Mayday

• USA Plane (více)

Pilot Brodie Torrance je během bouře nucen přistát se svým letadlem na válkou zničeném ostrově na Filipínách. Brodie musí dostat cestující do bezpečí a vyřešit riskantní situaci, protože ho pronásledují nebezpeční povstalci. (HBO Max)

Videa (4)

Recenze (244)

luka4615

Přesně tento typ snímků sedí Gerardovi Butlerovi naprosto dokonale. Plane je totiž sympatickým akčním béčkem, které se ve své podstatě nebere vůbec vážně, přičemž jediným jeho cílem je diváka v rámci svých limitovaných možností královsky pobavit. Musím tedy konstatovat, že přesně to se tvůrcům vážně povedlo, jelikož na akční stránku se velmi dobře kouká, záporáci jsou správně přepáleně zlí a Gerard je zde klasický nezničitelný hrdina. Plane je zkrátka přesně ten film, od kterého nic moc nečekáte a on se Vám ve finále velmi bohatě odmění. Skvělá práce! „If you have New Year's Eve Plans, I just canceled them.“ ()

Wacoslav1

Tak jsem se konečně dokopal ke komentáři. Po loňský bídě naštěstí hned na úvod roku naprostá trefa do černého kterou jsem si na druhý shlédnutí užil ještě víc. První půlka je takový mix seriálů Letecké katastrofy a Ztraceni, ale to mi nepřekáží. Ta druhá přepne do akčního módu a i když tu akce nehraje úplně prim tak je fyzická a kvalitně natočená. Butler tentokrát víc civilní role dalšího Mikea Banninga nečekejte, ale je naprosto uvěřitelný a patří mu velký dík, že jako jeden z mála nespadnul do digitálních omalovánek nebo levných sraček a furt točí poctivý chlapácký filmy z reálnýho prostředí. Palec nahoru.90% ()

PROCESOR

Tak jsem k tomu přistupoval, jako k akčnímu béčku a dostal jsem minimálně céčko. Člověk nemusí být hned z oboru, aby viděl do očí bijící kraviny, které se kupily celý film a čím déle snímek trval, tím  jich bylo stále více, to jde potom hodnocení rychle dolů, protože co máte, jako hodnotit? Ty herecký výkony či co. Za mě zklamání. ()

Morholt

Poctivá butlerovka, ve kterém Gerardovi žuchne letadlo a on je pak nucen zachránit rukojmí z ruou filipínské guerilly. Tady není moc co vytknout. Povedl s pád letadla, seděla mi nekompromisní akce a nakonec se to povedlo i herecky, ačkoliv o tom to tady není. Co beru jako největší přednost filmu je fakt, že vše je pořád v pohybu a všichni přítomní čelí soustavnému stresu, takže se tu z mého pohledu nenajde žádný prostoj. Ke konci se člověk sice musí trochu usmát nad tím, jak to nakonec hlavní hdina celé skoulí, ale to k podobným béčkům patří. Za mě spokojenost. 80% ()

Marze

Standartní akční adrenalin pumpující dobrodružství s Gerardem Buttlerem v kokpitu. Milovníci thrillerů bez kritického myšlení to budou považovat za zábavný let. Je to ve stylu devadesátek. Popcornová zábava bez viditelného pocitu, že už jsme to někde viděli. Jsou tu vyrovnané všechny přísady akce, krev, střílení a heroismus. ()

• Štúdio chcelo pre film iný názov, ale Gerard Butler (Brodie Torrance) trval na jednoduchosti názvu. (belinko)
  • Jednoho z kontraktorů vyslaných na záchranu cestujících hraje Pete Scobell, bývalý příslušník US Navy Seals. Dalšího z kontraktorů hraje Remi Adeleke, taktéž bývalý příslušník US Navy Seals. (Chilip)
  • Během bouřky nebo turbulence kapitán rozhodně neleze z bezpečí kokpitu, aby šel zkontrolovat cestující, to není jeho práce. Zaprvé se může zranit, ale hlavně v takto extrémní situaci se má hlavně věnovat pilotování. (PROCESOR)