Reklama

Reklama

Susan Morrow (Amy Adams) má všechno, po čem vždy toužila, a přesto se ocitla v životní pasti. Kurátorka galerie moderního umění se snaží svou vnitřní prázdnotu zaplňovat vystavováním šokujících exponátů a po nocích bdí v prázdné zlaté kleci v luxusním domě v L. A., ze kterého asi i před ní nápadně často utíká její partner. Rukopis románu Noční zvířata, který napsal její bývalý manžel Edward (Jake Gyllenhaal) by mohl být dokonalým lékem na nespavost. Kdyby nebyl jeho příběh tak zneklidňující... Jeho hlavním hrdinou je Tony (také Jake Gyllenhaal). Spokojený chlap ve středním věku vezme ženu a dospívající dceru na rodinnou dovolenou do Nového Mexika, kterou však přetne náhodné noční setkání s trojicí násilníků na opuštěné texaské dálnici. Tony nemá proti přesile sebemenší šanci a nedokáže tak zabránit únosu svých blízkých. Další den se s pomocí cynického detektiva (Michael Shannon) vydává po stopách zločinců, ale šance na záchranu ženy a dcery je, zdá se, mizivá. Daleko od tohoto dramatu, ve spícím L. A., si čím dál vyděšenější Susan při jeho čtení uvědomuje, že krutý text je paralelou k jejímu vztahu s bývalým mužem. Že je neobvyklou pomstou za to, jak strašně mu kdysi ublížila. (Cinemart)

(více)

Videa (13)

Trailer 1

Recenze (713)

POMO 

všechny recenze uživatele

"Bav sa absurdnosťou našich životov. Bolia oveľa menej než skutočný svet." Takto nejako to zamýšľal Refn. A nepodarilo sa. Silný príbeh zrady a pomsty, vyhýbajúci sa priamočiarym diváckym emóciám, no napriek tomu pohlcujúci a zdrcujúci. Kontrast dokonale zladených kriviek bezpečného, ale chladného prostredia losangelskej high-society s nevyspitateľnosťou zaprášenej texaskej púšte plnej bezmoci. Kolízia prázdnoty konzumného sveta s najzásadnejšími životnými hodnotami. Oľutovanie dávnych nesprávnych rozhodnutí. Ukáže nám film vôbec postavu, o ktorej to je najviac, a ktorej nám je tak ľúto? Tríznivá to otázka, pretrvávajúca až do záverečnej scény. Americké akademické umenie, oživené najväčším hereckým potešením. A soundtrackom ako od Bernarda Herrmanna. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Tři paralelní osy: přítomnost, minulost, fikce. Ve všech vystupují stejní hrdinové, což hrdinku vede k úvahám, nakolik má smyšlený příběh odrážet její vlastní život. Úvodní psychologická část z texaského middle of nowhere byla úchvatná, vezmu-li nicméně v úvahu, že se po příchodu Michaela Shannona na scénu celá knižní osa přeměnila na předvídatelné klišé, zatímco reálná osa začala pro změnu stagnovat a vlastně k žádnému rozuzlení nedospěla, na víc než tři hvězdy to v tomto případě fakt nevidím. ()

Reklama

Spiker01 

všechny recenze uživatele

V době premiéry jsem zaznamenal, že úvodní sekvence oslavuje ženskou krásu. Nuže, do jisté míry je to pravda a celkem mě to hned ze začátku hezky nakoplo mezi nohy. Následně přijde na scénu jako vždy fantastická Amy Adams, které člověk věří naprosto všechno co řekne a rozhodně se jedná o jednu z nejlepších hereček současnosti...a to to není tak dávno, co jsem jí moc nemusel. Rád bych se zde věnoval třeba příběhu, (ne)citlivému uchopení jednotlivých postav a jejich nešťastných příhod, ovšem u tohodle snímku platí jako nikdy jindy, že tenhle film se chová tak, jaký je ve skutečnosti režisér. Tom Ford je skutečně zajímavá osobnost, i z toho mála co o něm vím a co jsem o něm četl jsem doznal, že jeho cit pro umění je z Nocturnal Animals cítit každým coulem. Single mana jsem neviděl a asi ještě v nějaké blízké budoucnosti neuvidím, ale další Fordovo (filmový) projekt rozhodně budu sledovat. Jedni jeho nekompromisní způsob vyprávění neustojí, ti druzí si budou jako já užívat každou minutu pečlivě vypulírovaného příběhu, která ani v závěru nedá přímočaré odpovědi a leccos si divák musí domyslet. Ta hořká pachuť při naskočení titulků k tomu jednoduše vybízí. Pro Amy loni po Arrivalu už druhý takto zajímavý projekt, ta dáma musí mít skvělého agenta, jo a mistr Jake tuplem! ... 9/10 ()

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Všichni říkají, že je to chladné, nevím v čem. Je to strhující thriller/drama, který ovšem svou komplikovanou strukturu ne zcela obhajuje v konečné pointě. Děj v Texasu je čistý, vrcholně napínavý, samozřejmě je to spíš žánrovka, ale to mě vůbec nevadilo. Ve spojení s reálným dějem v L.A. občas funguje, občas je to s otazníkem. Motivace postav v reálném světě je možná trochu zvláštní a těžko pochopitelná, stejně jako fakt, že by měla mít kniha Noční zvířata takový vliv na hlavní postavu. Tyto otazníky ale vyplynou na povrch až kvůli konci, který je sice působivý v tom, jak je otevřený a nevysvětlující, ale zároveň tím vyplouvá na povrch pochybnost, zda je to úplně dobře promyšlené. Zásadním kladným bodem je pro mě hudba Abela Korzeniowkiho, která si bere za vzor postupy Bernarda Herrmanna (Vertigo) potažmo Jerryho Goldsmithe (Základní instinkt), a je naprosto skvělá. Nejlepší hudba roku 2016. ()

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Páčilo sa mi to! A dosť! Niektoré scény boli natoľko napínavé, emotívne a celkovo skutočne perfektne natočené, že som sa na pár krátkych chvíľ nachádzal vo filmovom nebi. No bohužiaľ prichádza povestné ale. ALE, snímku chýbala nejaká vyváženosť v striedaní reality a knižného príbehu, pretože som sa miestami nemohol ubrániť pocitu, že tvorcovia skáču od jedného k druhému príliš neuvážene a tým uberajú diváka o plnohodnotný zážitok. Malá výtka by ešte smerovala k literárnej časti story, v ktorej sa ku koncu (a nielen ku koncu) chovajú niektoré postavy nie zrovna príliš racionálne. No keď sa tak nad tým zamyslím, nikde nebolo vyslovene povedané, že sa Edward vo svojom písaní zlepšil a preto ani jeho knižka možno nie je práve dokonalá. A ak práve z toho dôvodu nechal režisér zámerne konať knižné postavy tak ako konali, potom je ozajstný génius. It was not perfect, but it was deep. ()

Galerie (123)

Zajímavosti (12)

  • Film byl natočen v Los Angeles v Kalifornii. (rafix)
  • V domě Susan Morrow (Amy Adams) najdeme mnoho zajímavých uměleckých děl – hned na chodbě visí fotografie „Desert Fire #153 (Man with Rifle)“ z roku 1984, jejímž autorem je Richard Misrach. V jídelní části visí obraz od Sterling Ruby, v obyvacím pokoji malba „Untitled (Elegy)“ od Roberta Motherwella z let 1950–1956, stojí zde socha Aarona Curryho „Untitled“ (2011) a můžeme tu vidět i „Shadow“, dílo Andyho Warhola z roku 1980. V ložnici se nachází socha „23 Snowflakes“ (1956), jejímž autorem je Alexander Calder a malba Marka Bradforda „Untitled“ (2015). Před domem stojí u bazénu „Balloon Dog“ (1994–2000), Jeff Koons. V Susanině kanceláři v galerii pak visí obraz „Nude in Convex Mirror“ od Johna Currina z roku 2015. (J.F.B.)

Související novinky

TOP filmy 2016 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP filmy 2016 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2016

Výběr tří nejlepších filmů roku dle jednotlivých TOP uživatelů ČSFD.cz je každoročně oblíbeným čtením. Adepti měli za úkol vybrat tři pro ně nejlepší filmy, uvedené v roce 2016 do českých nebo… (více)

Reklama

Reklama