Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Bohatá modelka Bibiane (Marie-Josée Croze) zpochybňuje po traumatickém potratu svůj zdánlivě dokonalý život. Její podnikání v rodinné síti butiků končí fiaskem a navíc jedné noci z nepozornosti přejede člověka. Druhý den ráno se dozvídá o muži, který zemřel po srážce s autem. Sužována pocitem viny se zúčastní jeho pohřbu. Tam se seznámí s pozůstalým synem Evianem (Jean-Nicolas Verreault) a naváže s ním milostný poměr. Bojí se mu však prozradit své temné tajemství… Existenciální příběh plný paradoxů, v němž mají místo mystické, symbolické, komické i romantické scény, má nezvyklého kolektivního vypravěče: norské ryby určené do kanadských restaurací. (Cinemax)

(více)

Recenze (64)

Radiq odpad!

všechny recenze uživatele

Co jako furt ty ryby všude? Ne že bych od Villeneuveho čekal stejně kvalitní film jak jeho hollywoodské vysokorozpočtové spektákly, ale čekal jsem alespoň dobrej film. Nedočkal jsem se ho. Nakonec jediné zajímavé na tom byla zase ryba - ta, která to vyprávěla. Její zjevení hned na začátku slibovalo nějakou nevšední ujetost, ale nakonec mi rybí smysl úplně unikl. Také ten příběh byl poměrně plochý, tralala, blablabla, prostě mě to vůbec neoslovilo. Navíc francouzštinu moc nemusím, obzvlášť ve vážném tónu. Film může být zábavný nebo umělecký nebo obojí, ale tohle není ani jedno. Bohužel velké zklamání a nuda. A samozřejmě jsem se nedozvěděl, co je to Maelström a proč se to tak jmenuje... ()

Caminzind 

všechny recenze uživatele

Ten, kdo zabil, bude zabit. Já nevím, kde na tak hlubokou myšlenku autor přišel, ale krom nějaké umělé ad hoc symboliky je tu jen standardní propletenec náhod a drama o zodpovědnosti, vině a tak. Existenciální je ale už moc silný výraz. BTW, jsem rád, že jsem ten film konečně dokoukal. Ležel mi tu více než rok. ()

Reklama

emma53 

všechny recenze uživatele

Po Požárech a Polytechnice nemohu jít výš i kdybych chtěla. Tudíž souhlasím s uživatelkou kareen, která souhlasí s uživatelem Jherhawem. Denisovi se tentokrát opravdu nepodařilo vytvořit takovou atmosféru a ponor do zraněné duše, abych k Bibiane cítila empatii a když už, tak jsem jí cítila skoro víc k synovi zemřelého. Velká škoda. ()

bassator 

všechny recenze uživatele

46th KVIFF 2011 - TRIBUTE TO DENIS VILLENEUVE - Pocta Denisi Villeneuvovi (Maelström / MAELSTRÖM / Maelström) - Až na toho opravdu bizardního vypravěče, který mi fakt nesedl, další z opravdu skvělých a úžasně věrohodně zahraných filmů tohoto skvělého režiséra... Jak zde ukázal nešťastného, deprimováného člověka bylo až děsivé... - 31. 5. 2011 - 90% ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Strašně dlouhá expozice utápějící se v depresi hlavní hrdinky je na můj vkus už trochu moc. Ve chvíli kdy ale Villeneuve začal posunovat děj skrze rozbité časové linie mě to ovšem chytlo. Bizarní spleť událostí, náhod a osudových setkání ještě uvozuje vypravěč, kterým je právě porcovaná ryba. Herecky brilantní a naprosto realistické. Nejpodivnější romantický film za hodně dlouhou dobu. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (2)

  • Hlavní hrdinka chce poslat do moře svoje BMW řady 3. Nejprve se jí auto zasekne o podvozek zhruba ve své polovině o hranu betonové mola. Můžeme si všimnout, že do vody má spadnout starší model, tento vůz je navíc notně poničený. Hrdinka prekérní situaci řeší tak, že sedne do auta, nastartuje a sjede do vody. To by se jí ale ve skutečnosti nepodařilo. Auto má náhon na přední kola a ta visela ve vzduchu. (klukluka)
  • Hlavná hrdinka dostáva druhú šancu do života v polovici stopáže snímky. Keď prežije pád s autom do vody, zaslúži si právo na život – tak to mieni rozprávač filmu. Je to symbolika krstu, nového života. Ponorenie symbolizuje smrť starému životu a zmytie hriechu vraždy. Zároveň sa ponára spolu s autom, ktoré zabilo a zbavuje sa ho navždy. Vynorenie sa reprezentuje jej prechod do nového života. (Biopler)

Reklama

Reklama