Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (3 516)

plakát

Návrat (1945) 

Poměrně kompaktní a sevřený historický dokument s několika silnými (nebo prostě obrazově/kompozičně působivými) záběry.. Jako svědectví událostí své doby je to hodnotné.. nic víc, nic míň.

plakát

Šógun (2024) (seriál) 

Má to potenciál a své momenty, ale jako celek je to prostě jen další kýčovitě romantizující omalovánka o ušlechtilém orientu od zápaďáků pro zápaďáky. Dlouho jsem čekal co z toho vyleze, jestli ten seriál najde nějaký vlastní face, nějakou osobitou strukturu či nádech syrovosti (a párkrát to už vypadalo slibně), ale celé to vyústilo akorát v nesnesitelně břečkoidní poslední díl po kterém už nějakou další sérii určitě vidět nepotřebuju.

plakát

Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024) 

4,5 Budu zase jednou v absolutní opozici k většinovému názoru, ale za mě je Furiosa minimálně o level lepší film než Fury Road. Tam kde byla Fury Road prakticky jen jednou úmorně dlouhou a ubíjející a jaksi pozérskou (nebo spíše onanistickou) akční jízdou s plochými postavami, tam je Furiosa poutavě tragickým (jakkoliv klasickým) příběhem s hlavou a patou. Jednotlivé charaktery jsou poměrně vrstevnaté a jejich vzájemné vztahy mají dynamiku i chemii. Když dojde na akci, tak se většinou hraje o něco na čem divákovi záleží (což mi třeba u FR bylo úplně šumák). Samotná Furiosa, narozdíl od Maxe, příběh sune kupředu. Hromadou nápadů a drobnými detaily to dává celému tomu světu mnohem jasnější kontury.. Prostě, Fury Road jsem se zájmem prozíval, Furiosu jsem s nadšením hltal.

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

3,5.. Po metronomicky přesné první části přišlo očekávané vyvrcholení, které mé nadšení prudce schladilo i když je to ve výsledku vlastně fajn film. Bohužel, Villeneuve se naprosto bezdůvodně odklání od předlohy, klíčové motivy knihy splachuje do hajzlu a zbytečně si vymýšlí nějaké své "zlepšováky". Vůbec by ty změny nevadily, kdyby to fungovalo a drželo těžiště knihy, ale Villneuve ani Spaihts prostě nejsou geniální Herbert a podle toho to bohužel vypadá... Zklamání roku na které se ale pořád docela dobře kouká.

plakát

Modrooký samuraj (2023) (seriál) 

Rozhodně je to vizuálně hezké, v jednotlivostech nápadité a celkově jaksi chytlavé, ale zároveň je to až příliš postmoderní, roztěkané a příliš mnoho věcí v ději tam nedává smysl (jakože ani v rámci  manýristické stylizace toho světa).. Chtěl bych tomu bezmezně fandit, ale nějak mě to nepřesvědčilo. Především poslední díl je naivně křečovitý a bolavě přiblblý.

plakát

Wrong (2012) 

Geniální.. V rámci Dupieuxe spíše průměr a standard, ale jeho průměr a standard je pořád vrchol autorské, imaginativní a osvobodivé filmařiny.

plakát

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024) 

Zatvrzelý adolescent v mužském těle nám zase servíruje infantilní řetězec badass momentů naroubovaných na příběh tak pitomej, že by se dal krájet... OK. Má to být brak, je to brak.. férovka.

plakát

Fallout (2024) (seriál) 

Velká paráda.. Ty hry tam jsou, ale namísto strohé, otrocké adaptace to je osobitým způsobem svěží a lehké.

plakát

Občanská válka (2024) 

Je to překvapivě dobrej film a já si tímto sypu popel na hlavu jak jsem podle traileru soudil, že to bude nejspíš volovina. Není. Vše co mi v traileru nesedělo má ve filmu jiný kontext a vyznění. I ta Kirsten Dunst, kterou spíš nemusím a kterou Garland vytáhnul z toho hereckého zapomnění, tady se svým důstojně nevybotoxovaným obličejem parádně seděla. Má to super kameru co umí dramatické celky i artové hry s hloubkou ostrosti. Má to luxusní zvuk (kdy třeba střelba zní reálně nekompromisně) a atmosférickej soundtrack. Je to sympaticky apolitické (není z toho cítit nějaká agenda a není tam vyloženě dobrá a zlá strana). Herecky je to koncert (a speciálně pro Cailee začínám mít slabost). Režijně vyvážené a pevné. Má to uvěřitelnou psychologii.. Navíc je to celé namotané na motiv humanistické/reportážní/válečné fotografie, což je pro fotofetišistu prostě lahoda (exhibuje tam jak Sony α7 s Leica sklem, tak třeba i Nikon FE2, Cailee tam vyvolává filmy v uprchlickém táboře.. no prostě žůžo-labůžo).. Jedinou výtku bych měl k tomu, že jak je to celou dobu poměrně syrové a realistické, tak je tam pár okamžiků kdy se tahle realističnost nabourá nějakým filmovo-klišoidním postupem. Blbě se to vysvětluje bez spoilerů, ale konkrétně řešení situace vojáka s červenými brýlemi prostě působí zbytečně lenivě. Nebýt těchto drobností, klidně bych šel i na plnou palbu.. Koho nezajímá fotografie, nechť si z mého hodnocení půl až jednu hvězdu odečte.