Bright

V Los Angeles vládne napětí mezi druhy. Lidský policajt a jeho orcký parťák narazí na věcičku s velkou mocí a zapletou se do prorokované války o území. (Netflix)

Videa (7)

Recenze (528)

kingik

Příjemně kreativní nářez. David Ayer svým filmem způsobil revoluci. Nemám na mysli, že je jeho film kontroverzně přijímán, jsou na něj smíšené recenze, jde o to, že budoucnost vysokorozpočtových filmů je stream platformě nakloněna, prostě Bright. Představte si, že by se do budoucna takových filmů, co mají atributy blockbusteru, točilo víc, a nemuselo by se na ně chodit do kina. Do kin by šly jen primitivní humusárny typu Rats Raws: Odchod Hnědáje, které Pizdney ještě víc jebe. Tohle mělo náboj, originální propojení a kvalitu před kamerou i za kamerou. Superhvězda Will Smith a technicky zručný režisér David Ayer. Většina jeho filmů je technicky na patřičné výši, jeho vyprávěcí styl zaostává. Zde ne, vše značně kompaktní, nápadité i lehce krvavé, ovšem nutno dodat, že v závěru to přece jen vázlo, hlavně se neodbouraly nadbytečné patogenní výjevy, tedy patetické úseky, které se v závěru nahromadily. Noomi Rapace je zloduška, která z paměti nevymizí, Will Smith a ork Joel Edgerton, je k nepoznání namaskován, tvoří prima dvojku, Lucy Fry má nemalý prostor. A vše má švih, sofistikovanost, fantasy kodex, akční balanc i pár filosofických vsuvek se najde. A samozřejmě vše rámcuje rasistický podtext. Ayer se vyřádil, mnohem přesvědčivěji než u filmů určených do kina. Jen chci věřit, že snad nenapadne Kathryn Bigelow udělat na film variaci, Detroit White, kde obsadí Daniela Hůlku. Tenhle film je především o přetahované o Magickou Hůlku. Její neumětelství ať spláchne nulový zájem o její filmy. A vyjděme vstříc inteligentní blockbustrové tvorbě, která (mně osobně) citelně chybí na filmové tržnici. 9/10 ()

Eawy

Nie som si úplne istá kam tento film smeroval. Je pravda, že sa jednalo o niečo v čom si nedokážem predstaviť nikoho iného ako Willa Smitha v hlavnej úlohe. Podarilo sa dokonca pripraviť svet, v ktorom zapadnú všetky čarodejné rasy a vy to nakoniec vôbec nevnímate, čo bolo myslím i cieľom filmu. Avšak zdá sa mi príliš dlhý. Hlavní hrdinovia sa krútia v kruhu, niekam prídu, veľa ľudí zomrie, idú zas inam. Ak dobre počítam, stalo sa to viac ako tri krát, tak už to začne trošku liezť na nervy. Ten scenár je, nuž, tiež akosi otrepaný, veľa nadávok, ktoré by niekedy pôsobili efektne, ale v tom množstve sa to stratí. Mnoho situácii, ktoré mali byť trápne, sú aj trápne, ale opäť je ich v príbehu priveľa a preto začnú nudiť. Na druhú stranu, samotná akcia i nápad stojí za to, nemusíte pri príbehu príliš premýšľať. Zaujíma ma, či sa chystá aj iná časť, lebo veľa vecí vysvetlených nebolo. Nemusí to byť v rovnakom čase, ani s rovnakými postavami. Myslím, že prostredie, ktoré sa tvorcom podarilo vytvoriť je veľmi zaujímavé a zaslúži si hlbší prieskum. Dobrý Soundtrack. 60% ()

Spiker01

Dá se říct, že na Bright jsem se těšil celý rok. Nikdo filmu neodpáře, že je to nejdražší a nejambicióznější filmový projekt Netflixu a jak si mě jinak líp získat než angažmá Davida Ayera a Willa Smithe...Noo, jenže výsledek, dlážděný vesměs nespokojenými prvními ohlasy, mě prostě nedokázal úplně strhnout a to bych přitom na Ayera přísahal. Balancoval jsem mezi 3-4*, ale výš jít prostě nemohu. Fantasy svět naroubovaný na všední Los Angeles sice víceméně funguje poměrně neokoukaně a už od prvního traileru to celé působilo poměrně originálně, ale mně to prostě přišlo divné a nekorespondující v celkovém hledisku. Přitom má můj oblíbený rejža od začátku dobře našlápnuto, stejně jako loni u Suicide Squad hned na úvod začne film na pozadí chytlavého songu (což na mě prostě funguje vždycky a končí stejně tak) a objeví se motherfucker Smith a všem ukáže jakej je borec...jenže je to s ním k nevydržení, tak jako parťáka nafasuje hnusnýho orka, kterýho nemá vůbec nikdo rád. A dokonce po nich jde Noomi Rapace, která mě nedávno tak potěšila v 7mi životech, ale tady je to víceméně jen karikatura. Všecko prostě funguje jen na půl plynu, ani ta akce není strhující a Smithovy hlášky taky tentokrát patří do nižší ligy. Ale tu dvojku si v budoucnu také dám, potenciál tam je. PS : Édgar Ramírez vypadá fakt komicky, nemůžu si pomoci. ()

DaViD´82

Blbé jak pučtok, postavy ploché, mytologie nechtěně směšná a rozhodně ani náznakem nevytvářející základy pro zajímavý a fungující svět. Přeplácaný mišmašový brak nad kterým by i pejsek s kočičkou ohrnovali čenichy. Jenže zároveň to záhy nabere zběsilé tempo, jde se z jedné akce do druhé a vůbec je to solidní přímočaré výbušné nablblé béčko jak se patří. ()

Fr

„JEN „JASNÝ“ MŮŽE OVLÁDAT MOC HŮLKY“… /// Zajímavě poskládanej fantasy svět. Normální, ale díky rasový odlišnosti a často nesnášenlivosti jednotlivejch druhů, vlastně jinej. (I když – vemte náš svět a zkuste si místo Orka Jakobyho dosadit Romáka Lakatoše.) Navíc je v něm dostatek magie na to, aby udělala trochu vzrůša. Akce není nic převratnýho, prostě to jen „pucá“ a bouchá. A i když často stačí, aby Ayer vykrádal svoji Patrolu, má to svoje kouzlo – navíc i dobrý hlášky. Ano, tahle pohádka klidně mohla běžet v kině. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zajímá mě integrace nepřizpůsobivejch do společnosti. 2.) Baví mě, když se všechno točí kolem klacku (i Noomi Rapace). 3.) Thx za titule „Sarinka.luc a czmimi“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ** NAPĚTÍ ne ()

Zajímavosti (12)

• I když to kvůli právům není oficiálně přiznané, svět filmu je inspirovaný světem „Shadowrunu“ (původně stolní RPG hra, později svět počítačové hry, deskových her a několika knižních sérií). (sirien)
  • Pistole používaná Darylem Wardem (Will Smith) byla glock 19. Brokovnice použitá ve filmu byla Remnington 870. Další zbraně použité ve filmu byly útočná puška M4, AK 47, brokovnice UTAS a revolver S&W Magnum 500. (K98)
  • V jedné scéně nasedne Ward (Will Smith) a Jakoby (Joel Edgerton) do auta a Jakoby pustí rádio - začne hrát skladba „Hammer Smashed Face“ od legendární deathmetalové kapely Cannibal Corpse. Ward se ušklíbne a chce rádio vypnout, Jakoby na to reaguje vtípkem, že je to „nejlepší milostná píseň“. (Lukoboss)