Watcher

• Velká Británie Watcher

Mladá žena se nastěhuje se svým snoubencem do nového bytu, ale trápí ji pocit, že ji ve vedlejším domě sleduje neviditelný pozorovatel. (tribican)

Recenze (101)

Solidní Old School paranoidní psycho Thriller s nádechem Hitchcocka. Tyhle žánrovky s podobným konceptem shledávám většinou průměrné, ale Watcher si mne i přes pomalé tempo něčím dokázal získat. Atraktivní a dobře hrající Maika Monroe se přestěhuje do Bukurešti za svým manželem, jenže ten tráví většinu dne v práci a tak hlavní hrdinka musí většinu času trávit sama a Bukurešť není zrovna ideální místo na trávení volného času. Film dobře funguje i díky prostředí, kde hlavní hrdinka se snaží zapadnout do neznámého města, kde nikoho nezná, většina lidí je zde pofidérních, ve městě se fláká sériový vrah, který ženám řeže hlavy a ještě k tomu ji stalkuje soused odnaproti. Rumunsko je zřejmě země bez záclon a díky velkým oknům s rozhledem na všechny sousedy to dokáže vyvolat ty správné nepříjemné pocity. Poctivý, autentický, realistický a mrazivý slow burn s výborným řemeslem, skvělou Maikou i dobrým záporákem a intenzivní finální půl hodinkou ( Metro je atmosférická paráda) a finále jak by smet! Dá se říct, že film mohl přinést nějaký zásadnější zvrat, ale já jsem tentokrát i tak spokojen překvapivě   Kvalitka. Příběh 3/5. Akce 2/5, Humor 0/5, Násilí 2/5, Zábavnost 4/5 Hudba 4/5, Vizuál 4/5, Atmosféra 4/5, Napětí 4/5, Emoce 3/5, Herci 4/5. 7/10, ()

*CARNIFEX*

Obyčajné, nijak extra námetovo prevratné, no dostatočne snaživé nato, aby "Watcher" dosiahol aspoň priemernej úrovne, pričom k lepším "číslam" ho ťahá najmä budovanie atmosféry a otáznik spojený s rozuzlením, ako to v závere celé vypáli. Celý čas som bol presvedčený, že za tri hviezdy budú absolútne objektívnym ohodnotením. No teraz tak nejak premýšľam, že či tá štvrtá sa za spôsob podania rozuzlenia v určitých okamihoch predsa len nepýta .. ()

KNicole

Tři hvězdy jsou trochu na hraně, ale co už. První polovinu seriálu si užíváte, že netušíte, kam se to posune a vede vás to až na hranu nadpřirozena. Potud výborná netflixovka. Pak to začne být taková prázdná přehlídka klišé událostí. Možní viníci se střídají rychleji než na obraz přicházejí nové postavy a nakonec už jenom pasivně vyčkáváte, kdy to celé skončí. Postavy jsou na rozhraní karikatur, ale to beru jako zajímavé osvěžení. Škoda toho děje, je to takové předvídatelné, nesmyslně zamotané a převymýšlené. K vypnutí mozku na dlouhý večery – proč ne. ()

Arsenal83

Údajne psychothriller, ale najdesivejší tam bol len zvuk bŕzd metra a samotný fakt, že sa niekto presťahuje do Bukurešti. Hodinu sa dokopy nič nedeje a v podstate až na posledných 10 minút to nemá žiadne grády. Všetko sa sústredí len na vyvolanie atmosféry. No aj ten záver bol taký všelijaký. Vraj je to moderný pokus o vzkriesenie Hitchcocka. Tak v tom prípade fakt asi na ten rumunský spôsob. ()

BoPo

Po x rokoch som zasa narazil na Maiku Monroe. Po výbornom Neutečeš (2014) ju zasa vidím v hororom prostredí. Treba uznať, že jej tento žáner rozhodne pasuje. Kulisy zaujímavé, zápletka sa dlho tvárila hitchcockovsky, Burn Gorman dodal potrebný efekt znepokojivosti, ale finále? Neuspokojivé, obyčajné, nezodpovedajúce vytvoreným očakávaniam. ()

• Podle původního scénáře se měl děj odehrávat v Brooklynu v New Yorku. (LUKICKK)
  • V úvodu filmu jede dvojice vozem taxi, které má zadní okna dělená. V dalším záběru ale vystupují z taxi, které má zadní okna celá. (SsgtJira)
  • Původní scénář Zacka Forda se v roce 2016 objevil na hollywoodském Black Listu, každoročním seznamu nejoblíbenějších nerealizovaných scénářů. Ford napsal scénář pod pseudonymem „Carl Young“. (LUKICKK)