olšovský, takže vlastne progres. Když se tam dlouho nic neděje, tak Klára Issová upadne na šteklích do rybníka, nebo má Táňa Pauhofová sexuální scénu, v čemž po Lídě Baarový "exceluje". Celý to vypadá jako zfilmovanej katalog Asko nábytek s moneyshotama Prahy a Tater aka měli jsme drona. Na premiéře byl Robert Rosenberg. 3/10 Prázdnin v Provence. ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Zopár komentátorov píše, že toto je film pre ženy. A tak som ohodnotil film na základe ich názorov naň. Tu sú. Prvá: "Blbosť, nedopozerala som to". Druhá: "Jéžiš, hrozná pičovina." Tretia: "Mne sa to celkom páčilo." Štvrtá: "Nepáčilo sa mi to. Hlavné postavy ma totálne štvali." Piata: "Nevidela som." Priemer: 0+0+80+20 +?/ 5 = 20% = jedna *. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Chyba v názvu, kam by v češtině patřila čárka, kupodivu není jen opomenutím, ale vychází ze slovenštiny, kde stejnojmenný román Evy Urbaníkové (jenž se stal předlohou filmu) vyšel poprvé. Jsem proto mimořádně ochoten česko-slovenskému štábu toto zaváhání odpustit, protože si nedělám iluze, že by ji někdo zaregistroval. Tahle pitominka se nejvíc podobá sérii o Bridget Jonesové. Hrdinky nejsou jako obvykle unylé a nudné, jsou to spíše ženy aktivně se snažící mít osud ve vlastních rukou. I když se jim to dost často nedaří, je vidět snaha daleko více zapojovat humor, přičemž nejvíce "hláškují" právě ony. A rozhodně nejsou bez chyb - je velice sympatické, že v současnosti, kdy si ve filmech nedovolí zapálit cigaretu už skoro nikdo (a když už, tak jen v retro snímcích), se tady připaluje pomalu jedno cigárko od druhého. Jako každý film, který je vyprávěn z ženského pohledu, i Všechno nebo nic sklouzává do schématu "normální ženy (včetně gaye) vs. více či méně divní chlapi". K tomu i režisérkou je žena, příběh napsala také žena - je jasné, že mužské pokolení se tu opravdu nešetří. Kromě druhého Mirka Dušína lékaře jsou všechny mužské figury idioti. Nejvíc to samozřejmě schytá Jakub, chladný suverén a padouch, postava jako vystřižená z jakéhokoli jiného romantického filmu. Film je zkrátka genderově hodně ženský. Z toho vychází i humor, založený jen na tom, že ženy stírají nebo alespoň komentují muže. Na tom by nebylo nic špatného, jen se to ne vždy podaří. Postavy ke všemu často sklouzávají k sebeparodii, ať už to je Edo, jehož špičkování s Leem sklouzne k schematickým stereotypům "gay jako komická figura", nebo Vanda. Ta by měla být krásná, uhrančivá, sexuálně poživačná, hraje ji aleKlára Issová, jež spíše než femme fatale působí jako pubertální diblík. Ještěže je ve filmu Táňa Pauhofová, která prakticky nesleze z placu, což je dobře, protože se na ni kouká opravdu krásně. Průser je scénář. Je na něm až příliš vidět, že ho psala autorka předlohy - chtěla obsáhnout všechny motivy z knihy, jak se spisovatelům občas stává. A přitom škrty by filmu jenom prospěly. V zásadě úplně zbytečná je celá Lindina "spisovatelská" linie odkazující na Urbaníkovou samotnou, nebo fakt, že děj se snaží obsáhnout dva roky v životech hrdinů, takže nutně sklouzává k¨roztříštěnosti: některé postavy vstoupí, představí se a bez vysvětlení zmizí. A mimochodem, opravdu v Česku nemáme jiné hlasy než Michala Dlouhého a Jiřího Dvořáka? Jasně, patří k nejlepším a nejcharismatičtějším, zároveň jsou snadno rozpoznatelné a přiřaditelné skutečným tvářím. U televizního dabingu zahraničního filmu v pohodě, ale v českém snímku to strašně ruší. Navíc Dvořák i Dlouhý ve studiu četli své repliky napsané dokonale spisovnou češtinou, která pocit nerealistické rušivosti zvyšovala... ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelné především je, že producenti dovolí režisérovi něco takového zmatlat. Režisérka má všecky trumfy v ruce a natočí tureckou telenovelu. Několik světlých momentů tam je, ale vždycky dokonale zabitých následující scénou. Ti Poláci co tam hráli ty mluvící hlavy, to nelze ani komentovat. Nejlepší byl Petr Vaněk. Ostatní se snažili alespoň nemít z ostudy kabát. Nechápu proč se to takhle točí...50% ()

Galerie (99)

Zajímavosti (31)

  • Úplne prvý scenár na film obsahoval dvakrát viac obrazov a scén, ako sa napokon reálne nakrútilo. Eva Urbaníková (autorka predlohy) s režisérkou Martou Ferencovou museli scenár odložiť na tri mesiace, aby sa k nemu dokázali vrátiť s červeným perom, ktorým vo veľkom škrtali. Jeden z oslovených dramaturgov dokonca autorke poradil, aby sa Vanda (Klára Issová) s Lindou (Tatiana Pauhofová) vo filme pohádali a dostali do konfliktu, aby bolo napätie. To ale Evita odmietla s tým, že tieto dve sú nerozlučné v dobrom aj v zlom. (monalisa69)
  • Celková príprava snímky trvala štyri a pol roka, počas ktorej sa stalo asi 150 komplikácií. V decembri 2015 dokonca hrozilo, že ju kvôli nedostatku financií nedotočia. Samotné filmovanie trvalo dva roky a prebiehalo etapovo, pričom hlavným miestom natáčania bola Praha. Náklady predstavovali zhruba 1,3 milióna eur. (Sufferer)
  • Keď bolo treba obsadiť tie najmenšie role, pomohli kamaráti. Pôrodníka Lindy (Tatiana Pauhofová) hral pán Roman Polák, riaditeľ činohry SND, teda herečkin kolega a šéf z divadla. Sestričku pri bábätkách si zahrala sestra režisérky Marty Ferencovej, ktorá sa prišla pozrieť na nakrúcanie. Chlapa vo vírivke v saunovom svete hral asistent réžie. V kníhkupectve si zákazníčku, ktorú Vanda (Klára Issová) vyhadzuje, keď tam vtrhne Jakub (Michal Zebrowski), zahrala režisérkina ekonómka. A zahral si aj veľmi obľúbený, vždy veselý člen štábu, Andrzej, osobný kaderník Michala Zebrowského. V zábere z Talianska pri fontáne, začína kamera na ňom, ako si nesie kávu. Tiež je známe, že v Tatrách na recepcii si zahrala aj samotná režisérka so svojim partnerom Pawlom, ale táto scéna bola z finálneho strihu nakoniec odstránená. (monalisa69)

Reklama

Reklama